problemen met je baas

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

bij het topic over hoe bevalt het tot nu toe heb ik gereageerd over het feit dat alles
wel lekker gaat alleen dat ik dus problemen heb met mijn baas. vervolgens zag ik dat
er nog een paar zijn met dit probleem. volgens mijn baas functioneer ik ineens niet
meer. terwijl ik een half jaar terug nog zeer positiefe kritieken van hem kreeg. die
man kraakt me helemaal af en ik doe dus niks meer goed. ook heb ik hierover de
vakbond ingelicht en die zeiden dat ze dit soort klachten wel vaker krijgen van
zwangere vrouwen. het lijkt erop dat bazen zeer allergisch zijn voor zwangere vrouwen.
nou ben ik benieuwd of er nog meerdere zwangere dames zijn met dit probleem.
in ieder geval allemaal veel sterkte met die moeilijke bazen of bestaan er ook bazen
die wel leuk reageren en met de zwangere meeleven??? ik ben benieuwd

veel liefs hopvrouw

tja ik noem het niet echt problemen maar ik merk het wel. en mijn leidinggevende (baas vind ik altijd zo raar klinken) laat ook wel merken dat mijn zwangerschap toch wel lastig is.

met opmerkingen van tja we hebben al een capaciteitsprobleem en nu ook nog een zwangere die straks 16 weken er niet is....

en er komen nieuwe functies waar een ieder straks op kan solliciteren en dan is het, tja voor jou natuurlijk lastig want je bent zwanger.... hoezo???? denk ik dan. ik ben nog steeds capabel in mijn werk, ik zal alleen niet 5 dagen gaan werken straks....

Hallo,

Ik heb ook problemen met mijn baas hoor !
Nou ja nog niet echt problemen maar die gaan wel komen dat weet ik zeker !
Ik heb nog geen vast contract en dat is zoooooooo jammer !
Mijn contract loopt volgend jaar mei af en ik zou dan een vast contract krijgen maar goed nu ik zwanger ben word dat natuurlijk een heel ander verhaal !
Ik kom pas in maart terug en dan moet die dus gelijk zeggen hoe of wat omdat je een maand opzeg termijn hebt .
Ik kan daar  nu al tegen op zien en het is dan niet de eerste keer dat ik mijn baan kwijt raak door een zwangerschap , bij mijn vorige baas zat ik 8 jaar en daar kon ik niet minder gaan werken dus was ik gedwongen om ontslag te nemen en dat is geen pretje ..

Doeii

Hoi,

Hier even een positief berichtje. Mijn "baas" vind mijn zwangerschap geweldig....mijn bazen zijn nl. mijn ouders en zij worden voor het eerst opa & oma!
Nu begrijp ik ook wel dat dit niet vaak voor komt, en ik vind het dan ook erg jammer en vervelend voor jullie dat jullie bazen geen/minder begrip hebben voor de situatie.

Succes allemaal,
Groetjes Gea

hoi.

ik werkte net voor een bedrijf.
mijn baas leidinggevende supervisior (kies maar) was heel blij met mij, opgewekt en ik deed alles goed, was iedereen mar zo vlot als ik met het hele leerproces.

na 5 weken daar te werken ben ik een keer ziek naar huis gegaan, kots kmisselijk was ik.
achteraf bleek het niet zo raar, heb 1 week overgevend thuis gezeten, en toen deed ik een test, ik was zwanger.

later belde mijn baas, leidinggevende supervisior op. hoe het ging en of ik al snel terug kwam, ik zei ik denk dat ik  morgen er weer ben als ik bij de dokter ben geweest, ze zegt wat heb je nou dan, ik zeg naja ik zal maar gewoon zeggen, ik ben zwnager, oohh zei ze nooi hoor, ja zei ik.
de volgende dag was ik op mijn werk, en na een par uur moest ik op kantoor komen, dat ze  mijn zwangerschap leuk vond en alles  en dat het niet mee zou wegen naar een eventueele contractverlening.
ik helemaal blij, ik zat er nu 6  weken dus prees mezelf wel gelukkig.
na weer een paar dagen gewerkt te hebben    was ik weer aan het overgeven geslagen en die dag eerder naar huis gegaan.
werd ik de volgende dag gebeld door mijn werkt dat ik niet functioneerde en dat ik niet meer terug hoefde te komen, gewoon ff aan de telefoon, ik wist niet wat ik meemaakte, echt achterlijk.
ik heb het er bij geleaten, maar mijn bloed kookt elke keer dat ik het zeg, ik had er toch niets aan kunnen veranderen, we luisterd er nou naar iemand die net 6  weken daar komt kijken.

xx martine

Hier nog zo iemand met een rotbaas!

