primolut kuur

A

Anoniem

Guest
nou net gebeld voor bloeduitslagen en die waren allemaal goed...moet morgen even terug bellen naar de ha want hij zei maandag dat ik dan door zou gaan naar de gyneacoloog maar nu stond er dat ik een primolut kuur krijg..

iemand hier ervaring mee??

dus we zien t wel weer allemaal maar ben blij dat er nu actie in komt!

nog een vraagje onze ouders weten nog van niets zouden jullie ze inlichten met zoals het nu gaat of zouden jullie nog wachten....

liefs petra

hee meid!wat is dat primolut? wekt dat je ongi op?misschien domme vraag hoor ;-)

En ik had het waarschijnlijk wel aan mijn moeder verteld, maar dit is per persoon verschillend!heb je er zelf behoefte aan dan moet je het zeker doen!
Liefss

Ik heb het wel aan mijn moeder en schoonmoeder verteld mede omdat ik een eenmanszaak heb en we graag wouden weten of ze tijd hadden konden en willen oppassen als het zo ver is!

Het is ook wel een opluchtig dat je je "ei" kwijt kan aan iemand

Succes met alles

Heey meid,

Ik zit ook aan de primolut. Dit zorgt ervoor dat je baarmoederwand goed dik word en dat alles goed loskomt als je ongi bent. Ik kreeg het omdat ik eerst een week een klein beetje ongi ben en daarna nog 5 dagen volop. Deze ongi is nu bijna voorbij, heeft tot nu toe 5 dagen geduurd en is meteen goed begonnen. Weet alleen niet waarom jij primolut krijgt, maar dit is wat ik ervanaf weet. Ik zou het idd even goed navragen bij de ha.

Ik weet niet of ik het aan mijn moeder zou vertellen. Ze weet wel dat ik last heb van een 'rare' cyclus, maar verder niet. Vind het zelf te leuk om het een verassing te laten zijn als ik wel zwanger ben. Maar net wat neomi zegt is dit persoonlijk!!

Succes!!
Liefs ciomama

ik krijg het omdat ik nu al een cyclus heb van dik 70 dagen..word dus gewoon niet ong.terwijl ik hiervoor vrij regelmatig tussen de 31-35 dagen ong werd.

HA had het maandag over endometriose (hoop dat het goed schrijf) nou ja ik hoor morgen of t gyneacoloog word of eerst kuurtje!

Aan de ene kant wil ik t wel graag vertellen aan de andere kant idd ciomama de verrassing is er dan af...

liefs

Zei je laatst niet dat je ha vond dat je baarmoederwand leek of je net ongi was geweest? Als dat zo is dan geven ze waarschijnlijk primolut om de wand dus dikkerder te maken zodat je straks wel goed ongi word. Maar 70 dagen, het is toch niet normaal meer!!! Denk dat ikzelf liever naar de gyn zou gaan en dan evt nog een keer die primolut kuur. Anders moet je nog weer een maand geduld hebben.
Wat is endometriose precies?

Liefs ciomama

ps je moet doen wat jezelf fijn vind! het aan je moeder vertellen bedoel ik)

nee ik was niet die dat had geschreven..

Endometriose is een goedaardige aandoening die alleen bij vrouwen in de vruchtbare levensfase voorkomt. Welke klachten optreden, is moeilijk te voorspellen: sommige vrouwen hebben bij uitgebreide endometriose nauwelijks of geen klachten, andere hebben bij milde vormen veel klachten. Soms wordt endometriose bij toeval ontdekt, zoals bij een kijkoperatie (laparoscopie) of een andere buikoperatie.

Bij endometriose komt het slijmvies (endometrium) dat de binnenkant van de baarmoederholte bekleedt, ook voor op plaatsen buiten de baarmoeder. Elke maand opnieuw bouwen hormonen het baarmoederslijmvlies op. De eierstokken maken deze hormonen. Aan het einde van de menstruatiecyclus worden minder hormonen aangemaakt. Het opgebouwde slijmvlies wordt dan afgestoten: de menstruatie. Ook het baarmoederslijmvlies dat zich buiten de baarmoeder bevindt - de endometriose - reageert op deze hormoonveranderingen. Zo ontstaan kleine bloedingen in de buikholte. Dit bloed stroomt niet zoals het menstruatiebloed via de schede weg. De bloedinkjes in de buikholte kunnen verklevingen veroorzaken. Daardoor is het soms moeilijk om zwanger te worden.
Endometriose is geen kwaadaardige ziekte. Wel kan deze aandoening vervelende klachten geven of een rol spelen bij verminderde vruchtbaarheid. Vaak zijn er helemaal geen klachten.

ff gekopieerd van site..
ga nog maar nergens echt vanuit zolang het niet definitief is vastgesteld..

ja 70 dgn word er gek van had maandag zo een pijn in mijn buik dat ik bijna niet kon lopen en het gewoon weg moest puffen...
Hij heeft toen gelijk een inwendig onderzoek gedaan en aan mijn eierstokken gevoeld voor eventueel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en geloof me dat was niet fijn!!!!maar alles zag en voelde goed...

ik hoor t morgen wel ben wel blij dat ik nu series genomen word en niet vant kastje naar de muur gestuurd word omdat ik pas sept 2010 gestopt ben.

Heb jij bijwerkingen gehad van primolut??

sorry beetje lang verhaal geworden

liefs

:

Wat spannend meid!! Of je het wilt vertellen, moet je zelf weten maar misschien is het wel prettig om deze onzekerheid te delen...........

een verassing blijft het denk ik sowieso want als het echt raak is, ben je zelf ook verrast!!

Terug
Bovenaan