Progesteronwaarde

<p>Hoihoi,</p><p>Ik ben bekend met progesterontekort na de ovulatie. Deze is bij mij (zonder utrogestan) rond de 17. Mijn ziekenhuis zegt dat deze eigenlijk boven de 20 moet zijn.</p><p>Nu vroeg ik me af of hier toevallig dames zijn die wèl zwanger bleken ondanks een progesteron aan de lage kant? </p><p>Ik vraag me af hóe zwaar ik moet tillen aan die progesteron waardes. Aangezien mijn luteale fase 9-10 dagen is (relatief kort, maar niet onmogelijk voor een spontane zwangerschap dacht ik)</p><p> </p>

Mijn progestron is nooit gemeten. Mijn luteale fase is ook 9 dagen. Ik denk dat eitje geen genoeg tijd heeft bij innesteling bij mij. Overlegt met mijn arts. Ze zei is niet wetenschappelijk bewezen dat je niet zwanger kan worden met lf van 9 dagen. 

De gynaecoloog zei alleen dat het te laag was of ik had nog geen eisprong gehad dat zou verder onderzocht worden maar dat ligt nu even stil. Mijn luteale fase is gewoon 14

Hoi Charlotte
Wij kunnen elkaar de hand schudden, hier een waarde van 12, mijn luteale fases zijn 5 tot max 7 dagen. Volgens mijn arts kan het prima... wij zijn al 16 maanden bezig. 

Ook mijn arts hanteert 20 als grens na eisprong en gaf ook aan dat er een grote studie naar gedaan is waaruit bleek dat verlaagd progresteron geen verhoogde kans op miskramen geeft en dat het hcg het overneemt tijdens een zwangerschap.

Persoonlijk geloof ik dat niet, ik denk dat het wel echt belangrijk is dat je progresteron hoog genoeg is omdat je anders gaat bloeden, zwanger of niet zwanger.  Heb je ook een late eisprong?   Mijn arts denkt dat wanneer ze mijn eisprong vrrvroegen mijn ei beter is qua kwaliteit en dus de progresteronafgifte na eisprong zal verbeteren. Misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden hier? 
Dus, ik denk dat je zeker wel zwanger kunt worden maar de vraag is of je eisprong goed genoeg is geweest en of je lijf het kan vasthouden na innesteling.  

Terug
Bovenaan