Prikkelverwerking

Mijn dochter van 8,5mnd is altijd gewend geweest om met deken te slapen. Nu met de warmte hebben we die weggehaald en een dunner slaapzakje aangedaan. Sindsdien is het in slaap komen 's avonds een huildrama. Vanavond even zonder slaapzak geprobeerd (was zo warm op d'r kamertje), alleen raakte ze daar nog meer van overstuur. Nadat we d'r slaapzakje weer aan deden werd ze langzaam weer wat rustiger.

We hebben het idee dat ze een deken of dikker slaapzak fijn vindt voor de prikkelverwerking en dan meer tot rust kan komen. Nu met de warmte is dat natuurlijk geen optie. Nou vroeg ik me af; zijn er nog meer opties voor d'r zodat ze toch dat geborgen/ fijne gevoel heeft met het in slaap komen?!
 
Ik heb geen ervaring voor de kleintjes maar ik heb hetzelfde. Ik moet een deken op mij hebben anders slaap ik ook gewoon totaal niet. Met alleen een laken slaap ik ook niet. Ik doe de deken altijd tussen mijn benen zodat ik de deken ‘knuffel’ en ik 1 been altijd buitenboord heb liggen. In ieder geval succes!?
 
Hoi Chantal,
Uit je verhaal heb ik niet helemaal duidelijk of je nog wel een dun lakentje gebruikt? Anders zou je die misschien strak over haar heen kunnen leggen, in de zin van goed onder het matras stoppen.
Ik hoop dat ze snel lekker slaapt
 
Je hebt hydrofiele slaapzakken, deze zijn super dun. Ideaal voor de zomer. Helemaal met niks slapen is toch koud halverwege de nacht en vind ik ook niet fijn. Ik doe m'n dochter altijd een slaapzak aan, ook al is het warm. Gewoon zo'n hydrofiele, bij de Hema hadden ze ze laatst en je hebt ze ook van Jollein. Zo hebben ze toch iets om hun lichaam in de nacht, ook al is het warm op de slaapkamer. Zelf slaap ik ook niet graag met niks omdat het toch koud wordt halverwege de nacht.
 
Indd hydrofiele slaapzak vd prenatal. Ik heb gister ook een dun slaapzakje gekocht bij de hema (panterprint zwart/wit).hier kun je de mouwen afritsen, ik leg mijn zoon hier in zn blootje of mouwloos romper in.
 
Terug
Bovenaan