Pukkeltjes op benen/uitslag

Pilar!

New member
Hallo, ons meisje van 9maanden heeft sinds dik een maand pukkeltjes achtige uitslag op haar beentjes. We hebben al een aantal zaken uit voeding geschrapt en geherintroduceerd maar we zien geen verbanden. Bij warmte lijkt het erger. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben, we gaan er vanuit dat het niet jeukt. Pediater zei keratosis pilares maar eigenlijk vinden we het daar niet op lijken… . Iemand ervaring of tips? Ik weet niet goed of ik het net gehydrateerd moet houden of net laten ademen. Help! Volgende week gaan we naar de osteopaat, hopelijk kan die helpen.
 
het kan ook gevoeligheid zijn op de kleding .. dus miss kijken of helpt als je met andere wasmiddel/wasverzachter wast.. parfum wat erin zit kan namelijk heel gevoelig zijn voor de huid ( had mijn zoontje ook)
 
Thanks Freya. Het lijkt bij sommige broekjes inderdaad wel erger dan bij andere. Van waspoeder zijn we niet echt veranderd. Of bedoel je dat we net wel moeten switchen naar iets anders?
 
Thanks Freya. Het lijkt bij sommige broekjes inderdaad wel erger dan bij andere. Van waspoeder zijn we niet echt veranderd. Of bedoel je dat we net wel moeten switchen naar iets anders?
eventueel idd veranderen naar iets anders wat soort van hypoallergeen is ofzo dus bijna geen parfum in zit
 
Zijn die broekjes waarbij het erger is synthetisch?
Hm, ik denk wel dat ik er meer aandacht aan schonk toen ze nog heel klein was dat het van katoen was. Ik ga komende periode eens sythetisch te vermijden. Het is ook erger bij wol, bedenk ik me nu…
 
Terug
Bovenaan