Promethaz(ine)....?? iemand ervaring?

Tyche is vannacht van half 12 tot half 4 wakker en verdrietig geweest. We mochten niet aan haar komen. Ze lag maar te draaien. Haar buikje bewoog ze raar en ze snikte zo zielig. Ik dacht dus echt dat ze iets aan haar buik had.
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Haar oortjes waren weer aan de beterende hand. In haar buikje kon hij niks vinden maar hij dacht aan wormpjes wat het draaien en de pijn kon veroorzaken.
Dus een wormenkuur.
Ik vroeg de huisarts of ie misschien tips had wat ik kon doen om haar rustig en in slaap te krijgen. Dacht dus aan een huis/tuin/keuken middeltje.
Maar nee hij zou wel een drankje voorschrijven. Nou mij best, als het maar helpt want we zijn hier allemaal zooo moe. Bij de apotheek aangekomen blijkt het een ouderwets drankje te zijn waar bijna niemand meer voor komt.
Ik kreeg het mee in een flesje maar geen bijsluiter of niks. Op internet gekeken. Is het een versuffend middel. Nou oke...
Het mag na 1 jaar gebruikt worden maar niet daarvoor want het kan de ademhaling verslappen bij baby's..
Nou Tyche is wel 1 maar ik vind dit toch wel eng en weet niet of ik het wel wil gebruiken... dus iemand ervaring????

Groetjes Kirsten

Volgens mij is het een hoestdrankje. Wij kregen het vroeger ook wel eens. Volgens mij is het totaal onschuldig. Maar voorzichtig genoeg kun je niet zijn, dus ga het nog wel even na ergens....
Liefs NElleke

Hoi hoi,

Promethazine wordt ook wel phenergan genoemd misschien kun je daar iets mee op het internet..

Volgens mij wordt dit middel gegevens als je moeite hebt met doorslapen.. is ook iets rustgevends..

Groetjes van een voorjaar 2007 mama..

Hey!

Doorlinken lukt niet, dus dan maar even zo;

www.apotheek.nl
dan   naar "zoek een gneesmiddel dat begint met..." ( linksboven in de hoek)
Dan naar de letter p
Dan scrollen naar Promethazine....

et voila.... de hele riedel staat voor je. Is een supersite, heb er alles opgezocht voor mijn studie ooit! Bij twijfel HA bellen en om iets anders vragen, als het je niet lekker zit geef je het waarschijnlijk toch niet of je slaapt er zelf niet van!
Succes voor jullie en beterschap voor dreumesje!

-X- Marieke

Jeetje Kirsten,

Het zit even niet mee he? Arme kleine Tyche (maar ook arme papa en mama)!!! Wilde je alleen even sterkte wensen, heb geen ervaring met dat drankje.

Hopelijk kun je vrijdag wel wat leuks gaan doen en kan je meisje lekker even naar je moeder.....

Groetjes en succes
Susan

ik heb het wel eens gehad als hoestdrank
hielp heel goed ik kreeg het dan voor de kriebelhoest
zodat ik s'nachts nog een beetje kon slapen in
plaats van hoesten en het werkt verzachtend voor
de keel
je kunt er idd. suffig van worden is misschien ook
afhankelijk van de dosering
het is zelfs een tijdje zonder recept verkrijgbaar geweest
ik geloof niet dat ik het bij Lorenzo zou gebruiken vind
ik ook nog een beetje griezelig bij die kleintjes
zou me eerst goed laten voorlichten door de arts of
apotheker

groetjes
Bianca mv Lorenzo

hoi

het is idd een hoestdrankje wat haast niet meer wordt voorgeschreven. hier is de bijsluiter hopelijk heb je er iets aan!

x wen mv tycho

Promethazine Comp. Stroop [Diverse fabrikanten]

Stroop; 300 ml. Bevat per ml: promethazine (als hydrochloride) 1 mg, sulfoguaiacol (K-zout) 9 mg, ipecacuanha-tinctuur 6,3 mg. De stroop bevat saccharose 760 mg/ml.

CFH-Advies De Commissie acht deze combinatie niet rationeel. Zij adviseert promethazine comp. stropen niet voor te schrijven.

Eigenschappen Antihistaminicum en expectoratiebevorderend.

Indicaties Hoest.

Contra-indicaties Overgevoeligheid voor fenothiazinen. Prematuren en neonaten. Acute astma-aanval. Coma.

Zwangerschap/Lactatie Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt gedurende de eerste 2 trimesters van de zwangerschap. Hoge doseringen aan het eind van de zwangerschap geven kans op extrapiramidale stoornissen bij de pasgeborene. Bij toediening vlak voor de partus bestaat gevaar van neonatale ademdepressie.

Promethazine passeert de placenta en gaat over in de moedermelk. Borstvoeding wordt ontraden gezien de kans op ademdepressie bij de zuigeling.

Bijwerkingen Frequent: sedatie, slaperigheid, duizeligheid, slecht coördinatievermogen, verwarring. Verder: maag-darmstoornissen, droge mond, accommodatie- en mictiestoornissen, spierslapte, fotosensibilisatie. 'Restless legs'. Ademdepressie, slaapapneu en 'sudden infant death' is waargenomen bij baby's en jonge kinderen. Hemolytische anemie en agranulocytose.

Interacties Alcohol en andere centraal dempende stoffen versterken de centrale werking van antihistaminica.

Waarschuwingen en voorzorgen Het gebruik kan leiden tot verminderd reactie- en concentratievermogen. Vele dagelijkse bezigheden (bv. autorijden) kunnen daarvan hinder ondervinden. Voorzichtigheid is geboden bij epilepsie (focale cerebrale corticale laesies), cardiovasculaire aandoeningen, hypertensie, urineretentie en prostaathypertrofie. Tevens is voorzichtigheid geboden bij kinderen met slaapapneu in de anamnese, bij het voorkomen van 'sudden infant death' in het gezin, bij kinderen die minder makkelijk spontaan wakker worden (i.v.m. een verhoogde incidentie van dystonie) en bij acuut zieke of gedehydrateerde kinderen. Dit middel kan door pupilverwijding de oogdruk verhogen en een aanval van acuut glaucoom veroorzaken.

Overdosering
Symptomen: depressie van het centrale zenuwstelsel, convulsies, cardiovasculaire symptomen (hypotensie, aritmieën), respiratoire depressie en hypothermie.
Therapie: aritmieën behandelen met behulp van cardioversie. Kinidine en procaïnamide zijn gecontra-indiceerd. Toediening van fysostigmine wordt afgeraden.

Dosering
Volwassenen: 12 ml twee- tot viermaal per dag; bij voornamelijk 's nachts optredende hoest: 12 ml voor het slapen gaan. Kinderen: gemiddeld 0,2 ml/kg lichaamsgewicht twee- tot viermaal per dag; bv. 1-3 jaar: 3 ml, 3-6 jaar: 4 ml, 6-10 jaar: 6 ml, twee- tot viermaal per dag.

Terug
Bovenaan