Puckababy afbouwen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter is nu ruim 5 maanden en we zijn al even bezig om de puckababy (Mini dus die van 4-6 maanden) af te bouwen. Ze rolt nog niet om maar dat duurt mogelijk niet lang meer en vanaf 6 maanden moet ze er sowieso uit begreep ik.</p><p>Maar het wil dus nog niet zo lukken.. we hebben nu al een tijdje 1 armpje eruit gehaald. De ene keer gaat het goed maar de andere keer wil het haar maar niet lukken om in slaap te vallen... Iets wat daar zeker invloed op heeft is dat ze niets interessanter vindt dan haar eigen handen. Ze heeft nog weinig oog voor speelgoed (als ze wakker is en in de box ligt. In bed heeft ze uiteraard geen speelgoed), maar met haar handen zou ze zich de hele dag kunnen vermaken.</p><p>Als ze 1 armpje eruit heeft heeft ze dus de mogelijkheid om haar handje uitgebreid te bekijken en in haar mond te stoppen. Soms is dat dus geen beperking om in slaap te vallen maar vaak ook wel. </p><p>2 armpjes eruit hebben we ook wel eens geprobeerd maar daarmee is ze nog geen een keer in slaap gevallen..</p><p>We zijn net ook weer 3 uur bezig geweest voordat ze in slaap is gevallen. Uiteindelijk hebben we haar beide armpjes weer in de puckababy gedaan en dan valt ze zo in slaap..</p><p> </p><p>Heeft er iemand tips voor ons voor het afbouwen? </p>

Wij hebben eerst een slaapzak met lange mouwen gedaan, gewoon in 1x. Hij had eerst niet het gevoel dat hij zn armen kon bewegen in de slaapzak, superhandig. Na verloop van tijd wel, maar zo kon hij er vanzelf aan wennen. Wie weet kun je dat van de week es proberen als het weer wat koeler is. 

Bedankt voor de tip. Had dit zelf wel ook al bedacht maar was afgelopen week niet echt een optie..
Als het wat koeler is gaan we dat mogelijk eens proberen!

Overgestapt van de winterslaapzak met mouwen naar de zomerslaapzak zonder mouwen. We merkte wel dat onze dochter nu met haar handjes bij haar speentje kan en deze regelmatig kwijt is. 

Dat is ook nog zoiets inderdaad. Nu trekt ze regelmatig haar speentje uit haar mond als ze haar armpje uit de puckababy heeft..
@mamavaneenbeebie Heb je bij de overstap trouwens een dikke slaapzak gebruikt? Kan me namelijk voorstellen dat die ook wat stugger is dan een dunne slaapzak met mouwen waardoor het bewegen met armpjes ook war moeilijker is dan met een dunne, minder stugge slaapzak.. Een dikke slaapzak gebruiken gaat 'm nu in ieder geval niet worden, ook niet komende week want zo koud wordt het niet ;)

Ik heb het ook in 1 keer gedaan met een slaapzak, toen was het winter dus had hij een dikke slaapzak aan en de armen waren wat stugger. Ze moeten er toch aan wennen, misschien een dunne slaapzak met mouwen? 

Hier het zelfde probleem, onze dochter is nu 6,5 maand en ligt er nog in. 
Overdag zonder puckababy slaapt ze niet langer dan een half uur..
Ik ben de aankomende dagen vrij tot maandag ga het dan helemaal over weet het anders ook niet.
succes 

Ik heb een slaapzak van de babydump gebruikt, waar je de mouwen af kunt ritsen. Niet heel stug, maar eerst wel belemmerend genoeg. Is echt een kwestie van proberen. Zal de eerste paar dagen misschien nog niet zo goed gaan, want het is toch anders dan (half) ingebakerd zijn. 

Terug
Bovenaan