prikken

hallo allemaal

uitslag van mn hsg was prima, mag nu met mn eerste IUI beginnen en ben vanmorgen op prikcursus geweest.
best wel eng maar het is voor een goed doel.....
heeft iemand van jullie daar ook ervaring mee?

tot horens,

liefs td

Hoi td,

Fijn om te horen dat je hsg goed is. En heel spannend om nu met IUI te beginnen. Waarschijnlijk heb je prikcursus gehad voor pregnyl of niet? Ik gebruik dat zelf ook. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het geen pretje is. Bij mij dan hoor het kan bij jou of een ander natuurlijk heel erg mee vallen. De prik zelf zetten vind ik de eerste 2 keer best eng en duurde het ook lang voordat ik het eindelijk deed. Maar vanaf de 3e keer zet ik hem er zo in haha. Alleen doet het een zeer als je de vloeistof eruit komt, maar dat komt omdat het koud is van de koelkast. Soms hou ik er ook echt een beurse plek aan over. Ga je ook hormonen erbij gebruiken of de eerste 3 keer zonder?
Heel veel succes in ieder geval!

Liefs Kim

Hallo,

Ik heb ook 6x iui gehad.Helaas daarna moeten doorstromen naar ivf,maar met goed resultaat inmiddels 32wk zwanger na ruim 4 jaar.
Ik heb mijzelf aardig wat moeten prikken met hormonen.Inderdaad eerste keer eng.Ben zelf verpleegkundige dus spuit dagelijks,maar om het dan bij je zelf te doen is toch een ander verhaal.
Mocht je het echt te eng vinden laat dan je partner het doen.
Probeer in 1 vloeiende beweging de naald in je huid te zetten en ook af te wisselen van plek.Ene dag linker kant buik andere dag rechts.
Wat betreft koude vloeistof waar Kim het over had.
Spuit nooit een koude vloeistof.
Haal het een half uur voor het prikken uit koelkast,want anders is het inderdaad behoorlijk pijnlijk.
Veel succes met spuiten en ik hoop voor jullie op snel goed nieuws.

Gr wonder2011

@ kim

ik ga ook hormonen prikken, menopur 10dagen en daarna idd pregnyl. moet van de verpleegkundige de vloeistof een half uur van te voren uit de koelkast halen zoals wonder2011 ook al schrijft.

liefs

Hoi Kim!

Ik ben vorige maand met Menopur begonnen. We hebben de eerste IUI poging gehad en deze is mislukt en ben maandag weer begonnen met spuiten. Ik moet zeggen dat ik de eerste maand makkelijke vond dan deze maand want nu moet ik meer hormonen gebruiken (1.5 ampul). Dat vind ik qua mengen en delen wat lastiger. Gisteren ging het ook even mis dus heb ik wat weg moeten gooien..... Maar het spuiten zelf valt mij enorm mee. Is denk ik ook wel een beetje hoe je er in staat.... Wat betreft de pregnyl.....deze moet je idd een half uurtje van te voren uit de koelkast halen.

Dat is trouwens ook zo als je meerdere ampullen moet gaan samenvoegen. Wat overblijft voor de volgende dag moet je in de koelkast bewaren en ook even uit de koelkast halen voordat je het gaat gebruiken.

Spannend - komt goed en heel veel succes!

Nou wat een goede tip zeg! Dat is tegen mij nou nooit gezegd dat dat kan. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat het best pijnlijk is vanuit de koelkast gelijk. Had ik natuurlijk ook wel zelf kunnen bedenken maar toch. De volgende keer toch maar de pregnyl een half uurtje van te voren uit de koelkast halen :)

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met puregon? Ik ga vanaf morgen namelijk puregon gebruiken na 9 x clomid. Ik hoop echt dat deze keer zal lukken anders zal het voor ons toch IVF worden. En daar zie ik erg tegenop!

Voor iedereen in ieder geval heel veel succes!

Liefs

Puregon heb ik ook gebruikt,kan beter zeggen wat niet.
Heb alle hormonen wel gehad.
Mijn lichaam reageerde nergens op.
Kreeg overal cystes van,maar gelukkig hadden we maar 1 eitje nodig en daar ben ik nu zwanger van :)
Stom zeg dat ze dat nooit hebben gezegd in zh over dat prikken.
Werk zelf in zh en dat is het eerste wat ik doe al ik mensen prikken,omdat het anders gewoon erg pijnlijk is met koude vloeistof.

Bedankt voor je snelle reactie wonder2011.
Ik ga het morgen gelijk is zeggen in het ZH, kleine moeite toch om dat erbij te vertellen! Wat vervelend dat je zoveel hormonen hebt gebruikt zeg, maar uiteindelijk natuurlijk voor het goede doel. Wat fantastisch dat je nu dan zwanger bent zeg. Zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Hoe ver ben je? Ben je van je 1e IVF zwanger geraakt? Is IVF je meegevallen? Ik heb volgende week een intake gesprek voor IVF. Het lijkt me best eng allemaal moet ik zeggen. Uiteindelijk zal je ook moeten bevallen denk ik dan en dat zal ook geen pretje zijn haha :)

Terug
Bovenaan