psz gratis hier!

Dan is het (tot nu toe) hier het duurste...72 euro...en daar zit dan al subsidie bij....Als je kind 3 jaar is mag hij/zij hier ook een 3e dagdeel komen, dat dagdeel is speciaal voor kindjes van 3 jaar.Alleen dat dagdeel bevat geen subsidie...kost je 50 euro extra!Dus heb ik bij mijn 2 oudste kinderen telkens zo'n 120 euro moete betalen ELKE maand....

Hier (onafhankelijk van je inkomen) 38 euro per maand voor 2 dagdelen (en inderdaad: als ze 3 wordt, mag ze evt. een extra woensdagochtend voor E19 extra).
Wat een verschil he?
Wat een goed plan daar bij jou, Do, om het zo laagdrempelig mogelijk te maken ook qua kosten! Dat zie ik er hier nog niet zo van komen.
Leah mag waarschijnlijk na de zomervakantie starten bij de psz. Natuurlijk zie ik er ook wel tegenop, maar weet van de andere kids dat ze er toch veel hebben geleerd en dat de structuur daar ze goed heeft voorbereid op de basisschool. Ik ben vooral benieuwd hoe Leah het zelf vindt met andere kindjes, en zonder mama..... :-(

Jammer dat het zo bij ons niet werkt haha, maar wij betalen 50 euro voor 2 dagdelen per week, per maand.
De psz zit wel naast de school waar we Daniel straks naar toe willen brengen, (krappe 2 straten verder, heerlijk!)
Liefs Marina

Ja, Rotterdam heeft veel geld voor vroeg- en voorschoolse educatie om de achterstanden weg te werken. Vandaar het idd. in heel Rotterdam 8 euro is voor 4 dagdelen.
Wij wonen in een gemeente naast Rotterdam en betalen daar 38 euro per maand voor twee dagdelen. Als je een derde dagdeel wil moet je extra betalen. En dan zit er al een hoop subsidie op.
Puk & ko is een taalprogramma voor peuters, ook weer om achterstanden weg te werken. Het is gebleken dat kinderen die met een achterstand de basisschool binnenkomen, die achterstand bijna nooit meer inhalen. En in Rotterdam zijn veel kinderen die met een achterstand binnenkomen. Je krijgt daar kleuters die bijna geen woord Nederlands spreken binnen in groep 1. Vandaar dat ze erg graag die peuters op de psz hebben. Voor basisscholen (gr. 1 en 2) bestaat Ik & ko. Maar niet elke basisschool werkt daarmee.

Je bent trouwens niet verplicht om je kind op te geven voor de basisschool waar de psz in zit. Mocht je tegen die tijd liever voor een andere basisschool kiezen, dan kan dat gewoon.

Terug
Bovenaan