Prikkelverwerking

Ik herken het wel. 
Onze dochter is nu 13 mnd. En elke keer als je wat aan de slaapsituatie verandert is het even wennen. Ineens blote beentjes in de slaapzak, overgang naar zomerslaapzak, geen dekentje. 
Vooral dat dekentje lijkt ze wel echt nodig te hebben. Maar ik herken dat dus ook echt van mezelf. Zonder deken met een beetje gewicht slaap ik ook niet. Dus ik snap het. 
Wat ik nu doe is een gebreide wiegdeken tot aan haar billetjes. Dus niet op haar romp. En dat kleine beetje lijkt toch te helpen met in slaap komen. Met een hittegolf ga ik denk ik ook een laken proberen. 
Ik heb gewoon een ongevoerde katoenen zomerslaapzak. En ik doe haar liever in enkel een luier daarin dan slapen in elkel een romper. Wat dat eerste is succesvoller ?
 
 
Is het niet zo dat ze haar dekentje van zich af 'trapt' als ze het warm krijgt? Onze zoon slaapt ook in een dunne slaapzak, maar trapt zelf zn deken weg als hij het warm heeft. Ik heb het nooit heel vast ingestopt, dus dat scheelt misschien.
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb een hydrofiele slaapzak geprobeerd en dat heeft goed gewerkt. Ze slaapt weer rustig! Fijn dat jullie zo mee dachten :)
 
Terug
Bovenaan