Proefmaand en zwanger

Gefeliciteerd!
ik zou het ze ook vertellen wanneer je je in je termijn confortabel bent het te vertellen (bijv na 12 weken). 
Ze zijn hartstikke illegaal als je daarna je proeftijd niet verlengen. Overleg de info ook eventueel met Hr zodat die dit in de gaten kunnen houden en ook jouw kant van het verhaal kennen. 

2 maanden proeftijd is inderdaad standaard bij een vast contract. 1 maand doen ze bij een jaarcontract. 

succes! 

Hi, ik zou het ook vertellen :) 
Ik heb in februari dit jaar gesolliciteerd, was benaderd door een bedrijf om daar in dienst te gaan terwijl ik hiervoor als zzp-er werkte. Meteen tijdens het eerdte gesprek (ik was toen 8 weken) verteld dat ik zwanger ben, dat konden ze ontzettend waarderen. 
Ben ook aangenomen voor 5 maanden, dan ga ik met verlof en kijken we voor beide partijen of ik daar terug kom in vaste dienst. Ook weer een net andere situatie dus maar met overleg is er veel mogelijk. 

ik zit in dezelfde situatie. Ik was aangenomen, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was, een week later wist ik het wel.
Ik heb het toen wel gedeeld met mijn leidinggevenden en zij reageerden heel positief en waren blij dat ik er zo open over was 

Hoi, 

ik heb een zelfde soort situatie gehad. Bij het tekenen van het contract was ik 12 weken zwanger en ben ik heel eerlijk geweest en heb ik het gewoon verteld. Daarna had ik nog een proef periode, maar ik dacht als ze dit als reden zien om mij ontslag te geven (wat dus ook niet mag) wil ik ook niet voor ze werken. Maargoed het blijft een lastige situatie. 

Ik  wist het nog niet toen ik op gesprek mocht komen. Ik kreeg m'n contract thuis gestuurd en heb deze getekend. Daarna had ik 2 weken voordat ik moest beginnen een echo, die was goed en daarna m'n nieuwe leidinggevende gebeld voor een afspraak helaas snapte deze persoon de hint niet en ben ik gewoon gestart. Na andere halverweek eindelijk een gesprek gehad waarin hij positief reageerde. De komende tijd zal ik het aan mijn team vertellen. 

Duidelijk dames! 
Ik wacht mijn eerste echo af 1 april (7,5 week) en dan zal ik het in de eerste week van mijn baan vertellen. Ik ben dan al 12 weken en is het voor mij ook safe om het te vertellen! En tja ze (mijn team) hebben heel veel moeite gedaan om mij terug te krijgen dus ik hou dat in mijn gedachten. Ik zal het in mei gaan delen met mijn leidinggevende?

dankjewel voor jullie berichtjes helpt altijd wel even om beslissingen te maken!❤️ 

Terug
Bovenaan