Probleempje

We hebben al een leuk topic over sneeuw. Nou hebben wij gisteren ook genoten hoor, lekker gesleet en sneeuwpoppen gemaakt, maar vandaag is de werkweek toch weer begonnen. Ik heb me ziekgemeld, omdat ik vorige week ben gevallen en nog erg beurs ben.

Maar nou komt ie. As woensdag moet ik mijn oma in Amersfoort halen. Ik woon zelf in de bollenstreek, dus ik moet een aardig eindje rijden. Mijn oma heeft helemaal geen familie daar in de buurt waar ze de kerst kan vieren, dus brengt ze de feestdagen altijd bij mijn ouders door. Omdat mijn ouders en zus geen auto hebben haal ik haar altijd op. Maarrrr, eigenlijk zie ik het niet zitten om al glibberend daar naar toe te gaan, mijn man vind het ronduit onverantwoord. Het ziet er niet naar uit dat het weer echt beter word. Openbaar vervoer is ook geen optie, want dat rijdt nu natuurlijk ook knudde.... Ik heb mijn moeder hier nog niet over gebeld, want ik weet nu al dat die me gaat pushen om alsnog oma te gaan halen. Maar ik zie er nu al zo tegenop.
Mijn man heeft tegen mij gezegd dat als mijn ouders het zo belangrijk vinden dat ze dan de autosleutels maar bij ons moeten ophalen en oma zelf maar moeten gaan halen.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Ik zou woensdag afwachten en als het er dan nog steeds zo slecht uitziet wat het weer betreft, dan zou ik zeggen dat je het niet durft en dat je het onverantwoord vind. Het is heel erg zielig voor je oma, maar je oma wilt ook niet dat jij in gevaar komt lijkt me. En als je commentaar krijgt van je ouders, dan vind ik de oplossing van je man wel goed. Als ze zelf een rijbewijs hebben kunnen ze de auto van jullie lenen? Jij had het liever ook anders gezien, dus je kan er niks aandoen. Het is momenteel echt gevaarlijk op de wegen, dus ik zou het zeker serieus nemen hoor! Ik vind het helemaal niet gek dat je er tegenop ziet. Maar ik hoop voor je dat het woensdag beter gaat op de wegen en je gewoon je oma op kan halen.

Groetjes Babybelle

Eigen veiligheid gaat voor denk ik ook..Hoe leuk het ook is als oma komt!
Maar lijkt mij ook dat ze het vast wel begrijpt toch?
Hier weten we er alles van..verjaardag gisteren ook daardoor in de sneeuw gevallen.De anderen komen vrijdag op mijn echte verjaardag..tenminste...dat is de bedoeling..als de KNMI een witte kerst garandeert,wat nu het geval is..vrees ik het ergste!
Hier in Arnhem begint het sneeuwen net weer....Dus wacht het af..maar neem geen risico!
Gr Rina

Hoi

Ik zou niet gaan als ik jou was,veiligheid gaat boven alles en stel dat er wat gebeurd en je zit in de ziektewet,ik weet niet hoe dat dan geregeld is.
Ik kan me de reactie van je vriend goed voorstellen,laat je ouders er zelf maar heen rijden,

Groetjes stierin

hoi,

mijn oma kennende zou ze zelf helemaal niet willen dat we haar op gingen halen met zulk weer dus misschien toch maar gewoon vragen wat je ouders/oma er van vinden? Oplossing van je man zit wel wat in maar lijkt me eigenlijk nog gevaarlijker..... als zij normaal gesproken niet in jullie auto rijden dan moet je dat volgens mij niet gaan doen met slecht weer.

Groetjes Alberdien

Duidelijk... het blijft zo, dus niet gaan.
Onverantwoord als je wel gaat, je hebt een man, 2 kinderen en 1 in je buik.
En ik denk (en hoop) dat je ouders het ook niet willen en je niet gaan pushen. Zou ik overigens best asociaal vinden.

Beetje recht voor zijn raap misschien maar zo denk ik er over.

groetjes Mariska

Hoi,

Misschien niet helemaal eerlijk maarreh...je zegt dat je jezelf hebt ziek gemeld omdat je helemaal beurs bent. Dan kan je dus ook geen lang eind autorijden, lijkt me simpel. Gooi het daar dan op! En laat ze dan zelf een andere oplossing bedenken. Je zus zou kunnen rijden bijvoorbeeld??

Groet,
Janet.

Terug
Bovenaan