Problemen met slapen peuter

Het zal een lang verhaal worden maar he, een moeder van 2 meiden hier, van de zomer worden ze 2 en 3. En eind van het jaar verwachten we de derde. Het is soms pittig maar meestal heel gezellig. Onze jongste is een goede slaper en over het algemeen wat ‘liever’ maar is natuurlijk ook nog geen twee dus we wachten af. Onze oudste is een pittige tante. Als ik weg ben gaat het altijd goed en is het een lieverd maar thuis kunnen we elkaar echt soms flink dwarszitten. Ze luistert enorm slecht en zit echt in de peuterpubertijd. En opzich is dat nog tot daar aan toe. Hoort erbij denk ik dan. Het probleem is dat ze nu op 1 kamer liggen snachts om vast te wennen. We hebben 3 slaapkamers en de kamer van de jongste word dus babykamer. Smiddags nog wel apart omdat ze echt moe zijn dan. Ze slaat wel eens een dutje over en dat gaat goed maar elke dag is net gek zat. En word ze ook echt vervelend van Savonds doe ik ze rond 8 naar bed maar dan begint het, praten en zingen wist ik dat vind ik nie perse een probleem. De oudste ligt in een campingbed omdat ze telkens uit bed klom en dan behang gaat scheuren of de gordijnen slopen of de hele kast met alle kleren leegtrekken. Er staat een bak met blokken voor als ze wakker is maar ik nog heel even het niet doorheb maar die word niet aangeraakt, de boekjes worden wel allemaal kapot gescheurd. Als ze ergens niet bij kan klimt ze op het bed of die verschuift ze. Alleen klimt ze nu ook uit het campingbed en begint dus alles van vooraf aan. Alles gaat eraan, en ik word echt zo enorm machteloos hiervan, praten of boos worden ik heb alles geprobeerd. Ze sloopt ook verder nooit wat echt alleen op dr kamer, ook als ze zo moe is dat je denk die hoor ik voorlopig niet. Tips? Of mensen die weten wanneer dit over gaat?

Terug
Bovenaan