Psycholoog?

Weet je misschien ook of als je al 3 keer ivf gehad hebt, icsi dan nog vergoed wordt? Is het dan veerstandig bij de 3e keer ivf voor icsi te gaan?
Ik kan er niets over vinden.

Icsi valt voor de verzekering ook onder ivf. Dus van ivf en icsi samen worden drie pogingen vergoed. Heb toevallig twee dagen terug met de verzekering aan de telefoon gehangen over ivf. :)

X

Dat is eigenlijk wel balen, als de gyn dan inziet dat IVF het niet is heb je nog maar 1 keer icsi over. Hopelijk komt het gewoon niet zo ver.
Bij IVF krijg je 1 punctie toch? en dan halen ze meerdere eitjes om te bevruchten. Maar als die niet in te vriezen zijn krijg je de 2e en 3e punctie nog vergoed?

Onder poging verstaan ze een punctie en wat daarvoor nodig is. Komen daar 4 terugplaatsingen uit voort, is he 1 poging. Komen er geen terugplaatsingen uit voort, telt het ook als 1 poging. Zo heb je 3 pogingen die vergoed worden. Het invriezen gebeurt alleen als de kwaliteit van de embryo's goed genoeg is. Daarna krijg je gewoon punctie 2 vergoed!

Mocht je een miskraam krijgen, is dat ook een poging. Behalve als je meer dan 10 weken zwanger bent, dan mag je daarna weer bij poging 1 beginnen.

Snap je het nog, haha! Een heel verhaal! Dit is het verhaal zoals de verzekering mij heeft verteld.

Liefs Daisy

Touwens, bij mij in het ziekenhuis laten ze icsi of ivf afhangen van de zaadkwaliteit van dat moment. Ook als er de eerste poging geen bevruchting heeft plaatsgevonden, ga je meteen door naar icsi de poging daarna.

X

Hoi,

ja bij ons werd ook op de dag van de punctie besloten over te gaan tot ICSI, dat kreeg mijn man te horen toen hij mijn eitjes naar t juiste ziekenhuis had gebracht, hij kreeg toen te horen dat hij niet voldoende zaadjes had voor IVF, nou prima, dan doen we ICSI. Van de 4 eitjes zijn ze alle 4 bevrucht, dus prima. Tweede keer 3 goede eitjes, waarvan 2 bevrucht, toen hebben wij ook bewust om ICSI gevraagd omdat de eerste keer de bevruchting zo goed verliep met ICSI.

Pogingen ICSI/ IVF zijn gelijk, alleen labbehandeling is anders, maar het is niet zo dat je met het een meer kans maakt dan met de andere behandeling hoor, is afhankelijk van de kwaliteit!

Ik lees even mee... lees je polis goed door! Bij ons wordt 5x ivf (dus punctie) vergoed...
wij gaan na 2 niet gelukte ivf pogingen nu voor ICSI, en dat komt door het resultaat van de ivf... (te weinig tot geen goede embryo's. heeft dus niet zozeer te maken met de hoeveelheid zaadjes in het sperma bij ons.)

Terug
Bovenaan