proberen al meer dan 1 jaar zwanger te worden lukt niet

Meid,

Misschien moet je even je verhaal op het andere forum zetten; als het langer duurt. Daar zitten meer meiden met hetzelfde probleem.Zelf ben ik ook veertien maanden bezig. Onze huisarts deed ook moeilijk. TOen ben ik uiteindelijk samen met mijn man gegaan en kwamen we bij een andere huisarts uit dezelfde praktijk terecht. Die pakte meteen door. Aankomende vrijdag moeten wij voor het eerst naar de gyn. Hebben via huisarts inmiddels al spermiogram en echo gehad.
Een vriendin van mij had hetzelfde; werd ook steeds weggestuurd. Die heeft toen de afdeling gynaceologie in het ziekenhuis gebeld en domweg gevraagd of het normaal is om pas bij anderhalf of twee jaar doorgestuurd te worden. Nee was het antwoord. Vanaf een jaar ben je welkom in het ziekenhuis (al is dat wel per ziekenhuis verschillend) Zij kon toen rechtstreeks een afsrpaak maken bij gyn.
Wie weet kun je dat proberen.

gr.

Of je belt je verloskundige van toen, aangezien je al een zoon hebt. Misschien kunnen die wat voor je doen.

Het lijkt me zo slopend als je na een jaar nog steeds niet zwanger bent. Meid ik wens je veel succes en ik hoop dat iemand je snel gaat helpen, want je gevoel heeft meestal gelijk.

Gr.

hoi meid,

vervelend is dat.
ook wij waren een jaar bezig voordat ik zwanger werd van de 2e (nu ongeveer 9 weken zwanger). hebben ook al een gezonde dochter van bijna 2 jaar. en ik was zwanger van haar na een half jaar, dus ja dat is wel eens frusterend.
ik zal inderdaad ook teruggaan naar de ha en echt aangeven hoe je je voelt en dat je graag (voor je eigen geruststelling) verder onderzocht wilt worden.
succes ermee

Hoi

ik ben inmiddels alruim 2,5 jaar bezig voor kindje 2, de huisarts moet je volgens mij wel gewoon doorsturen, het is volgens het protocol zeg maar eerst een jaar zelf proberen dan naar huisarts dan stuurd hij je meestal gewoon door, en dan naar gyn en allemaal onderzoeken doen. Maar ik zou nog een keer naar je huisarts gaan of een andere is dat een optie?

Gr en succes, en bij ons is er ook niets wat een zwangerschap tegen zou houden, we hebben al een kidnje van 3,5. Maar tot op heden nog niet zwanger, 6iuis gehad nu op naar ivf.

meid, wat vervelend zeg! Het is al erg genoeg dat het niet wil lukken en dan doet de huisarts ook nog zo moeilijk!
echt helpen kan ik je niet want ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik wilde je toch even veel sterkte en succes wensen!

allemaal erg bedankt voor de reacties..
ik ga toch maar voor de huisarts en zal ik eens flink aan gaan dringen...
ook nu dat mijn menstruatie niet door zet blijf ik gewoon hopen dat het alsnog raak is maar goed diep in mijn hart weet ik gewoon dat het niet zo is...
maar zo langzamerhand wordt je zo moedeloos elke maand weer die teleurstelling... elke maand mezelf maar weer moedt inpraten van kom op op naar de volgende maand..
en we weten dat het niet ligt aan mijn vriend hij is getest op vruchtbaarheid.. (hij is niet de vader van mijn eerste kindje) dus tja dan ga je het bij jezelf zoeken... maar wat?
en hebben sowieso om de dag gemeenschap uit liefde en niet omdat het moet dus dan denk je toch van wat vreemd dan moet er toch eens een keer wat naar elkaar toe zwemmen hihihi maar goed we zullen zien wat de HA zegt..

iedereen ook veel sterkte bij wie het niet lukt..

nou mensen ik heb vanmorgen dan toch maar de telefoon gepakt nadat ik bijna leeg stroomde van onderen niet te geloven... en gevraagd om een doorverwijzing..
ik moet vanmiddag terug bellen of deze verwijzing voor mij gedaan wordt of niet of dat ik eerst terug moet naar mijn huisarts zelf ben benieuwd ik dacht ik hou nu voet bij stuk want er zit gewoon iets niet goed..

ik hou jullie op de hoogte

Terug
Bovenaan