prenetale screening, combinatie test

@ Lappy, Kan me dan goed voorstellen dat je t wel doet! Succes!

Ik heb het niet gedaan en ga het nu weer niet doen. Wij hebben geen 'griezel-verhalen' in de familie, ik ben 'pas' 32 jaar en leef en ben gezond. Mijn vriend leeft ook gezond en is ook gezond. De kans is klein. En je krijgt een 'kansberekening' terug, geen definitieve uitslag. Daarvoor moet je weer een aantal stappen verder gaan. Met de nodige risico's van dien.

Daarbij... Dan weet je of het kind Down-syndroom heeft... Of niet. Er is nog zo veel andere ellende die een kind op KAN lopen waar je niet op kunt testen.

Er is voor beide kanten iets te zeggen, maar wij doen het dus niet.

Wij gaan het niet doen. We hebben het bij de eerste bewust niet gedaan, omdat het inderdaad een kansberekening is. Nu van de tweede is het voor ons allebei heel duidelijk dat we het niet doen.
En inderdaad zoals Peetje al zegt er kan zoveel gebeuren dat je van te voren allemaal niet kunt voorzien.
Ik snap heel goed dat er mensen zijn die het wel doen hoor, zeker als het in de familie voorkomt.
Iedereen maakt hierin zijn eigen keuze en ik vind ook dat we die moeten respecteren. Maar als ik hier zo lees dan gebeurd dat gelukkig ook.

Voor diegene die er nog mee worstelen wel of niet. Maak de keuze waar je helemaal achterstaat. Succes ermee!
Groetjes anninas

Terug
Bovenaan