Probleem ook bij de man.

Hallo allemaal,

Zijn hier ook meiden/vrouwen waarbij het probleem ook bij de man ligt? Ik lees hier voornamelijk over de vrouwen (ik zit zelf ook aan de Clomid omdat ik anders geen of geen regelmatige eisprong heb) maar bij ons is er dan ook nog de pech dat hij 2,5 x zo weinig goede zaadcellen heeft dan  goed is.

Ik merk dat sinds we die uitslag hebben gehad, ik meer en meer moeite heb er positief mee om te gaan. Dit weekend weer ongesteld geworden en schrok gewoon een beetje dat ik er zo makkelijk mee om kon gaan. Betrapte me er dus op dat ik er eigenlijk al niet eens meer echt op hoopte dat het raak zou zijn.

Ik praat er wel over met mensen uit mijn omgeving, maar die maken niet hetzelfde mee... en dan is het toch anders...

Is er hier iemand met een soortgelijk verhaal?

hoi cjpt

Bij ons ligt het tot nu toe ook aan de zaadjes van me manneke.
hij heeft maar 6 milj en op die manier zouden we niet spontaan zwanger kunnen worden.
woen krijgt hij nog een echo van de ballen en 11 dec moeten we terug komen voor de uitlslag en gaan ze ons uitleggen ivm ivf en waar we dat willen gaan doen enzzz..
ik heb alleen standaart onderzoeken gehad en ze zeiden dat dat wel goed zit, maar uitgebreid onderzoek heb ik niet gehad en soms vraag ik me af dat ze dat mss niet hebben kunnen zien bij mij als er iets mis zou zijn (raar he maar soms gaat er van al door me hoofd).
ik heb wel een regelmatige cuclus soms 2 dagen verschil maar dat is niet zo erg!
bij ons weten maar een paar mensen het en die zie ik niet zo vaak dus met iemand er over praten is al moeilijker en meestal begrijpen ze toch niet wat je mee maakt he!
(goed voor hun maar jammer voor ons he, goed van dit forum)
Ik merk wel sinds we de uitslag weten het minder gaat in onze relatie, en dat vind ik heel erg mijn vriend praat er niet zo makkelijk over en vind het heel erg dat het aan hem ligt!
dan heeft hij stres en werkt dat op mij uit.
sorrij voor mijn lang verhaal maar ben blij dat ik het er even heb kunnen uitgooien!

heel veel su6 voor jullie en dikke knuffel  

Hoi P3,

Bedankt voor je reactie! Bij mijn vriend zijn het er ongeveer 4 milj. Onze gyn heeft juist aangegeven dat we het gewoon 6 maanden kunnen proberen omdat dit een aantal is waarmee je wel zwanger kunt worden.

Het trekt allemaal inderdaad best een wissel op je relatie. Mijn vriend is geen prater en normaal kan ik daar wel mee omgaan, maar bij dit denk ik juist steeds: het kan toch niet dat dit je zo weinig doet en dat je er niet over wilt praten?! Maarja, het steeds vragen maakt de sfeer ook niet beter.

Hoe lang zijn jullie nu bezig? En gaan jullie gelijk het IVF traject in als de gyn dat aanraadt?

hoi cjpt

dat begrijp ik dan niet van die gynocologen dat ze tegen jullie zeggen dat het wel nog zou kunnen, terwijl ze tegen ons zeggen met 6milj dat het niet gaat!!
wij waren afgelopen sept 2 jaar bezig en dat was toen ook de eerste keer dat we naar de gynocoloog zijn gegaan.
wij willen eerst weten wat de uitslag is van woens maar als het aan mij zou liggen zou ik wel meteen willen beginnen (maar ik hoor overal dat ze je niet doen helpen als je overgewicht hebt) bij mij is dat ong 9 kilo ben er mee bezig maar dat wil niet zo lukken!
Hier is het ook zo dat mijn vriend geen prater is en als hij dan iest zegt gooit hij er alles uit en niet alleen de dingen ivm kinderen krijgen,  
hopelijk  staat er op want het forum doet weer eens raar daardoor kom ik hier niet meer graag!

veel liefs  

hoi cjpt

Wat ik me eigelijk afvroeg is moeten jullie nu een half jaar wachten voor jullie geholpen worden?
Hoe lang zijn jullie nu aan het proberen?
En moet je die clomid blijven nemen (zijn dat tabletjes of in welke vorm moet je dat tot je nemen?)

groetjes

Hoi meiden,

Bij ons ligt het ook aan de zaadjes van mijn man. Aantal is wel goed, alleen de beweeglijkheid en de vorm is niet goed.

Wij zijn nu twee jaar bezig en in januari krijgen we onze eerste IVF-behandeling. Heel eng. Niet alleen de behandeling zelf, waar ik tegen op zie, maar met name de angst voor een teleurstelling.

De enige onderzoeken die ik heb gekregen zijn echo’s en HSG. Verder ook niets. Mijn cyclus is ook zeer regelmatig. Ook nog geen medicijnen hoeven te gebruiken, dus ik ben erg benieuwd wat de hormonen met me gaan doen…..

De hele voorraad heb ik al wel in huis.

Ook mijn man is geen prater en ik ervaar dat ook als erg lastig. Ik probeer het ook maar opzij te zetten door leuke dingen te ondernemen en te kopen voor mezelf. Ik mag mezelf best verwennen! Tja…struisvogelpolitiek.

Groetjes
Nikki

hoi hoi

Spannend in jan beginnen, vinden jullie het ook zo moeilijk te begrijpen  na al die tijd dat het mss nu echt gaat gebeuren!!
Nou ja moeilijk bedoel ik mee dat het zo definitief is dat het met een beetje hulp mss wel iets sneller gaat gaan als die 2 jaar wat jullie al achter de rug hebben.
is wel in de positieve zin he!!
ik had zo iets van nu we weten wat er aan de hand is ( tussen haakjes gezien) is er een echte kans
hbben jullie ook wel eens stres ivm dit hele gebeuren!!
heel veel geluk voor   (nou ja volgend jaar) ik gun het jullie nu ook hoor :)))))))
Zitten jullie toevallig ook op een ander forum want deze werkt echt niet goed en het fustreerd me zo dat ik iets heb geplaats maar dat jullie het niet zien.
en ik heb echt behoefte om te praten met mensen als jullie.

veel liefs

lieve meiden
als jullie met me willen kletsen zonder dat het forum raar doet,
ik heb op jereno gevraagt of ze een onderwerp willen openen voor als het langer duurt!!
als jullie dan nog met me willen kletsen ben ik te vinden onder de naam muis want dit forum doet het niet en dan kunnen we relax kletsen!!
Zouden jullie het daar willen proberen aub vind het fijn om met jullie te kletsen!!

als jullie het willen moeten jullie gewoon jereno inklikken en helemaal naar onder gaan en dan op de vet gedrukte teks drukken!! heb al die tijd op het jg forum gezeten maar wordt er niet goed van!!
liefs ikke

Terug
Bovenaan