Problemen thuis

Trouwens.. na de keizersnede mag/kan jij 6 weken geen auto rijden. Verwacht je dan ook van je vriend dat hij 6 weken lang niet drinkt? Er kan altijd wat met de baby gebeuren zodat jr halsoverkop naar het ziekenhuis of de HAP moet..
Weet jij/hij hiervan? Hebben jullie hierover nagedacht? Misschien iets om ook te bespreken want hij verwacht misschien de dag na de bevalling weer lekker te kunnen gaan drinken, maar eigenlijk kan dit ook niet..  
Ik reed na 2/3 weken wel heel kleine stukjes naar de supermarkt ofzo maar nog niet over de snelweg of naar het ziekenhuis. Je bent niet verzekerd geloof ik, de eerste 6 weken na een keizersnede omdat je lichamelijk herstellende bent.
Onderschat die keizersnede echt niet hoor, ik vond het herstel kei zwaar en was volledig afhankelijk van mn man de eerste weken. Ik heb ook een normale bevalling achter de rug en het herstel daarvan ging 1000x beter. Een keizersnede is echt een aanslag op je lichaam en je hebt echt tijd nodig om te herstellen. 
Bij ons heeft de baby de eerste 3 maanden zelfs naast mn man gelegen in het wiegje zodat hij  s nachts de speen erin kon doen enzo. Ik had gewoon teveel pijn aan de wond de eerste maanden en kon amper mn bed uit in de nacht. Mijn man heeft me enorm geholpen toen. Ik hoefde er amper uit de eerste maanden en ben daar echt blij om.
Praat alsjeblieft met je man over dit alles en wat je straks van hem verwacht. Weet hij wat een keizersnede en het herstel ervan inhoudt? Succes!
 
Trouwens.. na de keizersnede mag/kan jij 6 weken geen auto rijden. Verwacht je dan ook van je vriend dat hij 6 weken lang niet drinkt? Er kan altijd wat met de baby gebeuren zodat jr halsoverkop naar het ziekenhuis of de HAP moet..
Weet jij/hij hiervan? Hebben jullie hierover nagedacht? Misschien iets om ook te bespreken want hij verwacht misschien de dag na de bevalling weer lekker te kunnen gaan drinken, maar eigenlijk kan dit ook niet..  
Ik reed na 2/3 weken wel heel kleine stukjes naar de supermarkt ofzo maar nog niet over de snelweg of naar het ziekenhuis. Je bent niet verzekerd geloof ik, de eerste 6 weken na een keizersnede omdat je lichamelijk herstellende bent.
Onderschat die keizersnede echt niet hoor, ik vond het herstel kei zwaar en was volledig afhankelijk van mn man de eerste weken. Ik heb ook een normale bevalling achter de rug en het herstel daarvan ging 1000x beter. Een keizersnede is echt een aanslag op je lichaam en je hebt echt tijd nodig om te herstellen. 
Bij ons heeft de baby de eerste 3 maanden zelfs naast mn man gelegen in het wiegje zodat hij  s nachts de speen erin kon doen enzo. Ik had gewoon teveel pijn aan de wond de eerste maanden en kon amper mn bed uit in de nacht. Mijn man heeft me enorm geholpen toen. Ik hoefde er amper uit de eerste maanden en ben daar echt blij om.
Praat alsjeblieft met je man over dit alles en wat je straks van hem verwacht. Weet hij wat een keizersnede en het herstel ervan inhoudt? Succes!
 
Wat de rest ook zegt idd. Mankeert hij wat dat hij niet eens zelf z'n ontbijt en lunch kan maken? Vind t ook nogal onbegrijpelijk dat je dit überhaupt nog voor hem klaarmaakt.
Hopelijk kan je het met hen uitpraten zodat hij je na de keizersnede en als de kleine er is wat meer kan ondersteunen. En uiteraard ook de jaren die er op volgen want kinderen opvoeden doe je samen! 
 
Bedankt voor jullie reacties.
Omdat ik thuis ben doe ik het eten en huishouden enzovoort. Zolang ik dat nu nog zelf kan wil ik dat ook blijven doen.
Hij kan wel wat koken en dat zal hij ook wel gaan doen na de keizersnede en wanneer we dan weer thuis zijn.
Het is zeker geen luie man of iets dergelijks, hij werkt 5 dagen per week en doet daarnaast nog een HBO studie in de deeltijd. Een deel van zijn gedrag heeft hij ook vanuit huis meegekregen denk ik. Ouderwetse rolverdeling..??

Wat betreft het drinken, in de weekenden drinkt hij wel eens een biertje en daar heb ik ook echt geen moeite mee. Omdat het maar een stuk of 5 zijn en wanneer er iets is, komt het wel goed.
Het helemaal niet meer drinken aan het einde van de zwangerschap was ook niet mijn idee, maar die van hemzelf. In combinatie met een prijzige personal training die hij sinds twee maanden volgt (à €80,- per week) wilde hij hiermee echt minderen. Dat van vanavond is echt compleet doorzakken en niet thuis slapen. Van dat soort dingen word ik gewoon wat minder blij. Er zal wel niks gebeuren vanavond/vannacht ?

Het meeste baalde ik eigenlijk van de ruzie met mijn moeder en dat zij hier nu niet meer welkom is volgens hem. Maar hier zullen we het nog over gaan hebben, net als over wat andere dingen (meer koken straks) die ik vanuit jullie reacties heb meegekregen.

Bedankt voor jullie reacties nogmaals!
 
Lekker even laten gaan.. draait vanzelf weer bij. 
Vergeet niet dat dit alles ( de zwangerschap) net zo spannend is voor hem als voor jou! Soms kan iemand door stress heel raar gaan doen. 
En dat van je moeder, is heel vervelend natuurlijk maar ik denk ook dat ze zich er niet mee had moeten bemoeien. Je bent een volwassen vrouw en kan dit soort dingen goed zelf oplossen. Kan me best voorstellen dat dat voor je partner niet echt lekker binnenkomt. Is natuurlijk geen vrijkaartje om je als een hork te gaan gedragen MAAR blijf met elkaar praten. Misschien voelt hij zich heel rot, heeft hij verdriet of maakt hij zich zorgen?
Succes!
 
Terug
Bovenaan