Prijs kinderwagens

Hallo,

Leuk jullie allemaal te ontmoeten op dit forum!

Mijn vrouw en ik zijn net als jullie in blije verwachting van een baby.
Voor ons de eerste. Naar mijn gevoel wordt het een meisje,
hoewel een jongen natuurlijk evenzo welkom is.
We zijn 22-12-08 uitgerekend.

Wij  hebben een vraag aan jullie. Wij zijn ons aan het oriënteren op een kinderwagen en wij schrikken van de prijzen.
Er zijn prachtige wagens te koop voor honderden euro's, alleen gebruik je zo'n wagen maar relatief kort, toch?
Vinden jullie dat de  wagens de prijzen waard zijn?
Wij vinden het wel fijn als de wagen er enigzins modern uitziet en functioneel is op zich. Het merk wat erop staat zegt natuurlijk wel iets over de kwaliteit, maar verder is het niet zo belangrijk voor ons.
Hoe ervaren anderen dat?

Groeten, DJ en  Baby

Ik vind de prijzen echt belachelijk!

wij  hebben een hele mooie wagen  2de hands gekocht.
Er heeft maar een kindje in geslapen en hij ziet er nog heel goed uit.
De maxi cosi (in de zelfde stijl) kregen we er bij en ook nog net badje met een mooie
gietijzeren standaard.
Hiervoor waren we 200 euro kwijt!

Dus ik zou zeggen ga eens lekker op internet snuffelen want daar zijn een boel goede en mooie spullen te vinden.
Of je moet het natuurlijk perse nieuw willen hebben.

Groetjes
Anita

Ja zijn prijzig he die kinderwagens, de 3 b's (baby,bruiloft,begrafenis) zeg ik altijd maar.
Maar goed willen jullie eventueel nog een tweede kindje, want dan komt de kinderwagen straks nog een keer van pas.
Wij hebben geluk gehad, want een lieve opa heeft ons de kinderwagen cadeau gegeven.
We hebben de Quinny buzz 4. kinderwagen,buggy en maxicosy (ook autozitje meteen) en dan kom je rond de 900 euro uit incl. alle bijbehorende accesoires (tas,parasol,all weathersets etc.) Zou in ieder geval goed op de aanbiedingen letten als je kiest voor een nieuwe wagen dat kan nog weleens een paar honderd euro's schelen!
Succes met het maken van de keuze!

liefs Daantje

Beste Anita en Daantje,

bedankt voor de eerste reacties!

We  hopen dat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen,
om te lezen hoe anderen de keuze bepalen van de kinderwagen.

Elke reactie is dus welkom.

Wij zullen ook zeker laten weten hoe wij onze keuze zullen bepalen verder.
Misschien kunnen we ook over andere producten informatie delen.

Groetjes,

DJ en Baby

Nu zwanger van de 3e en de wagen nog steeds in gebruik voor de 2e (al wandelwagen) kan ik wel zeggen dat die van ons het geld er wel uit heeft.

Wij hebben wel mazzel gehad. Toen ik zwanger was van de oudste was het het begin van het jaar toen wij ons oriënteerden op kinderwagens en wat bleek....ze werken daar ook met seizoenen en tja elk jaar gaat de lichting van het jaar ervoor eruit! (bij de meeste merken dan).
Wij hebben een overcomplete Quinny wagen (want normaliter zou ik echt niet hun eigen merk luiertas of voetenzak erbij gekocht hebben bijv.) voor 350 euro.... echt alles erop en eraan van de kinderwagenbak met regenhoes tot aan de luiertas aan toe dus. Voor iets meer dan 100 euro per kind en als je veel wandelt is het ook met een peuter nog ideaal. Zie mezelf echt niet met een buggy door het bos lopen bijv en onze jongste kan toch echt niet alle kilometers zelf maken.

Nu zag ik laatst wel dat er in de zomer toch ook wel veel uit gaat voor een stuk prettiger prijsjes al blijven het monsteruitgaves! Als je voor nieuw wilt gaan: kijk dan ook eens bij Babydump en hou de folders goed in de gaten (of kijk op de sites van de winkels) voor 2e hands is Marktplaats een goeie plek waar soms nog bijna nieuwe wagens te koop aangeboden worden 'want we wilden toch een roze voor een meisje, dus we doen onze grijze wagen weg'.....

groetjes,
Marije (november forum)

Hoi meiden,

Bij onze eerste hebben we een quinny gekocht. Deze gebruiken we nu nog steeds, 2 jaar later. We hebben de quinny eind november gekocht (meteen meenomen), omdat de nieuwe collectie erin kwam.

Hadden 50% korting!! Mocht er toen  iets tijdens de zwangerschap of bevalling gebeuren, waardoor we de kinderwagen niet meer konden gebruiken, mocht ie gewoon terug, kregen we het geld retour. Heel netjes allemaal.  

Voor de oudste hebben we nu wel een kleinere buggy gekocht (de quinny past niet in mijn autoTJE), maar voor de baby gebruiken we deze gewoon weer. Hij is antraciet, dus kan voor zowel een jongen als meisje.

Groetjes Noah

Bedankt Marije en Noah!

goede tips zie ik.

Wij hebben nog even tijd natuurlijk tot december, dat is fijn.

Ik heb de winkels, websites en folders nagelopen en heb het idee dat je voor de bekende A merken minimaal 450 euro kwijt bent nog.
Mogelijk is er inderdaad in een winkel zelf nog een extra korting te krijgen bij de wisseling van seizoenen e.d.

Daarnaast zie ik ook veel  verschillende modellen  van het B merk X Adventure aangeboden worden rond de 300 euro.

Heeft iemand ervaring met X Adventure?

Groeten, DJ en Baby

onze buren hebben inmiddels hun 3e kindje en die hebben een X adventure 3-wieler.
Die gaat dus inmiddels ook al een hele tijd mee en heb hun er nooit over horen klagen.
Enige wat mij er aan op viel, was dat die bak nog smaller lijkt(?) als van andere wagens en vaak houdt het al niet echt over met de nieuwere wagens.

Maar of dat echt zo is of optisch bedrog daar kom je snel genoeg achter door even te meten.

Enige wat ik niet weet is of er op die wagens ook adapters zijn voor de maxi cosi, maar ook dat is na te vragen natuurlijk (wij hebben een quinny en dat is van maxi cosi en daar past de maxi cosi op dezelfde adapters als die er voor de wagenbak bij zitten, dus geen extra kosten... die moet je bij andere merken vaak wel los kopen!)

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan