Progesteroncrème ervaringen?

<p>Inmiddels lijkt poging 7 ook te gaan mislukken hier. Eerst begon 3 dagen voor mijn menstruatie de spotting al, dat is nu opgelopen naar 6 dagen. Ik lees dat dit te maken kan hebben met progesterontekort. Ik heb nu een progesteroncrème gevonden die ik uit wil proberen maar heeft iemand hier ervaring mee? Kan het eventueel ook kwaad?</p>

Hm ja ik twijfel idd om de dokter te bellen voor een bloedtest. Maar ik verwacht discussie en daar heb in geen zin in. Sowieso de opmerking: wat het jaar eerst nog maar af en dan zien we wel verder. Ik heb bij de dokter en gynaecoloog meermaals de spotting aangekaart en juist door eigen zoekwerk ben ik hier achter gekomen. En volgens mij kan het anders niet echt kwaad mocht dat niet het 'probleem' zijn

[quote quote=10368253]Heb je al een kindje? Zo ja kan die spotting dan niet komen door evt. schade die de bevalling heeft achtergelaten??[/quote]
Ja, van 1,5. Ik heb geen idee... ik heb een tijdje terug allerlei onderzoeken gehad door een gynaecoloog en fertiliteitsarts vanwege de angst vervroegd in de overgang te zijn, omdat mijn menstruatie zo anders is dan voor de 1e. Toen zag alles er goed uit, inwendige echo, bloedtests en uitstrijkjes waren goed... dus niks dat het in de weg zou moeten staan. Ik had wel onwijze pijn rondom mijn ovulatie en dat is inmiddels verholpen door de osteopaat. Kan ik echt iedereen aanraden! Sinds dat bezoek gaat het stukken beter en geen vage pijntjes meer. Echter ben ik vandaag ongesteld geworden en had zoveel last en pijn dat ik me ziek heb moeten melden. Kan me niet heugen wanneer ik dat voor t laatst heb moeten doen. Jeetje, het is me allemaal wat. :(

[quote quote=10368486]Wel fijn dat je bij de gynaecoloog terecht kon voor je spotting en je angst voor een eventuele vervroegde overgang?[/quote]
Absoluut! Al begin ik hier nu toch echt weer ernstig over te twijfelen. Ik ben maar 1 dag echt ongesteld geweest en niet eens echt "zwaar" wat ik normaal wel een dag heb. Verder veel andere klachten die ik normaal niet heb: onwijs veel rugpijn, buikpijn en hoofdpijn. Vandaag zou dan 2 zijn maar ik heb nog maar amper bloedverlies. Klopt echt niks van en daar word ik zoooo onzeker van!

[quote quote=10368683]Je weet zeker dat je niet zwanger bent? Anders weer een afspraak maken??[/quote]
Ik heb gisterenmiddag een test gedaan, die was negatief. Al blijft het wel door mijn hoofd spoken. Maar de symptomen passen ook helemaal bij de overgang... ?

[quote quote=10368768]Je had je daar toch al een keer op laten onderzoeken? Hoe lang is dat geleden??[/quote]
Dat was eind mei. Maar ze zei toen: als je een 2e wil kun je er beter voor gaan. Ik kan niet in de toekomst kijken dus dat er nu geen aanwijzing voor is, is geen zekerheid dat je nog jaren hebt. Het kan volgende maand zelfs al anders zijn. Dat was voor mij wel schrikken. Ik wilde toen een 2e en dacht leuk maar het moet niet "nu meteen" maar dat ligt nu voor mij heel anders.

[quote quote=10369289]Dan zou ik toch weer een afspraak maken om het te laten onderzoeken?[/quote]
Dat ga ik inderdaad doen. Als ik morgen nog steeds bloedverlies heb dan is dat dag nr. 8. Kan gewoon niet goed zijn...

De afgelopen maanden was het steeds een dag of 3-4 met voorafgaand 3 dagen spotting. Ik heb nu ook 3 dagen spotting gehad, de 4e dag werd k wakker met bizar veel buik- en rugpijn, had ook voor mijn idee bloedverlies alsof ik best flink ongesteld werd maar dat zwakte steeds verder af. Dag 6 was het zo goed als over, terwijl ik vandaag op dag 7 weer meer bloed lijk te verliezen. Het is zo raar! Vandaag zou overigens eigenlijk mijn menstruatie moeten beginnen dus het was bijna een week te vroeg. Momenteel heb ik weinig vertrouwen in mijn lichaam... ?

Terug
Bovenaan