prolactine

Hoi Sannie

Bedankt voor je reactie hoor!! Iedereen kan hier wel een steuntje in de rug gebruiken!!

En wat dat lekken betrefd, het is nog niet weg bij mij, maar mijn waarde is wel goed dus hoef me daar niet meer druk over te maken.

Jij ook succus!!!

Alma, ronde 6, NOD 10 oktober

Hoi Sannie,bedankt hoor voor jou berichtje en het geeft niet nee ,altijd fijn als mensen hun ervaring delen toch!
Ik heb begrepen  (werk zelf in de kraam),dat   je altijd een iets verhoogd prolactine gehalte hebt als je lekkende borsten hebt ,maar het zegt idd niks over de hoogte van het gehalte,het is jullie dus (gelukkig) gewoon gelukt zelfs met de verhoging al wist je niet hoeveel dat was.
Ik moet zeggen dat het bij mij iets minder lijkt te worden die melkvloed,misschien wil ik het te graag hahaha maar   nee ,ik heb echt het idee dat het minder is dan week geleden,wie weet.Ik slik trouwens de tarwekiem sinds 2 weken denk ik,zou het helpen,hahha verder heb ik nog teunisbloemcapsules.En ik heb vandaag net saliethee gekocht.Salie schijnt ook een prolactine remmende werking te hebben,nooit echt bewezen denk ik,maar wij in de kraam adviseren het bij vrouwen ok te drinken als ze geen borstvoeding willen geven of als ze willen stoppen met bortsvoeding,daar krijg ik toch we eens goede berichten van dus ach waarom niet,het is nog allemaal gezond ook,ik merk door al die capsules dat mijn huid minder droog is bijv. en ik voel echt wel gerommel in m'n baarmoeder sinds ik de monnikspeper slik(sinds 2 weken ook).Helaas nog geen menstruatie,ben nu 3 weken over tijd,maar ja ben net gestopt sinds 23 aug dus ik geef het nog even de tijd heb ik besloten voor ik naar de dokter stap.
Gr Cat
Doei Gr Cat

Hoi Cat,

Ik las wat je schreef over Saliethee. Maar is dat wel goed? Ik zag (klik hier)  op internet daarover dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent. Wel een beetje verwarrend want er staat op dezelfde pagina dat het schijnt te helpen bij onvruchtbaarheid.
Tja, wat als het dan geholpen heeft bij onvruchtbaarheid en je dat nog niet weet. Dan drink je het dus terwijl je zwanger bent wat weer afgeraden wordt.....

Het viel me op omdat ik eens bij een reformwinkel kwam om een vochtafdrijvend middel. Toen ik zei dat ik probeerde zwanger te worden en het op dat moment misschien wel was, werd me een ander middel aangeraden dan waar ze normaal gesproken voor adviseren. Ik dacht dat het normaal aangeraden middel ook iets met salie was maar daar zou ik me heel goed in kunnen vergissen hoor! 't Is al weer even geleden namelijk.

Groetjes, Maisie

Hoi,
je moet idd wel altijd eerst weten of je niet op dat moment zwanger bent,dat vind ik gelden voor alle middeltjes die je neemt.Ik heb 2 keer een test gedaan om zeker te weten dan dit niet het geval is.Bij veel middeltjes  die zeggen dat ze helpen snel zwanger te worden is het gebruik tijdens de zwangerschap juist weer af te raden)oa teunisbloemolie).
Waar het mij nu meer om gaat is dat m'n melkvloed misschien wat minder wordt en het prolactine dus iets daalt,zo dat er misschien weer makkelijker een eisprong en menstruatie plaats vind.  
Onder tussen blijf ik natuurlijk wel gewoon proberenEn zorgen dat ik bijv 1 keer in de maand test doe.Als het me te lang duurd ga ik langs de ha.

