prikken

Hoi Kim,

ja je moet het gewoon even zeggen morgen.
Bedankt voor felicitatie,ben nu 32wk zwanger.Wij hebben er een aardig lange weg voor moeten gaan,ruim 4jaar,6iui's en 3ivf pogingen.Bij 3de IVF (cryo behandeling:dit is ingevroren embryo uit voorgaande IVF pogingen) zwanger geraakt.
We hadden de moed al opgegeven en ik was gestart met Bach bloesem (homeopatisch middel om tot rust te komen van binnen)juist in die maand was IVF poging raak.
IVF is wel zwaar,maar vond het lichamelijk niet heel veel zwaarder dan IVF,je wordt een beetje geleefd en het overkomt je.De teleurstelling na mislukte pogingen vielen ons wel enorm zwaar.Keer op keer die teleurstelling en je toch weer opladen voor volgende poging is erg zwaar.Vooral de rustmaand na mislukte IVF poging vond ik zenuwslopend.Na iedere poging moet je verplicht een maand stoppen met behandelingen om je lichaam rust te geven ik vond dat altijd een verspilde kans maand.

Heel veel succes met je intake en ik hoop dat het je meevalt.Nou ja meevallen zal het nooit,maar inderdaad zoals je al schreef het is voor een goed doel waar je alles voor over hebt.

Is er een oorzaak gevonden waarom het bij jullie niet lukt?

Gr. Wonder2011

Bedoelde overigens in vorige stukje dat ik persoonlijk IVF niet heel veel zwaarder vond dan iui.Lees net dat ik 2x IVF had opgeschreven oeps haha

Hoi Wonder2011,

Wat een verhaal zeg jeetje! Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is geweest voor jullie. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat die rustmaanden zenuwslopend zijn. Ze doen het natuurlijk niet voor niks maar toch. Ik zou het ook zien als een verspilde kans. Maar super natuurlijk dat je nu zwanger bent en vooral na de 3e IVF. Het is echt een wondertje voor jullie :) Wat goed dat je iets bent gaan zoeken ook om rustig van te worden. Ik geloof wel dat dat soort dingen helpen. Ik ben zelf begonnen met acupuntuur. Ik moet zeggen dat ik daar ook erg rustig van ben geworden. Bij ons is er geen oorzaak gevonden. Het zou ook gewoon moeten lukken. Ik ben van de 4e IUI wel zwanger geweest maar helaas bij 12 weken een miskraam gehad. Dus het kan wel. We zijn nu 3 jaar bezig en volgende week heb ik mijn 10e en de laatste IUI. Mocht de laatste IUI niet lukken gaan we met volle moed voor IVF en ik laat het gewoon op me afkomen.

Was er bij jullie een oorzaak waarom het bij jullie niet lukte vanzelf?

Liefs Kim

Hè Kim,
ja het is zeker een wonder en zo zien wij dat ook.
Nee bij ons beide geen oorzaak gevonden.Beide gezond en geen obstakels,maar toch lukte het al die keren niet.
Hoop dat het bij jullie ook lukt.
Je hebt ook al veel iui's gehad.Waarom zoveel?
Bij ons in zh was 6standaard.Zoveel kreeg je er ook vergoed via ziekenfonds.
Accupunctuur wilde ik ook mee starten.Heb 2reiki behandelingen gehad.Vond ik ook wel relax.

Raar is dat eigenlijk he, dat er dan niks is gevonden waardoor het niet lukt en toch moet je zo ver gaan om een kindje te krijgen. Verschrikkelijk onzeker is dat. Maar jou verhaal geeft me wel weer goede hoop hoor bedankt daarvoor :) Soms ben ik echt bang dat ik nooit moeder zal worden. Het idee alleen al bahhhh.
De reden dat wij zoveel keer IUI hebben gehad is omdat ik wel zwanger ben geraakt door iui. De 4e keer was raak maar eindigde helaas in een miskraam met 12 weken. Mijn gynaecoloog heeft toen besloten om opnieuw te beginnen met 6 pogingen. Dus vandaar dat wij nu de 10e krijgen volgende week. Dit is ook de laatste. Ik ga toch ook is kijken naar dat bach bloesem. Kan ik dat ook bij een drogist halen? Of eerder een natuur winkel?

Fijn weekend alvast!

Ja blijft raar waarom sommige mensen er zonder reden zolang over moeten doen.
Ik heb die bachbloesem echt laten samenstellen door homeopatisch therapeut.Je kan het ook kopen standaard bij de tuinen,maar als je het laat samenstellen wordt het op je eigen gemoedstoestand samengesteld.
Ik moest een hele vragenlijst invullen.
Heel veel succes met laatste iui.Ik hoop dat IVF niet nodig zal zijn,maar dat je deze poging zwanger raakt.

Hoi wonder2011!

Dank je wel, ik hoop ook echt dat het het raak is deze keer :D Ik ben vrijdag in het ziekenhuis geweest en als ik wil mag ik nog 3 of 4 keer IUI doen! Beetje veel of niet? Ik mag ook over naar IVF dus ik zit nog in twijfel. Ik wens jou voor de laatste weekjes nog een voorspoedige zwangerschap toe! En heeeeel veel geluk met je gezinnetje straks! Liefs Kim

Terug
Bovenaan