Proefmaand en zwanger

<p>Lieve mensen,</p><p>ik heb een beetje hulp nodig van ieder. Ik zie dat er al veel over geschreven is maar mijn persoonlijke verhaal ziet er wat anders uit. Even uitleggen:</p><p>in nov 2019 heb ik zelf ontslag genomen bij mijn werkgever na 4 mooie jaren. Ik werkte in een verpleeghuis en wilde graag een functie hoger en deze baan kreeg ik dus aangeboden. Ik ben goed weg gegaan bij mijn oude werggever en collega’s. Nu heb ik weer gesolliciteerd op mijn oude baan. Mijn huidige baan is een hel.. functie binnen dit bedrijf is anders dan omschreven was en de cliënten zeer jong en agressief! Besloten om terug te gaan naar mijn oude werk en hier ben ik ook aangenomen. <br /><br /></p><p>maar nu het probleem.. met de ‘sollicitatie’ was ik nog niet zwanger (ik wist dit nog niet). Het heeft even geduurd voordat ik uiteindelijk mijn contract kreeg en toen wist ik net dat ik 4.5 weken zwanger was. Nu heb ik mijn contact ondertekend en begin ik in mei met mijn baan. Alleen heb ik twee maanden proeftijd.. en daarna vast contract! Wat moet ik doen vertellen of niet? Ik ben momenteel pas 6 weken dus ik ga het absoluut nog niet vertellen. Maar als ik begin met mijn baan ben ik al 12 weken( + dan nog tweee maanden proeftijd) Dit is mijn tweede zwangerschap (de eerste was ook binnen dit bedrijf en heb nooit een ziekmelding gedaan en mijn zwangerschap ging super goed, kreeg hier van uit collega’s ook altijd complimenten voor ‘ wauw goed gedaan’ ‘ aan jou konden we nooit merken dat je zwanger was zo goed heb je die tijd gewerkt’ dus dat is positief) </p><p>mij ben een beetje radeloos.. ik heb nu ook een nieuwe manager die ik niet gesproken heb tijden de sollicitatie(dit is beetje formeel gegaan omdat de afdeling mij al kende)</p><p> ik wil mijn baan behouden maar ook eerlijk zijn. Wat zouden jullie doen of heeft iemand ooit in dezelfde sigaret gezeten? <br /><br /></p><p>liefs my! </p>

Hoi! Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde, maar ik heb deze week een nieuwe baan gekregen en weet ook sinds twee dagen dat ik zwanger ben. Heb nog geen contact, dus wil het eigenlijk ook nog niet vertellen. Op internet lees ik echter vaak dat het toch wel 'netjes' is om te vertellen zodra je het weet, zodat zij ook nog kunnen bedenken hoe ze dat vinden. Aan de andere kant mogen ze er eigenlijk niks van vinden of mee doen. Kortom: ik snap je twijfel ook wel. 
Hoop dat iemand tips heeft. 

Van harte gefeliciteerd!!
in jou positie zou ik het nu zeker nog niet zeggen. En pas zeggen met 12 weken! Sws is het al heel vroeg en de kans dat er iets mis gaat is groot.. dus lekker even het geheimpje bewaren! Wat voor contract krijg je? En wat is je proeftijd? 

liefs

Ik zou het vertellen... goede zorgmedewerkers zijn schaars en blijkbaar weten ze wat ze aan je hebben.. het is misschien niet helemaal handig maar als ze je echt willen hebben zal dit niet in de weg komen te staan. Succes

Ik zou het vertellen... goede zorgmedewerkers zijn schaars en blijkbaar weten ze wat ze aan je hebben.. het is misschien niet helemaal handig maar als ze je echt willen hebben zal dit niet in de weg komen te staan. Succes

Mijn situatie was anders. Ik had wel al een vast contract maar was tijdelijk minder uren gaan werken. Ik heb er toen eerst voor gezorgd dat weer officieel vast stond wanneer ik weer meer zou gaan werken. Daarna heb ik pas verteld dat ik zwanger was. 

Hoi! Ik denk dat ik in jouw positie het ook zou vertellen. Meer omdat het je oude werkgever is. Ik denk dat ze een proeftijd sowieso moeten aanbieden (?) En daarna heb je direct vast. Je weet niet hoe je zwangerschap zal gaan, maar mocht je ziek worden dan hoef je geen smoesjes of dergelijke te verzinnen. Tenslotte is het je oude werkgever, dus weten ze wat ze aan je hebben?.

Enne: gefeliciteerd he?! Met je zwangerschap én je nieuwe baan.

[quote quote=10304070]Hoi! Ik denk dat ik in jouw positie het ook zou vertellen. Meer omdat het je oude werkgever is. Ik denk dat ze een proeftijd sowieso moeten aanbieden (?) En daarna heb je direct vast. Je weet niet hoe je zwangerschap zal gaan, maar mocht je ziek worden dan hoef je geen smoesjes of dergelijke te verzinnen. Tenslotte is het je oude werkgever, dus weten ze wat ze aan je hebben?. Enne: gefeliciteerd he?! Met je zwangerschap én je nieuwe baan.[/quote]

dankjewel! Ja twee maanden moesten ze geven dat is wetterlijk verplicht zei ze. En ze vertelde er ook bij dat ik niet bang hoefde te zijn want ze kende me toch al! Maar ja niet wetend dat ik zwanger ben haha. Ik denk dat ik het in de eerste week van mijn werkweek ga vertellen omdat ik dan en 12 weken gepasseerd ben en indd hun recht hebben op de waarheid! Duimen dat het goed komt. 

dankjewel voor je felicitatie❤️

Terug
Bovenaan