prolactine

Hallo,mijn naam is Cat,
ben bijna 27 en sinds 23 aug,jl gestopt met de pil.
Ik heb toen meteen een menstruatie gehad(onnatuurlijk) en sinds dien niet meer,wel voel ik soms wat gerommel dat komt denk ik door de hormonen die weer moeten ' ordenen".Ik heb dus last van melkvloed(2 kanten alleen als ik knijp)  en weet dat dit op een hoog prolactine gehalte of zelfs een gezwellletje bij de hypofyse kan duiden.
Ik denk dat is zowiezo de ha bel om dit te melden,dan zullen ze het prolactinegehalte wel gaan bepalen enzo.Nou was ik erg benieuwd omdat ik weet dat er meer zijn die dit hebben,hadden jullie hierbij wel dat je een eisprong en menstruatie had?Ik ben nog maar net gestopt ben nu1 of 2 weken overtijd(weet mijn cyclus nl niet,heb ook al 2 keer negatief getest.)dus wil het nog even de tijd geven.Verder was ik benieuwd of een hoog prolactine gehalte ook vanzelf weer kan verdwijnen,tenzij je natuurlijk die tumor hebt dan lijkt me dat van niet.En of je er mensen zijn die toch zwanger werden ,want je bent dacht ik nog wel vruchtbaar allen verminderd,of heb ik dit mis.
Was gewoon even nieuwschierig wat jullie ervaringen zijn hiermee,voor ik de medische kant op ga ,dan weet ik beetje wat ik kan verwachten heb al het 1 en ander hier bekeken via de zoek functie en via google.
heb ook wel positieve dingen gehoort over de medicijnen die je er voor krijgt dus het zal geen man over boord zijn,maar goed ik hoor het wel van de mensen die dit ook hebben meegemaakt.
bedankt alvast Gr. Cat

hai cat1 ik ben ini en ben 26 jaar
sinds april gesropt met de pil en in aug voor het eerst ongesteld geworden. heb ook een te hoog prolactine gehalte. slik nu 2x per dag pardonel. ben nu voor het eerst 3 dagen overtijd. je moet er echt mee naar de dokter hoor want het is een natuurlijke manier van je lichaam om niet zwanger te worden als je prolactine aanmaakt. wel is het idd makkelijk te verhelpen. groetjessssssss

Hoi Cat.

Ik had ook een te hoog prolactine gehalte.
Niet echt bijzonder hoog maar toch.
Ik heb twee keer bloed laten prikken waarvan alleen de eerste keer het gehalte  te hoog bleek.

Nu heb ik al veel langer melkvloed.
Soms als ik er in kneep, maar af en toe zaten er plekken in mijn bh na 1 dag dragen.

Sinds ik tarwekiemolie slik ben ik daar van af.
Er komt nog wel wat melk uit, maar niet zo veel meer. En de vlekken zijn ook verdwenen uit mijn bh's.

Ik weet niet zeker of dit nou door de tko komt maar het is wel heel toevallig dat het nu is gestopt.
Ik had hier namelijk al last van nog voordat ik met de pil stopte, maar ben er hier achter gekomen dat het een verminderde kans op bevruchting geeft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Alma

Hoi Alma,bedankt ook voor je reactie.ik slik sinds kort ook tarwekiemolie en monnikspeper.Ik begrijp dat jij geen medicijnen hebt gekregen voor je melkvloed omdat het gehalte niet zo gek hoog was?Maar toch ben je nu dan ook iets verminderd vruchtbaar.....moet je dan gewoon afwachten ofzo.Had jij wel gewoon een menstruatie?ik had het na mij stop week met de pil trouwen ook die melkvloed en paar dagen nadat ik weer ging slikken was het weer over door de hormonen natuurlijk.Bij mij loopt het er gelukkig niet uit ofzo het zijn steeds maar druppeltjes   alleen als ik knijp,heeeel soms een straaltje .Ik moet nog bellen om te laten prikken,maar komt er nog steed niet van ivm werk en de opbeltijden maar goed heb geen haast.succes met proberen zou ik zeggen hahaha.
gr Cat

quote: Cat1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2005 18:58:49'));

Hoi Alma,bedankt ook voor je reactie.ik slik sinds kort ook tarwekiemolie en monnikspeper.Ik begrijp dat jij geen medicijnen hebt gekregen voor je melkvloed omdat het gehalte niet zo gek hoog was?Maar toch ben je nu dan ook iets verminderd vruchtbaar.....moet je dan gewoon afwachten ofzo.Had jij wel gewoon een menstruatie?ik had het na mij stop week met de pil trouwen ook die melkvloed en paar dagen nadat ik weer ging slikken was het weer over door de hormonen natuurlijk.Bij mij loopt het er gelukkig niet uit ofzo het zijn steeds maar druppeltjes   alleen als ik knijp,heeeel soms een straaltje .Ik moet nog bellen om te laten prikken,maar komt er nog steed niet van ivm werk en de opbeltijden maar goed heb geen haast.succes met proberen zou ik zeggen hahaha.
gr Cat

Hoi Cat

De waarde moet onder de 1 zijn en de eerste keer zat ik daar net boven. De tweede keer zat ik er gelukkig onder. De dokter wil in december nog eens kijken als ik nog niet zwanger ben of de waarde nog steeds onder de 1 zit. Tot die tijd moet ik afwachten, maar als ik naar mijn lichaam luister, dan is het echt een stuk minder geworden.

En momenteel blijft het al een hele cyclus weg. Dus ik heb niet te klagen.

Ik kan gelukkig op maandag morgen bellen naar het telefonische spreekuur, ant dan ben ik vrij.Kijk zelf ook of er buiten je werktijden mogelijkheden zijn om te bellen.
Dan komen je collega's er ook niet achter.

Succes Alma

Oh en ik slik nu 2 maanden tko. en jij?

He dames,

Ik las jullie stukje over prolactine gehalte en ik wilde toch effies reageren. Ik Heb na mijn bevalling ongeveer 1 maand borstvoeding gegeven en na 18 maanden lekten mijn borsten nog steeds. Ik ben er toen over gaan lezen en kwam ook op een te hoog prolactine gehalte uit.
We willen graag een tweede dus ook ik was bang voor verminderde vruchtbaarheid maar niets was minder waar we waren in de 2e ronde al zwanger!
(Helaas is deze zwangerschap niet goed gegaan maar dat staat hier los van.)
Bij mij heeft het dus gelukkig geen invloed gehad op mijn vruchtbaarheid! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet hab laten meten dus mischien is het wel heel laag maar ik wilde jullie dit toch ff laten weten!

Succes met zwanger worden!

Groetjes Sandra

Hoi Sandra

Na een zwangerschap kan je nog heel erg lang melkvloed houden.
Dit wil niet altijd met een te hoog prolactine gehalte te maken hebben(tenminste dat hebben ze mij wijsgemaakt)

Maar voor mij wordt dit het eerste kindje en is het dus anders.

En net wat je zegt. verminderd vruchtbaar wil nog niet zeggen onvruchtbaar. Maar je kans is kleiner.

Liefs Alma

Oh okwist ik niet! Ik heb me rot gezocht op internet en kwam telkens weer uit op een te hoog prolactine gehalte....

Nou ja ik hoop voor jullie dat het toch snel lukt! Mijn intentie was om jullie een positief steuntje in de rug te geven...

Groetjes San

Terug
Bovenaan