prive vraagje over geld

Hoi. Ik denk dat jullie het toch uitstekend rooien zo..?! Het gaat erom dat je zelf tevreden bent, en als je iedere maand netjes uitkomt(of misschien zelf nog een klein beetje overhoudt??) het toch goed is..
Je kan op zoveel dingetjes besparen als je er maar goed op let. Nou hoeven wij niet op de centjes te kijken, maar als er bv akties zijn van luiers of billendoekjes dan slaan wij ook gewoon een hele hoop in hoor... Ik geef al 5 maanden bv dus dat bespaart ook weer veel.. Straks zelf fruit en groente maken.. Het is zo simpel als je het zelf wilt zeg maar..
Mijn man en ik werken, sinds onze oudste er is (bijna 3) allebei parttime, hebben 2 auto's, een eigen huis, ik heb nog een paard, en sinds juli nog een kindje erbij.. We kunnen op vakantie, iets leuks kopen als we willen, dus ik ben dik tevreden hoor!!
Zolang de kinderen tevreden zijn zijn wij het ook..
Gr. Anne-Marie

Oeh kaatje, dat doe ik ook, kopen maar vooral verkopen op marktplaats! Maar dat is meer een hobby maar af en toe kan je er wel een leuk centje aan overhouden!

ho ihoi

Nou dat moet makkelijk lukken.
Ik zou willen dat ik dat te besteden heb.
Ben alleenstaand en heb een kleine van bijna 12 weken.
Heb ong een inkomen netto van 1200 euro.

Daar gaat alles van: oa al de huur van huis van 550,- en dan nog verdere vaste lasten zoals verzekering, tv , telefoon, auto, internet etc etc.

Geef flesvoeding en gebruik pampers. Moet zeggen dat het allemaal ergggg krap is maar dat ik het wel steeds elke maand red. De kleine komt niets te kort en de kast puilt uit van kleding voor hem.
Zijn kamertje heb ik ingericht via marktplaats en verder is alles nieuw.

Dus je moet het zeker gaan redden. Daar ben ik van overtuigd.

groetjes

Poeh ook ik vind het moeilijk. Hoefde eerste niet te kijken anar geld. Mar nu ik minder ben geaan werken merken we het wel. Ik geef nog steeds hetzelfde uit, ja dat kan niet als je meer dan 4oo euro achteruit bent natuurlijk.

Maar ik geef nu aan boodschappen incl flesvoeding, potjes (helaas lust ie geen vers?!?!?!) en luiers 100 euro pw. Maar goed veel meer moet het neit worden, want dan gaan we erop achteruit zeg. Moest deze maand flink bijspekken van de spaarrekeing en dat is dus NIET de bedoeling!! Gistren bij de Lidl boodschappen gedaan, nou mijn kar kon niet voller en die vrouw zegt 58 euro a.u.b. Ik kijk haar aan van MEEN JE DAT NOU, dus dat was weer een positief iets en denk dat ik elke week maar naar de Lidl ga, wat ik er nu vanop heb was heeeeeerlijk!.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

quote: kaly reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 17:35:36'));

Hoi,

Volgens mij moet het makkelijk kunnen. En net wat debby zegt: Goed de aanbiedingen in de gaten houden en veel zelf maken (geen potjes etc) Maar dat weet je natuurlijk wel.

Debby: Mag ik vragen waarom jij stopt met werken?

Groetjes Lynn

Ja hoor, dat mag je vragen.
Eerst was het de bedoeling dat ik 20uur in de week zou blijven werken.
Maar goed... toen hadden we dat kleintje nog niet in onze armen.
En poeh... wat ga je daar veel van houden.
Iedere x als ik hem naar het KDV moest brengen was ik de hele dag overstuur.
Toen kwam mijn vriend met het idee dat ik "mocht" stoppen met werken van hem, om er voor de kleine te zijn.
Dit hebben we uiteraard eerst goed uitgezocht hoe en wat, en of het te redden is.
En dat ging, dus vandaar die keus om te werken.

Groetjes Debby.

Nou Ingi, volgens mij moet dat geen probleem zijn hoor! Wij moeten met veel minder rondkomen (ongeveer 1900 netto schat ik zo); en we hebben 6 kinderen.
In deze tijd van het jaar is het echt sappelen; je wilt tenslotte toch de kids wat kerstkadootjes bezorgen maar als dan ook nog de auto het begeeft (reparatie van rond de 500 euro) en de hond naar de dierenarts moet dan weet je het ff niet meer!

Hoi Debby,

Goed dat je stopt!! Ik vind het nog niet zo erg om Hidde weg te brengen, maar nu hij elke keer zo ziek is wel....vooral de week dat ik 3 dagen moet werken valt me zwaar. Nou ja. Ik ga me eerst nog wel eens goed bedenken wat ik wil. Ik heb wel leuk werk, dat scheelt.
Groejtes Lynn

Hoi hoi,

Ik denk dat je gewoon gaat leven naar wat je uit kunt geven. Wij hebben hier echt niet te klagen want mijn man heeft een goed salaris en ik werk part time. Maar weet je,  wij zitten soms wel eens te klagen dat we ook niet zomaar alles kunnen doen.
Als wij bewuster boodschappen zouden doen, dan zouden we best veel uit kunnen sparen maar nu kopen we gewoon waar we zin in hebben. Een collega van mij moet het met veel minder doen want zij is kostwinner en haar man is thuis voor hun zoontje (ja, zo kan het ook!). Zij moeten het dus alleen met haar salaris doen en dat is geen vetpot. Toch hoor ik haar nooit klagen. Zij gaat gewoon naar een winkel met tweedehands kleding en naar de kringloopwinkel om kadootjes voor sinterklaas te kopen. En haar zoontje is dolblij met die kadootjes. Dus tja, zo zie je maar: ook met minder geld kun je heel gelukkig zijn!

Ik vind het knap dat je full time thuis wilt zijn. Na mijn verlof en nog een maand vakantie daar achteraan was ik blij dat ik weer kon gaan werken (ik werk nu 3 dagen in de week). Ik vind het fijn om even mijn eigen ding te kunnen doen en om niet heel de tijd bezig te zijn met het schema van Sven. Ik vind dat ik nu een goede balans heb tussen het moeder zijn en ook gewoon even Maike.
Sven vindt het gelukkig helemaal geweldig bij de kinderopvang dus dat scheelt ook wel hoor.

Wij hebben het dus goed voor elkaar en daar ben ik superblij mee!

Groetjes,
Maike
mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan