Promethaz(ine)....?? iemand ervaring?

als ik dat zo lees zou ik het helemaal niet meer gebruiken ook
niet voor volwassen
ik heb nooit de indruk gehad dat het nog zo'n zwaar drankje was

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi,

Onze zoon (bijna 4,5) krijgt het ook als hij heel erg verkouden en benauwd is. In combi met een pufje.  Maar alleen voor het slapen gaan. Dit omdat het idd versuffend werkt. Volgens onze huisarts geeft het ook enige verlichting. Wij hebben er destijds wel een bijsluiter bij gekregen. Ik durfde het ook niet zomaar te geven. (en toen was Thom al 3) Volgens de kinderarts mag hij het hebben. Maar alleen voor het slapen gaan. En niet langdurig gebruiken. Max. een week.
Maar ik weet niet of ik het al zou gebruiken bij zo'n jong kind. Ik zou het toch nog een keer overleggen met de arts.

Groetjes, Cathy

Even een reactie van een zeldzame meelezer, (ik zat ooit op het augustus 2006 forum maar ivm drukte mee gestopt, af en toe  werp ik nog wel eens een blik) maar bij dit topic ging mijn bloeddruk stijgen en moest ik echt reageren. Ik ben werkzaam als arts in opleiding en in het ziekenhuis  waar ik werk wordt  promethazine voor volwassenen alleen in zeer uitzonderlijke situaties gebruikt, ik zou het je dan ook echt ontraden om het aan je kleine te geven.

Nou, dan zet ik het er ook maar bij....
Ik heb het ook ooit eens gekregen als laatste redmiddel tegen het hoesten. Ik had inmiddels al een tussenribspier gescheurd, dus het was best wel ernstig.....Ik kon er alleen haast niet wakker van blijven...En ben na twee dagen gestopt! Nu zal jij vast veel minder gaan geven.....maar ik zou er toch nog even naar vragen als ik jou was...daar zijn artsen voor toch??

Liefs Annet
P.s. Vervelend voor jullie (alledrie) dat het nog steeds niet lekker gaat....

Het zkh waar ik voorheen werkte kregen ook alleen volwassenen het, en was het met name het slaapmiddeltje voor het personeel zelf (die in de nachtdienst zaten en dan overdag slecht sliepen). Ik heb met sara ook veel slaapprobl gehad en die krijgt nu valdispert drankje dat geef ik liever als zo'n zwaar middel.
Valdispert overigens met super resultaat!

Hoihoi, ik heb alle reacties gelezen en met name de bijsluiter...
Ik weet hoe het is om heel erg moe te zijn omdat je s'nachts wakker wordt maar dit zou ik mijn kind NOOIT geven. Meike heeft helaas al aardig wat medicijntjes gehad maar dit zou ik niet doen ookal schrijft een huisarts dit voor.

Weet je wel wat ze dan wel mankeert??? Was hij zeker van wormpjes??? Nog zo'n nacht is natuurlijk vreselijk maar je kind drogeren met die troep lijkt mij geen optie. Om de twee uur een zetpil zou ik doen voor de nacht... het is maar even (hopelijk). Ik hoop dat jullie een besluit hebben genomen waar je achter staat..

Sterkte
Renske

Hoi Kirsten,

Ik ben zo benieuwd hoe gaat bij jullie en wat je uiteindelijk besloten heb.

Ik hoop echt dat ze opgeknapt is en jullie wat hebben geslapen.

Als je in de gelegenheid bent laat even van je horen (anders open ik wel een topic dan moet je wel )

Liefs Rens

Hoi Renske,

Je hoeft geen topic te openen want hier ben ik al!
Het gaat redelijk.. zeg maar gerust best slecht...
Tyche is ook nog verkouden geworden. Haar neusje zit dicht dus slaapt ze ook daardoor niet lekker. Heb maar besloten dat we het een weekje weer afwachten. Ze heeft deze week 1 nacht doorgeslapen en de rest van de nachten is ze van half 12 tot half 3/half 4 wakker geweest.
Ik vind het heel moeilijk want ik kan haar echt niet laten huilen omdat ik gewoon weet dat het geen aandacht vragen is. Ze is echt heel verdrietig en ze heeft pijn denk ik. Maar ik weet niet waar.
Ik heb dat drankje niet meer gegeven. Ben er echt bang van. Mijn moeder wil ook liever niet dat ik het geef en zij is toch niet zo'n softie.
Morgen gaat Tyche een dagje en nachtje naar mijn moeder dus dan kan ik (en mijn man) bijtanken.
Maar pff het breekt je echt op. Net weer een 'ruzie' met mn man gehad om niks. Het valt allemaal wel op te lossen hoor maar leuk is anders.

Gelukkig is Tyche overdag een schatje en maakt ze me weer heel gelukkig.

Bedankt voor je medeleven haha. En dat ik mijn verhaal weer even kwijt kon.
Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan