prive vraagje over geld

A

Anoniem

Guest
onlangs ben ik gestopt met werken omdat ik liever thuis wilde blijven bij mijn twee kids. sins dat ik gestopt ben krijgen we vooral veel vragen over hoe we dat allemaal redden financieel en iedereen denkt dat we nooit rond gaan komen( buitenstaanders dan) vooral omdat het zo normaal is dat je beiden werkt.

oke, ik heb ruim 1000euro ingleverd maar met mijn man zijn salaris en de toeslagen en de voorlopige teruggaf van de hypo maandelijks komen we op een netto maandinkomen van 2300euro, als we alle vaste lasten eraf halen houden we ongeveer 700euro over voor de boodschappen en 1x een volle tank. de kinderbijslag is echt voor de kleding van de kids en 3 x per jr krijgt mn man een dubbel salaris. zie ik het nou te rooskleurig....??? dit moet toch lukken de 1e jaartjes?

ps sorry voor de tikfouten. ik tik dit met 1 hand en baby op schoot.

Hoi

Wat mij betreft zie je het niet te rooskleurig in.
Wij hebben nog minder.Ik weet niet precies hoeveel,want mijn man is per 1 dec. begonnen met een nieuwe baan.
Bij zijn vorige baas kreeg hij ongeveer 1500 netto.En hier kwamen we net niet van rond.Vandaar ook de nieuwe baan.
Het geld van de kinderbijslag hadden we dan ook nodig voor de boodschappen,maar we hopen dat zometeen weer ergens anders voor te kunnen gebruiken.
Wel hebben we gemerkt dat als je voor jezelf heel duidelijk een grens trekt voor de boodschappen je steeds iets goedkoper uit kunt zijn.

Geniet er lekker van het thuis zijn.

Groetjes Jessica

Hoi,

volgens mij moet dat makkelijk te redden zijn hoor.
Ik ga per 1 jan stoppen met werken.
Mijn vriend werkt nu al iedere zaterdag over, en vorige week had hij er ook een dag bijzitten van 14uur!!
Hij gaat dus wel meer werken, maar dat heeft hij er graag voor over.
Ik denk dat wij iets van rond de 600euro hebben.
En dan hebben we nog 2 auto's ook, maar goed... ik hoef niet veel te tanken.
Dus hebben we ongeveer 450euro over voor boodschappen.
En dit moet ook gaan lukken.
We gaan nu al de aanbiedingen af, en het scheelt echt een hoop hoor!

Ik zal het lak eraan hebben wat mensen zeggen of je het gaat redden of niet.
Jij weet het zelf het beste, en nogmaals: met 700euro moet het makkelijk te redden zijn.
Ja... of je gaat iedere week je boodschappen bij de AH halen, dan wordt het wat anders.

Groetjes Debby.

Hoi

Ik denk dat je het idd wel moet redden met jullie salaris hoor...Gewoon goed nadenken bij wat je doet. Bijvoorbeeld zelf fruit en groentehapjes maken, scheelt echt veel geld hoor.
En ookal koop je de boodschappen bij de AH, dan nog kan het makkelijk! Ik bestel iedere week de boodschappen via Albert.nl. Je betaald dan wel bezorgkosten < ik weet het > maar je neemt niet meer mee dan je nodig hebt. Ik bestel gewoon voor de hele week eten en ook vaak een pak voeding erbij. Meestal eens in de 2 weken luiers. Gemiddeld heb ik voor 75 euro totaal. Dus 300 euro boodschappen in de maand. Ik doe meestal 50 euro contant in de pot voor de losse vergeten spullen. Wij hebben ong hetzelfde te besteden als jullie. 2 volwassenen en 2 kids. Ik werk dan wel zelf 2 dagen maar oma en papa " passen " dan op!
Lekker doen wat je zelf wilt, en dan maar een keer minder uit eten of iets anders als je graag zelf bij je kindje wilt zijn.

Groetjes Kirsten

Hoi,

Volgens mij moet het makkelijk kunnen. En net wat debby zegt: Goed de aanbiedingen in de gaten houden en veel zelf maken (geen potjes etc) Maar dat weet je natuurlijk wel.

Debby: Mag ik vragen waarom jij stopt met werken?

Groetjes Lynn

Ik denk ook dat dat moet lukken. Gewoon een beetje opletten met uitgeven ;)

Hallo,

Ik ben niet onlangs gestopt met werken (al 1,5 jaar geleden), maar wij 'doen' het dus ook op één salaris. Ik moet wel zeggen dat mijn man goed verdiend en dat we dus inks te klagen hebben. Toch hebben we onlangs eens kritisch naar onze uitgaven moeten kijken. Een kindje erbij brengt toch weer extra kosten met zich mee en we merkte dat we steeds verder 'in-het-rood' gingen.
Nu hebben we bijvoorbeeld de krant en de maandbladen opgezegd. Het sport abbonement van mijn man (waar hij zelden gebruik van maakt) is opgezegd. Ik doe nu weer één keer per week boodschappen ipv dagelijks en maak van te voren een lijstje.
Het dure KPN abbonement hebben we om laten zetten en we bellen nu via internet.

Dit zijn allemaal dingen waar we enorm veel mee besparen. Natuurlijk moeten we op blijven letten, maar ik vind het zo heerlijk om bij mijn kindjes te kunnen zijn, dat ik dat er graag voor over heb.

Oh ja, ik ben een enthousiaste koper én verkoper op marktplaats. De kinderkleertjes, maar ook speelgoed, is vaak nog zo goed voor een tweede ronde. Het kost wat tijd om foto's te maken van de dingen die je wil verkopen, maar daar staat tegenover dat we van het geld wat we ermee binnen halen, eens iets extra's kunnen doen.

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan