Prille mama's....alweer de kriebels of niet?

Beste mama's
Sinds november vorig jaar ben ik de supertrotse mama van een schat van een zoon. Het is een makkelijk, vrolijk kind en daardoor hebben we de 'gevreesde' eerste weken en maanden (waarvoor ik door andere ouders gewaarschuwd was) helemaal niet als 'zwaar' ervaren. Het is juist de mooiste en meest bijzondere periode uit mijn leven. We genieten enorm van ons mannetje.
Misschien juist omdat dit eerste kind zo ontzettend lief en makkelijk is begint het bij mij alweer te kriebelen voor een tweede. Ik kan nu al niet wachten tot ik weer zwanger ben en nog zo'n wondertje op de wereld mag zetten. Ben zelfs stiekem alweer namen aan het bedenken......Is dat gek of abnormaal? Zijn er meer prille mama's onder jullie die alweer aan een tweede of derde denken? En hoe denken jullie daarover? Is dat oneerlijk voor het kindje dat pas net op de wereld is? Moet dat eerst de kans krijgen alle aandacht te krijgen? Of vinden jullie het juist leuk voor dat kindje al snel een broertje of zusje te krijgen?
Mijn man en ik hebben wel al besproken dat we in ieder geval wachten met een tweede tot onze zoon een jaar is.....maar stiekem ben ik er al heel veel mee bezig.
Ik hoor graag of dit bij jullie ook speelt, of juist niet...en hoe jullie erover denken....
Liefs, Billie
NB Veel geluk met jullie kleintjes!

Helemaaaaal niet abnormaal. Ik krijg ook alweer kriebels. En dat terwijl mijn kleine de eerste maanden niet makkelijk is geweest. Nu wordt het steeds leuker en begint het bij mij  dus ook te  kriebelen. Lijkt me heerlijk om hier 2 of 3 kids te hebben rondlopen  / kruipen.

Mij is door  mijn gynecoloog en internist afgeraden om nu meteen weer zwanger te worden, omdat ik nog middenin  allerlei onderzoeken zit. We willen voorkomen dat ik weer ziek word.    Maar als ik helemaal fit zou zijn en er waren verder geen redenen om te wachten zou ik denk ik alweer voor de tweede gaan. Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik dacht al dat ik raar was haha.

Hoi hoi,

Ik herken je gevoel helemaal hoor. Neeeeeeee nu niet meer hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na Lotte had ik eigenlijk na een paar weken al zoiets van ooow ik wil er nu nog 1, maar toch hebben we gewacht tot Lotte 9 maanden was. Was vrij snel zwanger en er zit 19 maanden tussen. Helemaal geweldig. Snap niet dat ik nog zo lang heb kunnen wachten hoor om zwanger te raken na Lotte!!!!!
Na Jozua was ik klaar, maar moeder natuurlijk en werd ik weer zwanger toen Jozua net 5 maanden oud was. Het was super hoor, maar ik kan goed merken dat het wel veel heeft gevergd van mijn lichaam en ik merk het nog steeds.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

hoi,

ik betrap mezelf er ook op dat ik al weer namen aan het bedenken ben voor een eventueel volgend kindje.
ik had nooit gedacht dat ik daar al weer zo snel mee bezig zou zijn.
mijn dochtertje is vandaag precies 3 maanden oud en ik geniet echt heel erg van haar.
ze is helemaal niet moeilijk en ik zou het erg leuk voor haar vinden als ze een broertje of zusje krijgt, maar mijn man en ik hebben afgesproken dat we wachten tot ze ongeveer 1,5 a 2 jaar is.
we willen eerst lekker van haar genieten en haar alle aandacht geven.
anders vinden we dat we al zo snel de aandacht moeten verdelen.

maar ik begrijp je dus helemaal, haha!!

Bij Kyna had ik al wel snel kriebels, maar wilde ik wachten tot ik wat meer zekerheid in mijn baan had. Toen duidelijk was dat het nog lang kon duren voordat ze me zekerheid konden geven, ben ik gewoon gestopt met de pil. Maar voordat ik eenmaal zwanger was van Lynn....
Nou ja, nu ben ik erg blij met het leeftijdsverschil van 3,5 jaar tussen mijn 2 meiden, want Kyna gaat superleuk met haar zusje om, maar helemaal volgens mijn planning was dit niet.
Als ik het over kon doen, zou ik ook niet meer mijn baan die keuze laten beïnvloeden.
Dus meiden, als je echt de kriebels hebt.... ik zou zeggen: ga ervoor! Maar misschien is het wel handig om eerst je lichaam een beetje tot rust te laten komen.

Ik zelf ben voorlopig even klaar met de gezinsuitbreiding. Het lijkt me hartstikke leuk om 3 kinderen te hebben, maar ik denk dat een 3e zwangerschap een beetje te veel is voor mijn krakkemikkige lijf.

Ook  hier begint het alweer te kriebelen om  een poging te gaan wagen voor een tweede kindje. En dat terwijl wij het met Yara toch echt niet gemakkelijk hebben gehad.Maar wij moeten toch echt nog een poosje wachten. We zitten nu met z'n drietjes in een tweekamerappartement gepropt en zijn druk op zoek naar grotere woonruimte. Het ziet er helaas niet naar uit dat dit op korte termijn (dit jaar) gaat lukken. Er zit dus helaas niets anders op dan de kriebels nog even weg te drukken.

Hoi,
Het kriebelde bij mij al weer in de kraamtijd. Helaas bij mijn mannetje niet. Liv is mijn tweede kindje en ik zou er best 3 of 4 willen, maar manlief vindt dat we wel compleet zijn zo.
Over een paar jaar nog maar eens proberen.
Ik moet trouwens wel zeggen, dat ik mijn tweede zwangerschap als veel zwaarder heb ervaren, omdat Max ook al rondliep. Je kunt niet lekker gaan rusten als je lijf daar behoefte aan heeft. Je bent afhankelijk van het ritme van je peuter. Maar nu, vind ik het heerlijk. Een klein mannetje van bijna 2 en een klein meisje van ruim 3 maanden!
patricia

Hmmm, dat heb ik nou helemaal niet. Van mij hoeft een tweede ook niet zo nodig, maar dat heeft verschillende oorzaken. Ten eerste heb ik het idee dat ik er niet altijd voor mijn meissie kan zijn vanwege mijn (nog steeds) pijnlijke been. Ten tweede vond ik de hele zwangerschap vreselijk. Ten derde kwamen wij er achter dat bij mijn vriend in de familie ADHD zit dat via het DNA overgedragen wordt. We hopen dat ons meisje er geen last van heeft, maar de kans dat wij een kindje hiermee krijgen is erg groot. Ten vierde heb ik er ook nog geen behoefte aan en mijn vriend ook niet.
Vroeger  wilde ik altijd wel 10 kinderen, maar nu echt niet meer. Eén is nu wel meer dan zat, ookal is Anne een vreselijk makkelijk kind....

Groetjes,
Natasja  

Terug
Bovenaan