prikjes/entingen

quote: Connie86 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-01-2009 23:23:59'));

Hallo allemaal,

Ik was even benieuwd hoe jullie kindjes reageren op de prikjes.
Aangezien ik hoor dat de meeste kindjes er geen last van hebben, en onze Mika op allebei de entingen hoge koorts heeft gekregen.

Groetjes Connie

hoi Connie mijn zoontje had van de eerste enting geen last... maar de tweede keer   is hij zoo ongelovelijk ziek geweest... 41,5 koorst ik vond het heel eng

ook zijn we nog bij de dokter geweest toen en hadden we vloeibare paracetamol gekregen dat schijnt beter te helpen...
de volgende week moet hij weer voor zijn enting.. ik durf het niet aan eigenlijk....

Hallo Iloontje86

Ik snap dat je de volgende enting bijna niet aandurft, dat had ik ook voor de tweede enting. Ook de komende enting vind ik erg eng al was de reactie erop niet zo erg als de vorige keer. Ik zit er nu erg aan te denken om de volgende enting even uit te stellen want je bent NIET verplicht om te laten enten. Misschien als Mika een maand of 2 ouder is dat ze er beter op reageert. Wie zal het zeggen. Maar op advies van het CB wachten wij het gesprek met de RIVM even af in overleg met de kinderarts van het CB. Maar uit eindelijk beslissen wij zelf.
Ik zou dus eerst overleggen met je CB en dan zelf beslissen wat je doet. Wie weet dat je het ook even uit kan stellen.

Groetjes Connie

Sterkte ermee

quote: Connie86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 18:14:44'));

Hallo Iloontje86

Ik snap dat je de volgende enting bijna niet aandurft, dat had ik ook voor de tweede enting. Ook de komende enting vind ik erg eng al was de reactie erop niet zo erg als de vorige keer. Ik zit er nu erg aan te denken om de volgende enting even uit te stellen want je bent NIET verplicht om te laten enten. Misschien als Mika een maand of 2 ouder is dat ze er beter op reageert. Wie zal het zeggen. Maar op advies van het CB wachten wij het gesprek met de RIVM even af in overleg met de kinderarts van het CB. Maar uit eindelijk beslissen wij zelf.
Ik zou dus eerst overleggen met je CB en dan zelf beslissen wat je doet. Wie weet dat je het ook even uit kan stellen.

Groetjes Connie

Sterkte ermee

he Connie
Bedankt voor je reactie ik denk dat ik het inderdaad ook maar even ga uitstellen! ik moet er niet weer aan denken dat hij straks weer zo ziek is....
waneer heb jij dat gesprek??
groetjesss Ilona

Hoi Ilona

Sorry voor de late reactie maar heb er even weinig achter gezeten.
Het RIVM heeft ons van de week gebeld. Ze hebben alle klachten van Mika genoteerd, en hebben ons geadviseerd een zetpil van 120 mg te geven vlak voor de enting.
Maar als we het een fijner idee vonden om het uit te stellen moesten we dat doen.
Wel zeiden ze dat die richtlijnen voor entingen niet voor niets waren. Maar dat het onze beslissing was.

Hoe is het met jou afgelopen dan?

Groetjes Connie

Mijn zoontje reageerde ook heel heftig. Hij heeft die avond uren gekrijst, wat hij normaal nooit doet. Was echt niet rustig te krijgen, we kregen totaal geen contact. Ik zie dus ook erg op tegen de volgende keer, die hebben we ook uitgesteld tot hij 5 maanden is... en dat is hij over 2 weken. Koorts had hij trouwens niet. Wel 2 vuurrode dikke plekken waar de prikjes gezet waren.

David heeft 2 weken geleden zijn 3e inentingen gehad. Ik keek echt niet uit naar die vervelende huildagen die erbij horen. Maar deze keer....helemaal geen reactie! Sliep misschien iets meer, maar verder was er niks te merken. Heerlijk! En nu pas weer inentingen over ruim een half jaar.

quote: Connie86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-01-2009 20:04:58'));

Hoi Ilona

Sorry voor de late reactie maar heb er even weinig achter gezeten.
Het RIVM heeft ons van de week gebeld. Ze hebben alle klachten van Mika genoteerd, en hebben ons geadviseerd een zetpil van 120 mg te geven vlak voor de enting.
Maar als we het een fijner idee vonden om het uit te stellen moesten we dat doen.
Wel zeiden ze dat die richtlijnen voor entingen niet voor niets waren. Maar dat het onze beslissing was.

Hoe is het met jou afgelopen dan?

Groetjes Connie

Hoi Connie van mij ook weer sorry voor de late reactie ik   had er ook wat weinig achter gezeten....

Nou het RIVM heeft hier ook gebeld .... ze heeft alles genoteerd.... en mij ook het advies gegeven een uur van te voren VLOEIBARE paracetamol te geven en dat 24 uur lang om de drie uur te doen.... en dat de richtlijnen van de entingen er idd niet voor niks zijn
.... maandag worden we nog gebeld door het consultatie bureau... en dan eens kijken... k wacht liever nog even... hij is nu op het moment verkouden... bij het   RIVM zeiden ze ook nog dat dat niks uit maakte... nou ik weet het niet hoor..........

weet niet zo goed wat nou het beste is........                            

Terug
Bovenaan