Problemen met consultatiebureau

Hier is het nog nooit normaal gegaan op het cb. Het begon al bij de thuiscontrole de verpleegkundige maakte zich zorgen ze was niet genoeg aangekomen, zag te geel, en vroeg of ze wel eens spuugde na de bv. Ik volmondig nee tot nu toe nog geen een keer. En ik had het nog niet gezegt en ze gooit haar hele bv eruit alles onder zij, ik de vloer de bank echt een hele sloot.
Eer ik alles verschoond, opgeruimd en omgekleed had (Wat na al dat bloedverlies en de hechtingen niet zo soepel ging) vond ze dat ik na het weekend maar extra langs moets komen ivm alle "klachten".

Heb nog nooit zo een rot weekend gehad. Bij de arts op het cb op maandag was er niets aan de hand ze was wat weinig aangekomen maar extreem geel was ze niet ze had niet meer gespuugd enz.

Daarna is het nooit meer goed gekomen. Van verpleegkundige en arts hih volgens mij zien ze mijn papieren in en schuiven ze meteen door hihi.

Mijn dochtje bleek koemelkeiwitallergie te hebben toen ze een week of 7 was en ik wilde bv blijven geven. Ik mocht het proefdieet volgen maar moest er niet te veel van voorstellen want het is erg zwaar en bijna alle moeders haken voor die 2 weken al af en voel je niet schuldig en alles werd uit de kast gehaald aan wat er is voor voeding als het niet lukt enz en dat wilde ik nou net niet weten.

Verder hebben we eigelijk altijd conflicten was het niet om wat te smeren op haar eczeem (omdat ze niet tegen vaseline kon wat volgens het cb onmogelijk is) Dan was het wel omdat ze vonden dat ze te weinig woog en voor de 4 maanden al moest bijvoeden met fruit en of pap. En dat wilde ik niet tot 6 maanden alleen bv klaar. Pffoe dat was een strijd maar goed ik beslis het is mijn kind en ik weet wat goed voor haar is en hoe ze reageert op dingen.

Toen ze ouder werd het feit dat ze niet kruipt ja jammer ze kwam op haar billen vooruit ok niet ideaal maar lopen komt vanzelf wel.
Praten deed ze al heel snel 10 maanden en papa, mama, bal oma rolde er zo uit. En dat kletsen werd alleen maar meer. En ook dat was niet goed volgens het cb. Eerst vonden ze dat het niet kon met andere woorden ik lieg?
Gelukkig deed ze wat er gevraagt werd en zei ze keurig de woordjes.
Och en met dat praten was het iedere keer weer geleuter ook met de fijne motoriek die is erg goed. De laatste keer had ik een nieuwe en die nam echt de tijd en vond dat ze snel was. Dus ze vroeg of ze mocht kijken of ze ver voor liep aan de hand van het lijstje wat ze al kon. En het bleek dat ze 10 maanden voorliep in praten en motorische ontwikkeling. Eindelijk eens iets wat ik herkende in mijn kind. (ervaring door mijn eigen werk en genoeg vergelijking daardoor)

Het ergste vond ik dat ik een keer een buitelandse arts had(helemaal geen problemen mee) Maar deze vrouw sprak heel gebrekkig nederlands en was al ruim 1 uur en 30 minuten uitgelopen. En toen ik daar kwam wist ik ook waardoor dus. Dat was wel vervelend.

ZO kan ik nog wel tig voorbeelden geven over het cb. je bent dus niet de enige.

succes
 
Hoi.
Ik ben net 3.5 week mama van een heel mooi meisje, maar heb nu al een paar akkefietjes gehad met het cb hier.
Eerst over de vitamine k die ik moest hebben wegens de borstvoeding en die ik niet had.
Dus ik belde hun nummer om te vragen hoe of wat en kreeg ik te horen dat ik een recept moest hebben van de vk. Ik in halve paniek de vk gebeld ( vrijdag 3.30 uur ) blijkt dat ze al vanaf !januari! niet meer aan recepten doen omdat je het toch zelf moet betalen en het huismerk net zo goed maar wel goedkoper is.
Toen belde onze wijkverpleegkundige voor een huisbezoek en die belde later dat ze ziek was en toen kregen we een ander, een van de oude stempel.
Toen ik bezig was te vertelen van de voedingsproblemen die we hadden en wat we met de kinderarts hedden besproken kwam ook ter sprake dat ze wat onrustig was en nog voor ik uitgesproken was begon ze meteen over inbakeren, ik heb haar toen meteen verteld dat ik ten eerste niet zo'n voorstander ben van inbakeren en het zie als laatste redmiddel als niks anders meer helpt en dat we daarbij nog in een gewenningsperiode zitten met die voedingsproblemen en dat ik eerst wilde afwachten wat dat deed.
Ik kon gewoon aan haar gezicht aflezen dat ze moeite had dat te accepteren, maar gelukkig is zij niet onze vaste wijkverpleegkundige en hoop ik niet dat ik haar vaak tegenkom op het cb.
Ik moet met 6 weken pas naar het cb omdat het hier zo druk is met kindjes dat ze ze niet kwijt kunnen. Gelukkig kan ik wel de eerste keer nog naar de arts, mensen die net pas bevallen zijn moeten nu voor het eerste gesprek naar de verpleegkundige omdat de artsen helemaal vol zitten en men pas na 8 weken terecht zou kunnen.
Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, maar heb al het advies gekregen om te luisteren ja te knikken en mee te nemen aan adviezen waarvan ik denk ja daar heb ik wat aan en de rest te laten varen.
Inderdaad zit ik de hele dag met mijn kindje en is het zeker geen kindje volgens de boekjes dus weet ik toch wel het beste wat wel en niet werkt bij mijn kleine engeltje.
groetjes en succes Tina ( en Tessa)
 
