pseudo-kroep!

hoihoi, woensdagnacht we schrikken ons helemaaal het apezuur, mijn zoon was aan het hoesten of die erin bleef, ff aankijken 'smiddag toch naar de arts geweest  en hij heeft dus pseudo-kroep! nu is het maandag en hij hoest nog wat heb wel het idee dat het ietwat beter gaat om dat hij vanochtend mij weer wat in de maling nam door zich te verstoppen en mij dan te laten schrikken.

maar zijn er moeders die hier ervaring mee hebben en evt nog wat tips voor wat ik voor mijn kleine man kan doen????   misschien moet naar het andere forum maar dacht vraag het eerst hier ff.

groetjes & liefs linda

Is niet zoveel aan te doen, behalve in een stomende omgeving te staan bij een aanval (douche aanzetten en je niet onder de douche zetten maar er naast laten zitten zodat hij de stoom kan inademen). Zelf dan rustig blijven (want het kan er echt naar uitzien als je kind zo benauwd is) en je kind gerust stellen. En verder gewoon afwachten, helaas.......
Sterkte ermee!

hoi, dank je Hannah, ben net nog ff naar de arts gweest want hij is nog aan het hoesten, en het blijkt toch een luchtweginfectie te zijn, heb nu antibioticakuur en een hoestdrank voor de nacht, als het goed is moet hij nu snel opknappen.

je weet idd niet waar je het zoeken moet als je kind het zo benauwd heeft zaten vannacht ook met het hele gezin in de stoom. kalm blijven we opdat moment wel, stressen doen we pas als Ben niet in de buurt is.

groetjes & liefs linda

Waar ik altijd heel erg gevoelig voor ben als ik last van mijn luchtwegen heb ik juist de afwisseling tussen koud en warm (de snelle overgang zeg maar) heeft ie veel slijm of is het een droge hoest?

Als ie veel slijm heeft kan je proberen overdag melkproducten e.d. even te vermijden (alles wat slijmt zeg maar)

Ik weet niet waarom maar mijn moeder had vroeger naast hoestdrank altijd suikerwater naast mijn bed staan (zal wel geholpen hebben maar hoe dat dan precies heeft gewerkt weet ik ook niet)

Lekker overdag de kamer luchten, en beddegoed goed schoon houden zodat er geen bacillen bijkomen is een extraatje.

hoi, ponyville het is een slijmhoest, en heb nu van de arts ook voor de nacht een hoestdrank gehad +  antibiotica want er zit een infectie het zal nu snel over moeten zijn in ieder geval bedankt voor de tips alleen dat van dat suikerwater snap ik ook niet helemaal kan je dat is navragen????? ben wel benieuwd eigenlijk.

groetjes & liefs linda

Hey Linda,

Wat Hannah zegt is inderdaad het enige wat je kunt doen! Mijn dochter van twee heeft regelmatig een aanval en ik pak ze altijd rustig tegen me aan het loop wat met haar rond. Toen ze nog kleiner was hielp het heel erg als ik zachtjes ging zingen (raar misschien maar na zoveel aanvallen probeer je vanalles) ze werd daar rustig van en dat zorgt dat ze weer lucht krijgt. De douche heb ik ook vaak gebruikt en ze heeft ook een ventolin-puffer om iets extra lucht te krijgen.
Dit helpt maar een klein beetje tijdens zo'n aanval maar alle kleine beetjes helpen.

Hopelijk heeft je zoontje het niet meer want is zo vervelend om zo'n ukkepuk te horen blaffen van het hoesten.

groetjes Daantje

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 15:27:16'));

hoi, ponyville het is een slijmhoest, en heb nu van de arts ook voor de nacht een hoestdrank gehad +  antibiotica want er zit een infectie het zal nu snel over moeten zijn in ieder geval bedankt voor de tips alleen dat van dat suikerwater snap ik ook niet helemaal kan je dat is navragen????? ben wel benieuwd eigenlijk.

groetjes & liefs linda

was alleen voor mijn keel te verzachten hoorde ik daarstraks (had toevallig al gevraagd hihi)

Heel veel beterschapjes dat het maar snel over mag zijn!!

Hoi,
Mijn dochter is toen ze 1,5 was opgenomen n het zkh omdat een pseudo-kroep aanval had en vlg zkh is het stomen onder de douche achterhaald, ze adviseren juist een koele   omgeving. Word veroorzaakt door een virus waardoor de luchtpijp dikker word en je kindje dus minder lucht heeft...Probleem bij ons was dus het was in de zomer,dus vind maar een koele omgeving...
Ze heeft ventolin pufs   gekregen zonder succes en is in de ambulance verneveld zonder succes en kreeg in zkh een drankje wat dan binnen een uur verlichting moest geven wat dus ook niet was en werd opgenomen, daar heeft ze het op de afdeling nog een keer gehad en toen ging het een beetje beter. Ze moest aan de saturatiemeter en hartslagmeter enzo...pffff dat was heftig oor om je kleine meisje zo benauwd te zien aan al die metertjes...ze moest toen 3 dagen blijven.

Toen ze naar buis mocht heb ik echt een week op mijn matrasje naast haar gelegen hooor, was doodsbang dat het weer zou gebeuren.

Succes Dominique

Terug
Bovenaan