probleem met vertellen

Dag lieve zwangeren,

Ik ben nu voor de derde keer zwanger(eerste twee keer miskramen, nu 7/8 weken). Nu wilden mijn lief en ik wachten tot de officiele echo van de verloskundige(eerst krijgen we op 5 januari een echo van het ziekenhuis, en daarna maken we een afspraak met de huisarts(die wilde pas dat ik over vier weken kwam) die ons naar de verloskundige toestuurt, dus die officiele echo wellicht later)

Nu wil mijn vader echter in augustus een superlange vakantie(een maand!) naar Florida boeken voor hem, mijn moeder, broer en pleegzus... Maar in augustus zal ik wellicht bevallen, dus als ze het pas in februarie te horen krijgen, heeft ie vast al geboekt en is mijn moeder vast niet blij om te horen dat ze net weg gaan als haar eerste kleinkindje eraan komt!!!

Wat zouden jullie doen? het vertellen op 5 januari(eerder boekt hij denk ik niet), als ik nog geen 12 weken zwanger ben en dus nog kans heb op een lege vruchtzak of miskraam, of zouden jullie wachten, en vader te pushen om toch vooral maar niet in augustus (of juli?!?!) op vakantie te gaan....

Ik wilde ze trouwens een ingelijste foto gaan geven van de echo, denken jullie dat je die in het ziekenhuis bij een medische echo ook krijgt?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie tips!!!
Manky
 
Lieve Manky,

Wij zaten zelf ook een beetje met het probleem dat we het eerder moesten vertellen, mijn vader moest namelijk een vrij ingrijpende operatie ondergaan, en wij wilden dat hij het daarvoor zou weten (dat er een kleinkind aan zat te komen). Ik was toen nog maar 8 weken zwanger en we hebben het dus toen ook aan mijn schoonouders verteld. Natuurlijk erbij verteld dat ze het nog even voor zichzelf moesten houden. Ik weet zeker dat je ouders het prettig vinden te weten voordat ze geboekt hebben! Succes, en laat nog even weten hoe het gegaan is!!
groetjes, Nicky
 
Hoi Manky,
Wij zaten van de zomer met hetzelfde probleem.Gingen nm. met mijn schoonouders op vakantie.
Wisten net dat we zwanger waren. Eigenlijk dezelfde situatie als jullie.
2 eerdere miskramen en nu voor de derde keer zwanger. We hebben besloten om het aan beide ouders te vertellen maar wel met zwijgplicht. Ik was tenslotte net 5 weken zwanger.
Ik denk dat je ouders het heel erg fijn vinden om het van te voren te weten. Misschien willen ze er wel rekening mee houden en vinden ze het achteraf jammer dat ze het niet wisten.
Ja, je krijgt een echo van het ziekenhuis mee. Wij hadden een echo bij 8 weken dit is standaard bij een miskraam. Misschien moet je dit even navragen. Weet niet of je bij de gyno loopt. Anders kun je meteen contact met hun zoeken.

Heel veel succes.
Jol.
 
Allereest gefeliciteerd! Ik hoop dat het allemaal goed gaat voor je joh!

Ik heb met 7 weken een medische (inwendige) echo gehad en daar kreeg ik 3 foto's van mee. Dus ik denk dat jij ook wel foto's krijgt.

Verder is het lastig. Kan me heel goed voorstellen dat je wil wachten met vertellen maar als je 5 jan. een echo hebt gehad en het hartje hebt zien kloppen kan je het volgens mij wel vertellen. De gynecoloog zal dan ook bevestigen dat het goed is lijkt mij.

Maar als je je daar niet prettig bij voelt en liever de 12 weken afwacht dan moet je dat zeker doen...

Lastig.

Succes en probeer toch stiekem al van je zwangerschap te genieten!

Groetjes Bieb.
 
Allereerst ontzettend gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Maar wel een dilemma... kan ik niet echt een antwoord op geven.
Jammer dat je niet eerder bij een vk terecht kan!
Ik vind het raar... het is al een paar keer misgegaan en jullie zullen onwijs onzeker zijn. Vaak wil zo'n vk echt wel je onzekerheid wegnemen dus misschien gewoon 'es proberen. Je hoeft niet via de huisarts te worden doorverwezen, voor zover ik weet kun je zelf rechtstreeks contact opnemen dus...

Maar waarom ik ook reageerde... wij hebben een screeningsecho gehad in het ziekenhuis, met ca. 20 wk en daarvan geen enkele foto gekregen (snik). Misschien is dat overal anders maar om teleurstelling te voorkomen eventjes bellen om te vragen hoe ze daar mee omgaan.
Nou ja, in ieder geval hoop ik dat je iets met mijn opmerkingen kunt. Heel veel sterkte, maar toch ook plezier, deze eerste onzekere maanden!
Liefs, Marielle (bijna 30 wk, de tijd vliegt echt ontzettend dus geniet ervan!)
 
In eerste geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap hopen dat deze goed verloopt.

Ik zou het op 5 jan. vertellen voordat ze gaan boeken. Als jij bevalt in augustus willen ze denk ik graag hun eerste kleinkind wel zien. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je familieband is maar de meeste moeders willen de eerste echt niet missen.

Over de ingelijste foto: Ik loop bij een gyn. en die geeft me elke keer weer een foto en ik ben ook al een keer voor een medische echo geweest in rotterdam en toen hebben we er ook een gekregen. Voor de zekerheid gewoon naar vragen als je er bent.

Succes met je beslissing en geniet ze van je zwangerschap

groetjes brenda
 
Beste Manky,

Ik heb zelf ook twee miskramen achter de rug en ben nu al bijna 30 weken heel gelukkig met een zwangerschap die voorspoedig loopt. Ik begrijp je dilemma, maar los van het feit dat je straks bij de bevalling je famillie misschien moet missen als je het nog niet zegt, veel belangrijker is het dat je steun van je omgeving hebt als het nog een keer mis zou gaan...
Want hoe je het ook bekijkt, je bent NU zwanger! En niemand kan je de afloop voorspellen, ook niet na de gevreesde 12 weken. Ik zou het ze nu vertellen, dan kunnen ze ook met je meeleven in de eerste spannende fase. Ook als je maar 7 weken zwanger bent geweest, een miskraam is hartstikke ingrijpend, daar mag je best over praten toch?

Ik ben bij deze zwangerschap meteen met het ziekenhuis gaan bellen, daar hadden ze mijn dossier nog van de miskramen en onderzoeken. Ik mocht meteen komen voor een (geruststellings) echo, met foto's! (bij zes weken). Misschien een tip? Mijn ervaring is dat je na enkele miskramen toch wel serieus genomen wordt in het ziekenhuis.

Veel succes met je beslissing en we duimen dat het nu allemaal goed gaat! Geniet er ook van hoor!

Groet
 
Terug
Bovenaan