Hallo,

Het consultatieburo...pfffffffffffffffff....ik kan er pagina's vol over schrijven!!....Ik kom alleen daar om de prikken voor mijn jongste te halen,nou moet ik er wel bijvertellen dat ik voor de andere controles bij een kinderarts ben(door omstandigheden)...maar ik weet zeker dat als ik dat niet had ik daar verder niet voor advies o.i.d zou komen...ik krijg altijd het gevoel alsof wij mama's het allemaal fout doen en hun het heel goed weten....Ze hebben bij het cb bij mijn oudste een erg grove fout gemaakt en er is toen ook een erg boze brief van de kinderarts naar toe gegaan ...dus moet zeggen ze zijn iets milder nu tegen me,hahhahaha!!

Over het geen stukjes willen eten....weet je zeker dat het alleen door teveel melk komt??....mijn jongste wil ook absoluut geen stukjes en is nu net een jaar geworden...nu heeft het bij haar met andere dingen te maken ..maar ik weet wel dat bijv. het wurg reflex nog ver voor aan kan zitten bij de kleine....wanneer krijgt een kind teveel melk trouwens??....maar goed..neem die kleine erg serieus wat dat betreft....voor haar is et hetzelfde (annekdote van onze logopediste) als dat ik je een spin voor houdt en tegen je zeg...toe maar ..eet maar op..is heeeel lekker...enz....het gevoel wat dat opwekt voelt zo'n kleintje op dat moment ook
 
Vraagje: kun je kiezen naar welk CB je gaat? Ik dacht dat dit vast stond. Ik was vantevoren al wel gewaarschuwd, maar in 1 consult al lekker veel fouten gemaakt: Oh, ik hoor net dat Cas in het ziekenhuis ligt (nou nee, want ik zit hier met hem te wachten, dus ik denk NIET dat hij in het zh ligt (lekkere binnenkomer de eerste keer.....) Bij het huisbezoek (bij 2 wk) aangegeven dat zijn navelstompje nog steeds niet was afgevallen: er werd niet naar gekeken (een schoolvriendin die er toen toevallig ook was en vk is heeft toen maar even gekeken en advies gegeven....) Op het cb werd door de arts gezegd dat zijn naveltjeNIETontstoken was (zag niet rood, maar kwam wel veel vuil vanaf wat dan op zijn rompertje kwam) arts kon dit vuile rompertje natuurlijk niet zien , maar vroeg ook niet door. HA gebeld de volgende dag: "hier hoef je geen arts voor te zijn om te zien dat dit ontsoken is"zei hij: steek maar in je zak! Zij (de cb arts) dacht wel te zien dat er wat wild vlees zat, maar dat zou ze aanstippen met zilvernitraat. Tot 3x heeft ze dit gezegd, maar zei uiteidelijk toch dat ze niet wist wat het rode puntje was wat erop zat, dus ze stipte het toch maar niet aan.... HA zegt dat alleen het rode puntje wild vlees is, niet hetgeen wat erachter zit (dit is gewoon zijn naveltje)     (maar wat dacht die CB arts dan aan te stippen? Kennelijk gewoon zijn naveltje..... Raar, heel raar.....

