Hoi Daisy,
In februari 2005 woonde mijn (nu man, toen vriend) en ik een jaar samen. Ik werkte als gastouder en had 3 baby's om voor te zorgen. Op een avond vroeg ik hem of hij een kindje met mij wilde. Zijn antwoord was meteen ja en daarom ben ik toen meteen van de pil afgegaan. De eerste maanden had ik cyclussen van 45-55 dagen. Toen kwam ik dit forum tegen en vond de uitdrukking "ontpillen".
Na een jaar was ik niet zwanger en ben ik naar mijn huisart gegaan. De verwees me door naar een gyn en k moest 3 maanden temperaturen. Na 2 maanden emigreerden we alleen naar Spanje. Dit zat voorheen niet in de planning. Tussen overwegen en daadwerkelijk daar zitten zaten maar 5 weken.
In Spanje eerst 3 maanden gesetteld. Toen opnieuw naar de zorgverzekeraar en die vertelde me dat we een jaar moesten wachten om vergoeding te krijgen. Dat jaar hebben we wel op datum geklust maar geen gyn gehad.
Na 10 maanden Spanje startte ik mijn eigen kinderopvang. 70 uur werken in de week en de weekenden babysitten. Ik had, hoe stom dat ook klinkt, gewoon geen tijd om naar de gyn te gaan. Wel elke maand (lees 40 dagen) weer de teleurstelling van ongi.
Na 2 jaar Spanje liep mijn KDV goed genoeg om afentoe iemand in dienst te nemen. Ik kreeg een Engelse gyn die helaas maar 2 keer per maand beschikbaar was, maakte niet uit welke cyclusdag ik hem nodig had, en 25 km verderop zat. Van hem moest ik weer 3 maanden temperaturen. Na 3 maanden kreeg ik clomid. Eerste 3 maanden 50mg, 4-6e maand 100 en 7-9e maand 150! Ik werd gek van de hormonen en was mijzelf niet meer plus nog al die uren werken.
Mijn man en ik besloten dat het zo niet kon en een paar maanden naturel te proberen. Overigens kreeg ik geen enkele controle die 9 maanden. geen echo of niets.
Na 4 maanden heb ik de gyn weer gebeld, ik kreeg zijn vrouw aan de telefoon. Hij was overleden....
Op zoek naar een nieuwe gyn. Gelukkig ditmaal een nederlander. Weer 3 maanden temperaturen, weer clomid, nu wel echo's maar nogsteeds sporadisch. Hij wilde het een half jaar aankijken. Na dit half jaar was ik het nogal beu, ik wilde terug naar Nederland en verkocht mijn KDV.
In nederland weer alles op de rails proberen te krijgen qua werk en woning, maar naturel elke maand op de klok vrijen.
Na 7 maanden had ik een stabiele baan, we kwamen midden in de recessie terug. Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en mijn verhaal gedaan. Diezelfde dag mocht ik met clomid beginnen! wereld van verschil. Zoals het hoord onder begeleiding. 6 maanden later mocht ik met de 1e IUI beginnen. Na IUI 3 had ik 2 cyste op mijn eierstokken en moest weer wachten (wat een hekel hebben we daaraan!) Nu dus net IUI4 gehad.
Zodoende zijn er inmiddels dus heel wat jaren voorbij gegaan, toen ik 22 was wilde ik jong moeder worden, en nu ben ik bijna 30. Prima overigens want is erg gemiddeld, maar ik had het graag anders gezien.
38 rondes in 2,5 jaar, dan zijn jou cyclussen niet zo lang toch? Echt balen dat je pas over 5 maanden verder kunt. Is toch allemaal al zo spannend. Mag ik vragen hoe oud je bent Daisy? Niet dat dat iets uitmaakt trouwens haha.
Ik mag 10 mei op een intake van maatschappelijk werk komen. 30 april is mijn NOD. Dus hopelijk is het niet nodig.
Dankjewel voor het reageren op mijn berichtje, is fijn als je er met iemand over kunt praten, nou ja...typen.
Liefs Esther