Proberen zwanger te worden na twijvels

Het is eigenlijks ook zo gemeen.. We hoeven toch geen toestemming te vragen aan onze omgeving of we nog een kind mogen nemen. Deze keus maak je toch met ze tweeën.
Ik kan eind deze week testen en ik ben behoorlijk zenuwachtig. Ik wil heel graag zwanger zijn maar ik wil het ook weer niet! Ik ben zelfs echt bang, hoe het zal gaan lopen en wat het met mij doet als ik nu zwanger ben. Maar ik weet ook dat ik ontzettend teleurgesteld zal zijn als ik niet zwanger ben.
Ik ben echt compleet de kluts kwijt. 
Ik denk wel, dat als ik nu niet zwanger ben.. Ik weer anticonceptie ga gebruiken. De stress is mij teveel, angstig.. 

Mvg

Ik begrijp jouw gevoel heel goed. Maar het feit dat je toch het hebt geprobeerd deze maand zegt dat je gevoel toch wel graag wil.....maar de angst neemt overhand...tenminste bij mij heel erg ook door mijn leeftijd. Verstand en gevoel botsen. Gisteravond dacht ik wij moeten er maar mee stoppen want wij hebben toch 4 gezonde kinderen en kunnen we het aan en de omgeving die ons voor gek verklaard. Maar ben vandaag toch weer verdrietig . Wat moet ik nou. Toch hoop ik voor jou dat je toch zwanger hebt dan is de knoop doorgehakt. Wat ik uit jouw verhaal lees is de wens er wel. Ben benieuwd of je test positief is einde deze week.

Hey hoi.. Wat leuk dat je weer even bericht. 
Vandaag is mijn nod en helaas een negatieve test. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en ook wel chagrijnig! Ik heb altijd al een regelmatige cyclus, waarom ik nou juist nu later ongesteld moet worden... Grrr ik had zo'n goeie valse hoop. De vorige zwangerschappen was het altijd de eerste ronde al raak..1x duurde het 2 maand. Dus waarom ben ik nu na 4 rondes nog niet zwanger.. Baal baal maarja knopje om en weer verder gaan. Ik weet niet of ik nog een poging durf te wagen deze maand.. Ik ga mij nu bedenken dat het waarschijnlijk zo moet zijn.. Weer voor een keuze staan deze maand... Pfff.
Waar zit jij in je cyclus eigenlijks?
Ik snap het wel van je leeftijd maar je hoort echt steeds meer om je heen dat vrouwen op oudere leeftijd gezonde kinderen krijgen. Ik vindt het ook wel een verschil of je op jouwn leeftijd voor je 1ste of 5de gaat..
Mijn man is 43, ik ben 34. Zou er nog 1 bij komen dan zijn wij ook echt voor 100% compleet. 

Snap voor veel vrouwen dat ronde 4 hoort als NOG MAAR in ronde 4! Nou heb ik 5 kinderen waarbij ik altijd binnen de 2 maand zwanger was dus voor mij voelt dat anders. Daarbij vindt ik het heel moeilijk om elke maand weer voor de keuze te staan. De teleurstelling is zo groot maar de angst om een verkeerde keus te maken voor ons gezin is ook groot. Dus als ik dan niet zwanger ben is er niet alleen de teleurstelling maar ook de vreselijke keus waar we weer voor staan. En daarbij willen we ook nog 1 om ons gezin compleet te maken, nog 1 kindje die wat minder leeftijdsverschil heeft met de jongste. Dat verschil wordt ook alleen maar groter zo.. 

Ja dat heeft het ook zeker..hier hebben we met 5 kindjes natuurlijk veel verschillende leeftijds verschillen.
Het is heerlijk om de oudste te zien moederen over de jongste..maar het is ook geweldig om te zien hoeveel de zusjes en de broertjes aan elkaar hebben. Dezelfde interesses en dezelfde vriendjes. Samen op school.. En dat willen we onze jongste ook nog geven. En daarbij komt ook nog dat ze een kamertje moeten delen en dat wordt lastiger met een groter leeftijds verschil. 
Maar als wij durven te gaan voor ronde 5 dan schelen ze nog maar 2 jaar en 1 maandje.. 

Ja niet alleen de kinderen worden snel groot.
Zelf worden we ook alsmaar ouder. 
Nou ben ik 34 dus in dat opzicht valt mijn leeftijd voor een 6de kindje nog mee. Als ik om mij heen zie dat veel vanaf of boven de 30 nog beginnen met een gezin te starten. Ik rook en drink niet. Leef normaal gezond dus in dat opzicht verwacht ik nog geen problemen.

Hey ik ben al een poosje niet geweest..  Ik bleek toch niet zwanger te zijn.. Was opeens 4 dagen overtijd. Ik was zo klaar met al dat gestress rondom zwanger worden, keuzes maken.. Dat ik niet meer hier kwam kijken.   Afgelopen maand bleef de keuze stress.. Keus doorgehakt uiteindelijk, als niet zwanger ben deze maand dan is het ook echt goed zo! Ben er verder ook niet meer mee bezig geweest bewust. Nou ben ik vandaag een dag overtijd en dacht laat ik maar een test doen om dit hoofdstuk echt af te sluiten.  Uitslag: ik ben Zwanger. Er kwam direct een 2de streep tevoorschijn. Het dringt nog niet echt tot mij door, ik ben in Shock en weet ook nog niet wat ik er van vinden moet. Ik vertel het vanavond mijn man, vandaag ook nog eens 12 jaar getrouwd. Ik zou het ook zo graag aan mijn moeder vertellen om van die angst en stress meteen af te zijn.  Ik moest dit even snel kwijt. 

Terug
Bovenaan