problemen met switsal

zijn er nog meer babys die niet tegen switsal kunnen
mijn dochtertje nu 9 weken heeft sinds 1 week een hele droge huid wat vreselijk aan het vervelen is ( alleen haar hoofdje gek genoeg)
vind het wel jammer vond de switsal zo lekker ruiken maar ze mag voorlopig niks hebben.

Ik hoor dat wel vaker. Heb het hier op het forum ook gelezen. Heb daarom bewust geen zwitsal aangeschaft. Misschien als je kindje ouder is dat ze er wel tegen kan. Ik zou de spullen dus niet weggooien.
Groetjes Veerle

Vervelend, zelf kan ik er ook niet tegen. Heb daarom Bepanthene en Natusan spulletjes. Werken ook erg goed en ruiken ook lekker hoor.
Mijn kleine meid kreeg van Zwitsal juist een droge huid en nu nergens meer last van.

Tja, zwitsal heeft bewust zo'n lekker geurtje toegevoegd om lekker te kunnen verkopen. Helaas pakt de praktijk vaak anders uit en kunnen jonge kindjes niet tegen het lekker geurende spul.
Ons zoontje had in het begin ook een droge huid. Ik heb geen zeep meer gebruikt en balneum in het badje gebruikt (of drogist-huismerk badmelk). Of gewoon helemaal niets en wassen met gewoon water. Dit hielp.
Nu is hij ruim 2 en ik kan zelf niet tegen zwitsal. Nu gebruik ik dermocare (nijntje/sesamstraat flesjes) of neutral.

Hallo,

Heb in het begin vd geboorte van mijn zoontje ook Zwitsal gebruikt.
Maar na 4 maand (hij is nu 8 maand) ben ik overgegaan op Balneum.
Hij had ook erg last van een droge huid dus toen zei het CB je kunt beter wat anders proberen.
groetjes samira

Hi,

Ook (mijn) Mats van nu zes maanden kon/kan niet tegen Zwitsal,althans daar ga ik van uit, hij kreeg erge jeuk (in het ziekenhuis zeiden ze al dat ik uit moest kijken met Zwitsal omdat het gewoon best aggressief is voor babietjes), althans daar ga ik van uit. Had ook Natusan gekocht, maar ook daarin zit zeep en bepaalde stoffen die irriterend zijn...(toch?) Zag t pas toen ik thuis was, staat dus nog onaangebroken op de commode.
Op aanraden van de arts van het CB Balneum gekocht bij de thuiszorgwinkel, ook de olie en de bodylotion hiervan. Nu gaat het goed...

Succes!

Terug
Bovenaan