pukkeltjes

A

Anoniem

Guest
Hoi,

vraagje:
Iris heeft sinds een paar dagen steeds meer pukkeltjes in haar gezicht.
Weten jullie of dat van de voeding kan komen, of toch iets anders?

Kun je er iets aan doen? Wie heeft tips?

Alvast bedankt!

Esther

Hallo esther...

ik weet niet of je borstvoeding  geeft, maar anders zou het heel goed kunnen dat daar de pukkeltjes van komen. Via de moedermelk krijgen ze ook wat hormonen en daar komen die pukkeltjes van..

Bij mij vertelden ze.. geen zalf en creme te gebruiken...

Deppen met gekookt afgekoeld water was voldoende..

groetjess

Dewi heeft ook pukkeltjes en een droge huid. Ik geef geen bv dus daar kan het niet aan liggen.
Ik ben langs de huisarts geweest. Ik deed Dewi elke dag in bad, ze mag nog maar 2x per week. Verder had ik op eigen initatief bepanthene (had ik nog liggen) op haar droge plekken gesmeerd. De huisarts vond dat een goed idee en ik mocht hier mee door gaan. Een vette creme zonder toevoegingen was prima om op de pukkeltjes en droge plekken te smeren.
Verder vertelde hij dat bijna alle baby's vooral in de winter last kunnen hebben van een droge huid en pukkeltjes... het gaat als het goed is vanzelf weer over!

hai,
Onze oudste had het ook, naa een week of drie. Ze zeiden inderdaad dat het door de bv kwam, de hormonen en het vet daarin. Gaat vanzelf weer over, na een week of twee was het weer weg. Wij hebben er niks aan gedaan verder. Ook bij  vriendinnen hun baby's heb ik het gezien, komt dus vaak voor.
Groetjes Annemarie

Iris krijgt sinds 3 weken flesvoeding (Omneo - tegen krampjes). Moest met BV stoppen door de medicijnen tegen postnatale depressie. Iris had bij de BV ook wel last van puistje, maar dat was idd door mijn hormonen. Wat ze nu heeft lijkt wel rode bultjes als soort van uitslag. En het wordt erger, niet minder...

Zou ze ergens allergisch tegen zijn?

ey

ik kan natuurlijk geen diagnose stellen, maar het lijkt heel sterk op
de 6e ziekte

maar bel ff 0900-8833 optie 4 in menu

xxx martine