Provera gehad

Hallo, allemaal

Wie heeft er ook provera gebruikt en geen menstruatie gehad?
ik ben afgelopen maandag weer naar de gynecoloog geweest en heb hem verteld dat er geen resultaat is gekomen op de provera had al eerder bloed laten prikken op de hormonen maar deze uitslag was helemaal goed nu moest ik weer opnieuw laten prikken op de hormonen en moet over 2 weken weer terug heb hem ook gevraagd hoe nu verder maar dat hoor ik over 2 weken mijn gynecoloog is ook erg stug en helemaal niet mee levend heb ook gevraagd om een andere gynecoloog die krijg ik nu dan ook heeft er iemand ervaring met provera en weet er iemand wat er eventueel verder kan?

Groetjes Diana

Hoihoi,

Ik heb provera gehad, juist om mijn menstruatie uit te stellen voor een kijkoperatie. Mijn menstruatie kwam er dwars doorheen, gewoon op de juiste dag.
Bij mij heeft het dus ook geen effect gehad, al was het om een andere reden dan jij.

Wat je verder zou kunnen doen weet ik niet zo goed. Niet om je menstruatie op te wekken iig.
Bij je volgende gyn zou ik meteen goed laten weten wat je wilt.
Ik weet wel dat er nog andere horonen zijn die je menstruatie op kunnen wekken, maar die naam ben ik even kwijt. Misschien dat een van de andere meiden deze nog weet?

Succes!

Liefs Daisy

Ik had er ook geen baat bij. 5 dagen geslikt en 3 weken later nog niks. Uiteindelijk maar afgewacht en een maand later kwam alsnog mijn menstruatie. Het lijkt allemaal zoveel verspilde moeite. Ik had zelfs het idee dat als ik de provera niet gehad has, mijn eigen menstruatie veel sneller gekomen was.

Hoi Daisy,

Bij mijn volgende gyn zal ik zeker laten weten wat ik wil. Hoop dat deze gyn een beetje luisteren wil hahaha maar hopelijk gaat dat goed komen heb je inmiddels de kijkoperatie gehad? mag ik vragen waarvoor je een kijkoperatie moest? ik verwacht dat er wel wat zal gebeuren inderdaad misschien een andere hormoon

Veel liefs Diana

Hoi supertje,

ik heb provera gehad voor 10 dagen nu een maand later nog steeds geen menstruatie ik heb namelijk inmiddels al geen 4 maanden geen menstruatie meer gehad en zwanger ben ik al had ik dat graag willen zijn dus het word tijd dat mijn menstruatie toch weer op gang komt. Dus ben erg benieuwd wat er toch gaande is met mij de hormonen zijn goed maar dat heb je misschien alwel gelezen toch afgelopen maandag weer op moeten laten prikken.... dus het blijft afwachten 1 feb weer terug naar de gynecoloog het blijft dus spannend.

Veel liefs Diana

Hoihoi,

Ik heb in oktober een kijkoperatie gehad om te kijken of ik endometriose had. Ze hebben een beetje gevonden en dit meteen weggehaald. Inmiddels zijn we met iui 2 bezig. Vandaag de inseminatie gehad!

Dat andere medicijn heet primolut. Ik weet het weer :) Ook hiermee kun je een menstruatie opwekken, maar dat zal je wel van je gyn horen, denk ik , als dit medicijn voor jou bedoeld is.

Wel balen dat je al zo lang geen menstruatie hebt gehad. Dan schiet het zwanger worden helemaal niet op!

Liefs Daisy

Hoi diana, Ik had ook al meer dan een half jaar geen menstruatie gehad. En ook de primolut heeft bij mij een tijdje daarvoor niet geholpen. Snap heel goed dat je je klote voelt daardoor hoor. Ik had ook liever dat het normaal op gang kwam. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En bij elke echo de gyn maar roepen, ow het baarmoederslijmvlies is nou zo dik, het komt er echt aan. Niet dus. Ik heb uiteindelijk midden in een "cyclus" alsnog clomid voorgeschreven gekregen en dat heeft bij mij wel de boel weer enigzins normaal gekregen. Die eerste ronde had naar mijn idee weinig zin, maar uiteindelijk wist ik wel waar ik mee bezig was. Na 7 rondes clomid en in een rustmaand (zouden verder onderzoek krijgen) ben ik toen zwanger geraakt. Nu heb ik het geluk gehad dat mijn gyn wederom een beetje aan het uitproberen was en hij heeft midden in de cyclus de dosis verhoogt omdat de lage dosis niks deed. Dit werd uiteindelijk een cyclus van 5,5 week. Maar hij was van mening dat we dat beter konden proberen dan weer een maand verloren te laten gaan. Zijn probeersel heeft gewerkt. In dat rare eerste rondje clomid ben ik nu 21 weken zwanger van de 2e. Ik hoop dat je andere gyn je beter begrijpt en net als de mijne het zonde vindt om kostbare tijd te verspillen. Heel veel succes!

Hallo meiden,

Heb even een paar dagen niets van mij laten horen maar ik zat er even doorheen Daisy nee inderdaad het zwanger worden schiet niet op gaat niet lukken zo lang er geen gewone cyclus is dit is echt heel erg balen maar we proberen moet te houden. Supertje wat fijn zeg 21 weken zwanger van de 2e wij willen voor onze 1e gaan maar dat gaat niet echt lukken zo ik hoop ook dat mijn andere gyn me beter gaat begrijpen en het ook zeer zeker zonde vindt om de kostbare tijd te verspillen mag ik vragen na jou leeftijd ik ben nu 33 dus de wil is er ook zeer sterk maar we gaan de moed niet opgeven

bedankt voor jullie lieve reacties

veel liefs Diana
.

Terug
Bovenaan