prietpraat

Myrthe begint ook lekker nu.

Als ik vraag wat mama in buik heeft zegt ze zusje of meisje hihi

Gister kwam Myrthe met hemd onhoog: kijk mama Mitte (Myrthe) baby in buik

Rob lag in mijn armen op de bank. Zegt Myrthe: nee papa soezij (opzij) mama deken mama koud brrrrrr

Haar stopwoordje was hé, nu is het toch.
Naar binnen toch, van Mitte toch, nee nie pyma aan toch

oh... waar begin ik mee...
Isabelle kletst de hele dag, van het opstaan tot het naar bed gaan (ik weet echt niet van wie ze dat heeft ;-)).

Hier een paar uitspraken:
1x doordeweeks mag ze een pyjamapapje en tv kijken bij mij in bed.
Dan komen we onze slaapkamer binnen, dan roept ze heel hard: "PAPA!!!"
Maar wanneer papa er dan niet is, dan zegt ze: "papa centjes dienen, mama straks boodschappies halen!"

Als ik ga koken en mijn schort voordoe rent ze naar haar keukentje en roept: "mama! hellupe! Isabelle ook schort om!" Dan gaat ze heel driftig in de pannen staan roeren en als je vraagt wat ze maakt antwoord ze standaard: "soep!"

Ik was ongesteld en deed een inlegkruisje in, zij vroeg: "mama ook luier?" Dus ik zei "ja mama ook luier."
Antwoord: "HAHAHA gaat mama in broek plassen!?"

"Papa, poepchinees!"
"Mama, dikke kont!"

Ik kan nog wel uren doorgaan, maar ik ben nu toch echt wel moe naar mijn uurtje bodyjammen.

Liefs Monica

Ja leuk he die uitspraken.

-Shanice mama ik word ballerina en ze gaat dansen joh en ook echt als een ballerina hihihi
-Shanice mama nice poepie maken scheet maken mama lukt niet hihihih.
-Mama been doet auw vaseline smeren ikke zelfff doen.
-Mama Milton naar school brengen wat doen
-Mama Nice prinses igeria
-Stopwoord echt wel of echt niet

Met het huisbezoek van 18 mnd consultatieburo vonden ze al dat Shanice heel duidelijk praat en zinnen maakt.Het is ook een kwebbel

Leuk topic! Norah is ook echt een kletskous. Supergezellig, maar ik ben stiekem blij dat ze 's middags nog slaapt, haha.

Pas zei ze: "Als jonze (= onze) baby geboren is, mag die uit MIJN borst drinken." Waarop ik zei: "Nee, de baby drinkt straks uit mama's borst, jij mag wel helpen met de luier en het badje en... "Maar ze onderbrak me al en zei heel stellig "Nee, uit MIJN borst mama!". Dat wordt nog wat ;-)

Een tijdje terug bracht ik haar naar het kinderdagverblijf. Ze zei: "Dat is de papa van Jente Jente was gisteren (= eerder dan vandaag) ziek. Petra ging tempen." De vader van Jente keek de leidster, Petra, vragend aan en Petra zei dat ze Jente eergisteren inderdaad getemperatuurd had, maar dat hij geen koorts had, dus dat ze dat ook niet gemeld had. Nou, daar zorgde Norah dus wel even voor!

We zaten pas samen in de auto en Norah zei "Ik ben aan het auto rijden. Mama ook. De baby ook. Ik kan turen (=sturen). Mama ook. De baby niet. Die is vertopt (=verstopt)!"

Ze begint nu ook vragen aan andere mensen te stellen. "Waar is jouw jas oma?" "Ga jij ook slapen opa?" Dat is heel grappig, want dan krijg je echt al een gesprekje. Tot voor kort gaf ze wel antwoord op vragen van anderen en zei ze vanalles uit zichzelf, maar nu snapt ze dus dat ze zelf vragen aan andere mensen kan stellen, echt heel leuk!

Groetjes,
Jamie

Linda, ik vergeet nog te zeggen dat ik het verhaal over je moeders pruik heel ontroerend vind. Het moet heel fijn zijn voor jou en je meoder dat Elounda er zo mee om gaat, het maakt het allemaal wat luchtiger en misschien ook wel draaglijker.

Liefs,
Jamie

Linda, ik vergeet nog te zeggen dat ik het verhaal over je moeders pruik heel ontroerend vind. Het moet heel fijn zijn voor jou en je moeder dat Elounda er zo mee om gaat, het maakt het allemaal wat luchtiger en misschien ook wel draaglijker.

Liefs,
Jamie

Terug
Bovenaan