Heeft iemand ervaring met het aantippen met een zilvernitraatpennetje? Deze heeft de HA voorgeschreven, maar ik heb er alleen een engelse(!) bijsluiter bij zitten waar volgens mij instaat dat je het niet op open wonden mag gebruiken (bij de HA leek het natuurlijk al helemaal dicht te zitten,maar het is nu toch weer een beetje open....zl je altijd zien...) OOk staat erin dat je het alleen onder medisch toezich mag gebruiken....
(PS sorry voor de telegram stijl, ben erg moe, maar wilde mijn verhaal toch even kwijt...)
 
quote: marleentje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-10-2005 22:45:54'));

Vraagje: kun je kiezen naar welk CB je gaat? Ik dacht dat dit vast stond. Ik was vantevoren al wel gewaarschuwd, maar in 1 consult al lekker veel fouten gemaakt: Oh, ik hoor net dat Cas in het ziekenhuis ligt (nou nee, want ik zit hier met hem te wachten, dus ik denk NIET dat hij in het zh ligt (lekkere binnenkomer de eerste keer.....) Bij het huisbezoek (bij 2 wk) aangegeven dat zijn navelstompje nog steeds niet was afgevallen: er werd niet naar gekeken (een schoolvriendin die er toen toevallig ook was en vk is heeft toen maar even gekeken en advies gegeven....) Op het cb werd door de arts gezegd dat zijn naveltjeNIETontstoken was (zag niet rood, maar kwam wel veel vuil vanaf wat dan op zijn rompertje kwam) arts kon dit vuile rompertje natuurlijk niet zien , maar vroeg ook niet door. HA gebeld de volgende dag: "hier hoef je geen arts voor te zijn om te zien dat dit ontsoken is"zei hij: steek maar in je zak! Zij (de cb arts) dacht wel te zien dat er wat wild vlees zat, maar dat zou ze aanstippen met zilvernitraat. Tot 3x heeft ze dit gezegd, maar zei uiteidelijk toch dat ze niet wist wat het rode puntje was wat erop zat, dus ze stipte het toch maar niet aan.... HA zegt dat alleen het rode puntje wild vlees is, niet hetgeen wat erachter zit (dit is gewoon zijn naveltje)     (maar wat dacht die CB arts dan aan te stippen? Kennelijk gewoon zijn naveltje..... Raar, heel raar.....

Heeft iemand ervaring met het aantippen met een zilvernitraatpennetje? Deze heeft de HA voorgeschreven, maar ik heb er alleen een engelse(!) bijsluiter bij zitten waar volgens mij instaat dat je het niet op open wonden mag gebruiken (bij de HA leek het natuurlijk al helemaal dicht te zitten,maar het is nu toch weer een beetje open....zl je altijd zien...) OOk staat erin dat je het alleen onder medisch toezich mag gebruiken....
(PS sorry voor de telegram stijl, ben erg moe, maar wilde mijn verhaal toch even kwijt...)

Hoi Marleentje,
Ik zou dat nitraatpennetje niet zomaar gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee maar het klinkt nogal eng.
Volgens mij mag je best zelf kiezen naar welk cb je gaat. Ze willen natuurlijk dat je in je eigen wijk gaat omdat dat voor hun makkelijk is. Ik zit niet in mijn eigen wijk bij het cb maar dat heeft er mee te maken dat ik bij een antroposofisch cb zit en daar is er maar 1 van in onze stad. Als je zo ontevreden bent over het cb dan zou ik gewoon mijn poot stijf houden en naar een ander cb willen. Laat ze maar vertellen waar dat dan geschreven staat dat je niet naar een ander mag. Het gaat wel om jou kind!

Groetjes en succes,
 
Hier ook allemaal problemen bij consternatie bureau, vandeweek geweest voor de eerste vaccinatie beginnen ze weer over zijn focus volgens hun focust mijn zoontje nog niet met 3 maanden.
Ik ben vorigemaand bij kinderarts in het ziekenhuis geweest die zei dat er helemaal niks aan de hand is maar consternatie bureau wil dit niet van mij aanemen. En belde mij volgende dag op dat zich hier zorgen overmaken ik zei prima bel kinderarts zelf maar dan hoor je precies het zelfde wat ik nu zeg. En ze had nog nooit zo kind gezien die niet kon focussen en ze was verbaasd dat mijn zoontje van 55cm naar 61,5 was gegaan. Er is ook nooit iets goed bij hun 
 
Mijn zoontje zou bij het 2 jarige consult een taal achterstand hebben omdat hij zijn neus niet kon aanwijzen. Ik zei nog hij maakt wel zinnen van 2 a 3 woorden terwijl 2 woorden gemiddeld is voor een 2 jarige en hij begrijpt verder wel alles. Mijn dochter van nu 4,5 heeft op de oude peuterspeelzaal dus tot haar 3de nooit een woord gezegd terwijl ze thuis al wel korte zinnetjes zei en ook gewoon begreep wat ik zei. Het consultatie bureau zoekt echt dingen om over te zeiken vind ik 
 
Wat jammer dat jullie vervelende ervaringen hebben. Ik heb eigenlijk niet anders dan goede ervaringen. Ze reageren altijd snel en adequaat en denken goed mee. Wegens omstandigheden hebben we best wel wat gevraagd van het CB, maar alles was OK en ze zijn heel begripvol. Kortom, wij worden blij van hen. Ik hoop voor jullie dat het beter zal gaan. 
 
Terug
Bovenaan