Ik was vorig jaar sept zwanger. Ik heb 2 keer een tijdelijk contract gehad van een jaar. Toen ik (voor dat ik medegedeeld had dat ik zwanger was) vroeg of mijn contract in maart (dit jaar) verlengd zou worden, was dat geen enkel probleem het werd een vast contract (mondeling) daarna gemeld dat ik zwanger was. In januari kreeg ik mijn evaluatiegesprek ik functioneerde goed maar een verlenging was niet vanzelfsprekend 2 weken heeft hij me laten hangen en toen aangegeven dat ik weer een jaar contract zou krijgen. De zwangerschap liep mis, ben in feb bevallen met 23 weken, kindje was niet buiten de baarmoeder levensvatbaar. Na 2 weken weer gaan werken, halve dagen weliswaar, maar ik liet me van mijn goede kant zien. Ik krijg mijn contract op de mail het was inmiddels maart. En wat denk je? een half jaar contract!

Ben gaan solliciteren, dat verliep vrij goed. Werd aangenomen in het ziekenhuis, ik werkte nog bij die baas trouwens. Een dag nadat ik aangenomen was deed ik een test, ik was opnieuw zwanger! Ik moest een hepatitus B spuit laten zetten en dat gaat niet samen met een zwangerschap. Ik heb het toen maar eerlijk gemeld en wat denk je? de baan ging niet door. Daar zat ik dan.

Ik heb mijn contract bij mijn oude baas uitgediend, dat loopt overigens tot 1 sept. Ik heb vakantie gehad. daarna moest ik nog 2 weken terug. Kondigde mijn baas aan dat ik op een andere vestiging moest werken, anderhalf uur reizen van mijn woonplaats, gewoon pesten, denk ik. Ik heb me dus ziek gemeld. per 1 sept werkloos dus.

Ik solliciteer wel maar verwacht niet een baan te vinden, immers het is nog 3 maanden en dan ga ik met zw. verlof. Zwangeren worden ontzettend gediscrimineerd. Ik heb het aan de lijve ondervonden.

Nou goed ik kijk wel en zie het verder maar na de bevalling maar weer, dit kindje gaat me voor.

liefs
talke
(januari forurm)
20 weken en 5 dagen zwanger

jammer he. ik hoor ook wel goede verhalen. maar bij mij is het ook nog even afwachten. mijn jaarcontract loopt in mijn 3e verlofweek af. Volgende week ga ik het wel aankaarten bij mijn manager. Ik had het vorige week bij P&O al gedaan. Maar die hebben geen beslisbevoegdheid. Mijn manager moet ja of nee zeggen.

aan de ene kant zal ik erg balen als het nee wordt, aan de andere kant kan ik dan lekker moederen. oke, het is dan even wat minder qua financien, maar goed ik kan me ook niet voorstellen dat iemand nu een hoogzwangere aanneemt.

ach we merken het wel.

Hallo,
Hier iemand met veel geluk wb het "bazenprobleem". Mijn leidinggevende heeft heel veel begrip voor mijn zwangerschap. Ik werk dan ook in de zorg, en dat is toch weer een ander sfeertje als in het bedrijfsleven. Toevallig vanmorgen een gesprek gehad over mijn werktijden. Ik heb veel last van mijn rug en fysiek vraagt mijn baan veel van me. Voor nu afgesproken dat ik halve dagen op kantoor  ga werken, en mocht dat niet helpen: "meid, dan meld je je gewoon voor halve dagen ziek en ga je lekker om 13.00 naar huis".

Vervelend, die reacties van andere bazen als ik dat zo lees. Een zwangerschap is zo bijzonder, het is zo jammer als je je nog druk moet gaan maken over dingen op je werk.
Groetjes Soela

Terug
Bovenaan