Pumkin pickin' (foto's)

Wat ontzettend gaaf zeg!!
Jammer dat er hier geen Halloween gevierd wordt..

Geweldig dat ik er zo een beetje van kan meegenieten!!

Esmé mv kay

Wauw! Dat ziet er gaaf uit!
Wat super jammer dat we dat hier niet hebben...
En wat is je pop geweldig geworden!!!

Liefs Annet

Geweldig! Leuke foto's hoor. Wij vinden Halloween ook helemaal geweldig en doen er thuis wel wat aan. Nu begint het steeds meer te komen, ook op het kdv en bso. Gezellig. (Ik vind alleen die pompoenen zo stinken)

Groetjes,
Nelly.

Erg leuke rapportage Ilja!! En zie ik het nou goed? De slab is af!!

Hahaha, Ellen!! Enne Ilja, zeg alsjeblieft dat je dat mes er speciaal voor ons hebt opgezet? Of is Halloween zo'n creepy feestje dat je niet alleen enge pompoenen in je tuin moet zetten, maar dat die ook nog messen in de hand moeten hebben? Geef mij dan maar die gekke ouwe man op dat paard met een zak cadeaus...... Al is dat natuurlijk ook niet uit te leggen in het buitenland.

Licht me maar eens  voor over dit feest, ik weet het echt niet, eigenlijk...... (want dat kippenpak van Max hoort toch ook nog ergens bij?)

Groetjes
Susan

Whaaa, om te gillen! Vooral die laatste foto.

Wat heb je toch een heerlijk ventje!

Groetjes Fennie en Jente

goeiemorgen mommas,

pssssst hij had WEL een slab om haha maar je ziet 'm net niet, zit een beetje weggeritst onder de trui hahaha.
Halloween is (net als de meeste feestdagen) een mix van oude 'pagan" gebruiken en nieuwere Christelijke gebruiken. De Kelten vierden een feest waarbij de doden werden geeerd. De geesten mochten op die dag, 31 oktober, vrij rondwaren. er werd zelfs eten buiten neer gelegd voor de geesten. Men zegt dat "trick or treating" hier van afgeleid is.
Andere stammen vierden een soort van oogstfeest en maakte offers van Mais, pompoen e.d. voor een goed oogstjaar. En tenslotte is All Hallows Eve een Katholieke feestdag waarop alle heiligen herdacht worden (err wacht is dat niet gewoon aller heiligen??haha)
In de loop der jaren is het verkleden beinvloed door griezelfilms en boeken. (zo komt het pompoen snijden volgens mij van een boek "The legend of Sleepy Hollow" waarin de geest van een hoofdloze ruiter wraak komt nemen ofzo en hij neemt een pompoen als hoofd)
Het is dus de bedoeling om je griezelig te verkleden, maar ze maken voor kindjes zo jong als Max geen enge kostuums! (stelletje watjes hahah)

Ajuus, ilja

Nee, nu is het me duidelijk....... Nice, dat mes heb je er dus niet speciaal voor ons opgezet haha.

Veel plezier in ieder geval, jij zit er in ieder geval zichtbaar van te genieten alvast!

Groetjes
Susan

Hier zit er nog een te genieten hoor!

Als ik die foto's zie heb ik zo de neiging om te zeggen: "Mag ik komen meevieren? zie er toch al uit als een heks" hahaha..

Ik heb een paar jaar terug een halloween weekend georganiseerd voor 50 man.
Oude herberg aangekleed met spinrag, fakkels  en enge dingen, s'nachts een georganiseerde spooktocht (écht waanzinnig!!), een storyteller ingehuurd die helemaal eng gegrimeerd was die ons nog een griezel  verhaaltje deed voor het slapen gaan  en zelf liep ik dan nog snachts met kettingen te rammelen en liet ik geschreeuw horen via cassetebandjes hahahaha..

De mensen hebben zich  dat weekend dus meerdere malen doodgeschrokken!

Het was zo énorm geslaag!!
Ze hebben het er nu nog over haha..

Maar hier is het puur een verkoopstunt van alle prullaria ipv dat het écht gevierd wordt. Dat is wel jammer. Maar vorig jaar kwamen ze hier wel aan de deur met "trick or treating". Wist ik veel.. Kon die arme kinderen nog net een paar mentos in de handen drukken hahaha

Dit keer ben ik dus er op voorbereid!

Esmé mv kay

Terug
Bovenaan