problemen met je baas

hallo allemaal

als eerste vind ik baas ook een beetje raar klinken ook al schrijf ik het zelf op.
normaal heb ik het ook over de bedrijfsleider hoor. wij zeggen meestal een hond
heeft een baas. en na aanzien dat de bedrijfsleider me als een hond behandelt,
alhoewel die meestal beter behandelt worden, noem ik hem hier mijn baas.

maar tot nu toe vind ik dat er best wel veel gereageerd wordt op dit topic.
en daar schrik ik toch wel van, gelukkig 2 positieve verhalen er is dus nog
hoop!!! ik ben in ieder geval niet de enigste en dat doet me wel een beetje goed.
en het lucht in ieder geval op om er ff over te praten/schrijven
iedereen veel sterkte en veel liefs hopvrouw

Wat zijn er toch een hoop slechte bazen! Helaas hoor ik het ook vaak om me heen, dat je ineens niet meer  "goed functioneert" als je zwanger bent. Belachelijk! Zeker als je al een tijd bij een bedrijf werkt, dan moeten ze toch snappen dat je tijdelijk iets minder kunt als je zwanger bent?
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een hoop gedoe  gehad. Ik werkte toen ver weg, 1,5 uur enkele reis, en 9 uur op een dag. En dat 4 dagen. Ik trok dat al na een maand of 3 niet meer en ben toen gaan minderen, 6 uur werken plus de reistijd, dus nog 9 uur van huis. Ik zat toen in opleiding en ben na mijn zwangerschap dichter in de buurt geplaatst gelukkig. Maar mijn baas/opleider was niet echt meedenkend en zeker niet meelevend. Gelukkig had ik een goede arbo arts, die achter me stond en eigenlijk zelfs liever had dat ik nog minder ging werken!
Momenteel werk ik op free lance basis (invalwerk) en heb ik nog geen klachten van opdrachtgevers gehad. Op mijn werk functioneer ik gewoon, maar op de dagen dat ik vrij ben, moet ik echt bijtanken. Voordeel is dat ik zelf kan bepalen wanneer en hoeveel ik werk (gemiddeld 2-3 dagen momenteel). En het gevoel dat je zelf kunt beslissen is al heel belangrijk!
Iedereen succes met de boze bazen en probeer je er niet al te veel van aan te trekken!

Groetjes,
RV

heej dames,

Misschien scheelt het, maar ik heb een vrouwelijke leidinggevende, zij zit voornamelijk op kantoor, terwijl ik met de rest van mijn team werk op   locatie, in de zorg.
Mijn leidinggevende heeft ook 1 kindje van 3, en mijn jongere collega is net terug van verlof, waardoor alles nog heel vers is.
De verstandshouding tussen mijn leidinggevende en mij is heel goed. Alles is perfect geregeld, heb zelf gesprek aangevraagd omtrent verlof en hoe als ik terug kom (voor hoeveel uur),alles is nu geregeld, en wat een geruststellend gevoel geeft.
Iedereen is heel meelevend, en probeert het zware werk voor je te doen.
nog maar 6 weken en dan al met verlof, gelukkig mochtik mijn overuren voor mijn verlof plakken en mijn vakantiedagen na mijn verlof, dus zit ik lekker lang thuis.

Gelukkig zijn er ook nog positieve verhalen, maar ik vind het wel vervelend   hoe met zwangere vrouwen om gegaan wordt als ik zo die verhalen allemaal lees!

xxx

Jeetje, echt ongelofelijk zeg!
Ik kan er niet over uit wat voor een *&^%& bazen er zijn!
Zelf heb ik vreselijk veel geluk gehad!
Op 21 maart van dit jaar ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever, en op 28 april testte ik geheel onverwachts positief!
Dit was een hele schok voor zowel mij als mijn vriend, want wij hadden voorlopig nog geen 2e kindje gewild.
Dit had natuurlijk ook te maken met het feit dat ik net een nieuwe baan had!
Mijn vriend en ik hebben het er best moeilijk mee gehad, maar uiteindelijk besloten er toch voor te gaan.
Voor mezelf stelde ik het elke keer uit om het te vertellen, eerst de 1e echo afwachten, daarna de 1e x vk.
Toen ik met 16 weken voor het eerst het hartje gehoord had, vond ik dat het maar moest vertellen, en dan maar kijken wat er gezegd werd!
Nou echt waar, ik was stomverbaasd!
Ik werd gefeliciteerd, en er werd meteen gevraagd of ik de zwangerschapsverklaring op kon vragen bij de vk, en die meteen op wou sturen.
Ik kreeg ook uitleg over mijn zwangerschapsverlof.
voor een aantal weken terug kreeg ik de brief met de 2 datums waar ik uit mag kiezen, echt fijn gewoon!
Als alles goed gaat ga ik dus 23 nov met verlof!

Liefs

Hoi,

Ik heb ontzettende mazzel met mijn baas. Ik kwam  een paar weken na start van mijn werk (nieuwe werkplek) erachter dat ik zwanger was, bleek achteraf al  7 weken.
Mijn manager en teamleider hebben al ervaring met zwangeren en verlof en alles wat erbij hoort (is echt eenkomen en gaan van zwangeren die op verlof gaan en terugkomen). en ze zijn heel erg "supportive" en laten me weten dat ze erg blij zijn met me. Heb net mijn halfjaarlijkse evaluatie gehad, en die was alleen maar positief.

Ik hoop dat meer mannen en bedrijven zich zo gaan opstellen, want in de huidige maatschappij moet je als vrouw wel meedraaien, en het gezin moet er ook komen, maar lang niet iedereen snapt dat je dat dan wel moet kunnen combineren...

esther

Terug
Bovenaan