Joepie!!vandaag ongesteld geworden!!nooit gedacht dat ik daar nog eens blij mee zou zijn hahah,lig alleen wel dubbel van de pijn nu echt niet te harden,dus maar met asperine op de bank,dacht dat ik 2 weken geleden ongeveer mijn eisprong voelde,maar durfde het niet te hopen,denk dat ik het dus toch goed had .Gelukkig heeft mijn melkvloed dus geen invloed op mijn eisprong en menstruatie dat is een fijn idee, nu op langer termijn maar afwachten,nou ja wij zijn net pas gegonnen dus ik mag niet klagen.
wilde ik even kwijt hahah
 doei gr. cat

misschien een beetje late reactie op je stukje maar ik ben net terug van een maand vakantie..
ik was echt blij om te lezen dat er nog meer vrouwen zijn met een te hoog prolactine gehalte op dit forum.
ik heb nu al bijna 5 jaar last van melkvloed maar ik ben pas sinds januari gestopt met de pil. bij mij komt het dus door dat ik een adenoom ( goedaardig gezwel) bij mijn hypofyse heb. Hij wordt goed in de gaten gehouden en hij groeit niet.
ik ben nu 4 maanden bezig met parlodel en sinds een maandje is mijn melkvloed zo goed als over, ik heb het heel af en toe nog een klein beetje.
mijn gynaecoloog zei dat ik na +/- 2 maanden net zoveel kans heb als ieder ander maar nu naar vier maanden parlodel heb ik nog steeds geen menstruatie gehad, behoorlijk frustrerend!
en wat ook heel vervelend is, is dat ik na 6 weken mijn prolactinegehalte moest laten prikkenen toen ik belde naar de ass. van de gynaecoloog voor de uitslag zei ze "jaa, alles is goed je prolactinegehalte is mooi stabiel, als je medicijnen op zijn dan kan je nieuwe bestellen bij de huisarts.
maar ik snap het niet want mijn prolactine gehalte moet juist zakken, en dat ik geen vervolgafspraak heb dat snap ik ook niet, ik vraag me wel eens af of zo'n ass. begrijpt wat er in je om gaat als je graag een kindje wilt!

terwijl dat ik dit zit te typen denk ik, ik ga gewoon naar de gynaecoloog bellen hoe lang ik nog moet afwachten of dat ik weer een keer bloed moet laten prikken?

in ieder geval nog maals ik ben erg blij dat er hier meer meiden last van het prolactinegedoe hebben.

liefs nathalie.

Hallo allemaal,

Ik lees hier nu voor het eerst over prolactine. En ik vraag me af of ik de zelfde symptonen heb als jullie?

Sinds drie maanden heb ik ook maandelijks last van opgezette melkklieren en als ik knijp wat druppeltjes....Dit komt ongeveer een week voor ongesteldheid en verdwijnt langzaam als ik ongesteld ben geworden. Ik heb al een dochtertje van 3,5 en heb haar ook een aantal maanden borstevoeding gegeven maar dat is dus al zo'n drie jaar geleden.

Sinds we bewust aan het klussen zijn voor een tweede kindje heb ik dus elke maand pijnlijke borsten....voorheen had ik daar nooit last van. Klinkt dit als prolactine??? En kan ik dan ook beter langs de HA gaan?

Groeten Roxette

Hoi Roxette,
Voor zover ik weet heb je als je wat melk hebt als je knijpt idd een verhoogd prolactine gehalte,maar het schijnt niks te zeggen over hoe hoog je prolactinegehalte is.Ik begreep dat sommige die niet een erge verhoging hebben, eerst zonder medicijnen toch moeten proberen om zwanger te worden ,als het te hoog is dan krijg je wel medicijnen.Een verhoogt prolactine gehalte wil niet in alle gevallen zeggen dat je niet vruchtbaar bent hoor alleen soms verminderd omdat je cyclus niet helemaal lekker kan lopen daardoor.
Ik hoor vaker van sommige vrouwen datze soms jaren na dat ze bv hebben gegeven nog wel eens melkvloed hebben,soms dat het zelfs gaat lekken als ze een andere baby horen huilen hahah.Ik weet niet hoelang je al aan het proberen bent zwanger te worden,maar als het te lag duurd en je geen normale cyclus krijgtmoet je idd even de ha raadplegen.
groetjes Cat.

Terug
Bovenaan