Proberen zwanger te worden van tweede kleintje

<p>Hallo allemaal, Misschien is hier al een topic van..maar wij zijn begonnen aan een tweede kleine. Alleen weet ik niet hoe mijn lichaam zo veranderd kan zijn. Ik zal proberen om redelijk kort mijn verhaal te vertellen.  Na echt een aantal jaar doorslikken van de pil was ik na onze keuze om te beginnen zwanger te worden (eerste keer), heel snel ongesteld. Namelijk na 3 dagen al…ik was vrij snel zwanger… Ik ben daarna weer begonnen met de pil, en ik stopte dit keer netjes nadat de strip op was. Ook toen kwam de menstruatie. Alleen ging ik daarna op vakantie en andere dingen dus ging ik weer doorslikken (4/5x). Toen ben ik echt gestopt met de pil en nou word ik maar niet ongesteld. Mijn vraag dus? :”hoe kan dit? Kent iemand dit ook? Wanneer zou het nou echt opgang komen?” Ik heb wel na 3/4 dagen wat donker slijm gehad. Dit duurde 4 dagen. En 1x na een toiletbeurt wat bloed. Maar dat was dus eenmalig. Iemand die dit herkent? </p>

Hahaha lijkt op mij! Na stoppen pil had ik meteen een normale cyclus en werd ik snel zwanger. Toen tijdens bv minipil en daarna nog een gewone pil. Nu ergens begin sept gestopt met de pil, half sept bloeding en sindsdien niks.. gek he? Dus daarin zijn we ongeveer gelijk, al heb ik geen enkele bloeding meer gehad. Wel wat donkere afscheiding, net als jij. Zwangerschapstest half okt was negatief en ovulatietesten laten geen piek zien. Ontpillen denk ik dan maar, of gewoon een verstoorde cyclus.. zat er maar een herstartknop op je lijf he? Hoe oud is je kindje nu?

Ik ben begin oktober gestopt. Dus waarschijnlijk moet ik ook nog afwachten. Maar vind het zo vreemd:S 
Mijn zoontje is over een halve maand 1 jaar oud. Misschien een beetje dicht op elkaar maar daar hebben we bewust voor gekozen. En die van jou? 
Hopelijk schiet het een beetje op bij ons en komt het vlug op gang haha!

Ohja een zwangerschap test heb ik ook een keertje geprobeerd. Gewoon voor mijn gevoel. Wist wel dat het nu “zou kunnen” maar dan wist ik het zeker haha

Hou op, mijn dochter wordt maandag 1... nou ik hoop ook dat t nu op gang komt, dan weet ik tenminste dat het allemaal werkt.. heb je nu ook meer het gevoel dat je dan wil dat het ook snel raak is? Ik wel.. zou het zo leuk vinden als er een kleine 2 jaar tussen zit..

Volgens mij duurt het ontpillen ongeveer een half jaar. Het kan ook zijn dat je bij je eerste zwangerschap nog aan het ontpillen was toen je zwanger raakte. Ik had eerste 5 maanden een normale cyclus, daarna een abnormaal lange en 'herstelde' mijn lichaam zich van de hormonen. Na die tijd was ik naar mijn idee echt 'pilvrij'.

Gebruiker10180099 vervelend he! Ik ben dus gestopt met de minipil in september geef nog borstvoeding wel maar nog steeds niet ongesteld heb wel donkere afscheiding gehad vorige week maar maandag een testje gedaan en niet zwanger...volgende week vrijdag ga ik weer testen.. maar jij geeft denk ik geen borstvoeding meer? Het was bij ons ook eerste keer stoppen pil ongesteld en daarna heel netjes na 28 dagen nog een keer ongesteld en toen met ovulatietesten meteen raak..
StephW oh ik heb dat ook heel erg! Tuurlijk we zijn al wel gezegend met een kindje maar zou een klein leeftijdsverschil ook heel leuk vinden! Kan niet wachten tot mijn cyclus weer normaal is.. ben nu ook aan het afbouwen met de borstvoeding. Hopelijk werkt dat..

Ja bv kan wel maken dat je niet makkelijk zwanger wordt.. afbouwen lijkt me dan wel slim. ik hoop stiekem binnenkort een eisprong te vinden, maar zal het moeten afwachten. Vind ik soms wel even lastig, maarja ik heb er geen invloed op he! Hopelijk zijn we snel weer zwanger van de 2e :) 

Terug
Bovenaan