Puckababy afbouwen

En ik bedacht me vandaag nog dat je misschien een slaapzak met te lange mouwen kunt nemen. Dan ziet je kindje de handjes niet, misschien helpt dat ook wat. Dan is het mooie speelgoed in ieder geval even weg. 
Langere mouwen betekent waarschijnlijk wel dat de slaapzak een maatje groter moet. Dan moet je even opletten dat het hoofdje niet terug de slaapzak in kan. 

Ik kreeg in de winkel als tip om bij iets te grote slaapzakken de hoofd opening iets dicht te naaien aan beide kanten zodat ze er niet in kunnen zakken. 
Misschien hebben jullie er wat aan, succes! 

Hier was het ook even uitproberen. Eerst haar armen eruit. Maar dat werd brullen en schrikken van haar armen die ineens omhoog schoten. Toen in een keer de winterslaapzak aan gedaan. Leek toch iets te vroeg, dus gewoon weer terug naar de mini gegaan met armen erin. Op een gegeven moment slaapjes afgewisseld, dan de mini, dan de winteslaapzak. Op een gegeven moment ging het goed.  Daarnaast had ze ook een geluidsaparaat in bed met gerusstellende geluiden wat hielp. 

Hier was het ook even uitproberen. Eerst haar armen eruit. Maar dat werd brullen en schrikken van haar armen die ineens omhoog schoten. Toen in een keer de winterslaapzak aan gedaan. Leek toch iets te vroeg, dus gewoon weer terug naar de mini gegaan met armen erin. Op een gegeven moment slaapjes afgewisseld, dan de mini, dan de winterslaapzak. Op een gegeven moment ging het goed.  Daarnaast had ze ook een geluidsapparaat in bed met geruststellende geluiden wat hielp. 

Bij ons os t afbouwen ook geleidelijk gegaan. Hij sliep altijd eerst een stukje met zijn armen buiten de puck. Wanneer hij snel wakker werd gingen ze er daarna gewoon in. Slaapt nu nog steeds af en toe in zijn puck wanneer hij op een andere plek slaapt! 

Ja hoor, wat ik al dacht duurde het niet lang voor ze om zou rollen. Sinds gisteren heeft ze het uitgevonden!
Nu dus met beide armpjes er uit en het valt niet tegen. Het duurt wel wat langer voordat ze in slaap valt (moeten een paar keer terug om haar tutje er weer in te doen omdat ze die eruit trekt en daar dan even later om gaat huilen), maar het lukt haar uiteindelijk wel!
Hebben het nu gewoon gegaan door eerst 1 armpje er uit te doen en sinds gisteren dus beide armpjes.. mocht dit toch nog problemen op gaan leveren gaan we de tip van de slaapzak met mouwen nog inzetten maar voor nu dus niet nodig gelukkig!
Succes voor de andere mama's (en papa's)  die er ook mee bezig zijn!

Hier nog zon drama. Onze dame van net 6 maanden is klein en slaapt echt niet zonden inbakerzak. Alleen in de maxi cosi wil ze nog wel eens in slaap vallen zonder inbakerzakje. Nu is ze fanatiek roller van rug naar buik en weer terug. En duwt zich met haar voeten met billen in de lucht naar het hoofdeinde. Als ik haar in haar cocon doe slaapt ze snel. Zonder houd ze t uren vol al is het huilend, iemand tips?

Terug
Bovenaan