<p>Lieve mensen,</p><p>ik heb een beetje hulp nodig van ieder. Ik zie dat er al veel over geschreven is maar mijn persoonlijke verhaal ziet er wat anders uit. Even uitleggen:</p><p>in nov 2019 heb ik zelf ontslag genomen bij mijn werkgever na 4 mooie jaren. Ik werkte in een verpleeghuis en wilde graag een functie hoger en deze baan kreeg ik dus aangeboden. Ik ben goed weg gegaan bij mijn oude werggever en collega’s. Nu heb ik weer gesolliciteerd op mijn oude baan. Mijn huidige baan is een hel.. functie binnen dit bedrijf is anders dan omschreven was en de cliënten zeer jong en agressief! Besloten om terug te gaan naar mijn oude werk en hier ben ik ook aangenomen. <br /><br /></p><p>maar nu het probleem.. met de ‘sollicitatie’ was ik nog niet zwanger (ik wist dit nog niet). Het heeft even geduurd voordat ik uiteindelijk mijn contract kreeg en toen wist ik net dat ik 4.5 weken zwanger was. Nu heb ik mijn contact ondertekend en begin ik in mei met mijn baan. Alleen heb ik twee maanden proeftijd.. en daarna vast contract! Wat moet ik doen vertellen of niet? Ik ben momenteel pas 6 weken dus ik ga het absoluut nog niet vertellen. Maar als ik begin met mijn baan ben ik al 12 weken( + dan nog tweee maanden proeftijd) Dit is mijn tweede zwangerschap (de eerste was ook binnen dit bedrijf en heb nooit een ziekmelding gedaan en mijn zwangerschap ging super goed, kreeg hier van uit collega’s ook altijd complimenten voor ‘ wauw goed gedaan’ ‘ aan jou konden we nooit merken dat je zwanger was zo goed heb je die tijd gewerkt’ dus dat is positief) </p><p>mij ben een beetje radeloos.. ik heb nu ook een nieuwe manager die ik niet gesproken heb tijden de sollicitatie(dit is beetje formeel gegaan omdat de afdeling mij al kende)</p><p> ik wil mijn baan behouden maar ook eerlijk zijn. Wat zouden jullie doen of heeft iemand ooit in dezelfde sigaret gezeten? <br /><br /></p><p>liefs my! </p>