Problemen na oppasdag

Bedankt voor jullie berichtjes hoor!
Ik denk inderdaad ook dat het een kwestie van wennen is voor haar, maar ik vind het zo rottig dat ze 's avonds steeds moet huilen in haar slaap en daar dan ook vaak van wakker wordt.
Gelukkig is ze op de dagen dat ze gewoon thuis is heel rustig.
Logisch eigenlijk ook natuurlijk want hier kan ze niet steeds in het middelpunt v.d. belangstelling staan.
Ik ga doorzetten!

Liefs van Gwen
 
Gwen,

misschien is het een goede tip om een schriftje te maken waarin je de belangrijkste weetjes over je dochter opschrijft, zoals voedingsschema, wanneer ze meestal slaapt, wel/geen speen, welke knuffels ze wil, hoelang ze mag/kan spelen, hoe ze het liefst wil worden vastgehouden etc etc. ... Bij mij heeft het heel goed geholpen!
En daarbij leuk voor later! De opa's en oma's kunnen er ook in schrijven..(wat je dochter doet enzo)

 
Hoi Gwen,

Ik herken dit wel maar een beetje op een andere manier. Onze zoon (7 maanden) heeft dit probleem met slapen als we terugkomen van mijn man z'n ouders in Groningen. Dat is 3 uur rijden bij ons vandaan. De lange rit, soms heen en terug op een dag, de drukte van bij opa en oma zijn en een heleboel nieuwe indrukken maken het hem ook vaak moeilijk om thuis lekker te gaan slapen. Bij ons is de oplossing om hem lekker in de box te leggen als we thuiskomen en een poosje zelf laten rommelen. Vaak is hij dan heel druk en valt na een poosje in slaap. als je hem dan overlegt in z'n bedje (zelfs met verschonen en pyjama aantrekken er tussendoor) slaapt hij vaak als een roosje. als hij 's nachts wel wakker wordt en huilt geef ik een dikke knuffel en geef z'n speentje terug (dat ligt dan meestal ook onder z'n bed) en dan is het weer goed. Ik pak hem niet op dan. Even een klein stukje wandelen 's avonds helpt ook hier. Een stukje door de wijk van bijv. 20 minuten is al genoeg om hem tot rust te brengen. Daarna slaapt hij heerlijk. Ik denk dat hij op deze 2 manieren zijn nieuwe indrukken het beste verwerkt en dus doen wij het zo.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.

Groetjes Patricia
mv Justin, 7 maanden
 
Terug
Bovenaan