Hi, wel lastig, denk ik. Ik fok zelf de honden en weet dat het niet uitmaakt of de pups met of zonder kinderen/dieren opgroeien. Ze krijgen alsnog hun fases (bijt-, puberfase) die lastig zijn. Je moet goed kijken naar het temperament van die pup. Goede fokker weet goed wat voor hond het wordt. Er zijn ook tests enzo. Kijk ook goed naar het ras. Drukke rassen zou ik zeker afraden.
Ik heb huskies en verkoop mijn pups bewust niet aan gezinnen die in verwachting zijn of kleine kinderen hebben. Het opvoeden van zo’n pup is lastig, het eerste jaar dan. En vooral tussen 4 en 8 maanden zijn ze lastig, daarna komt nog dat puberen wat soms wel meevalt.
Verder zoals iedreen zegt je moet wel eens moeten bukken en opruimen. Heb je een tuin dan gaat het zindelijk maken makkelijker. Een pup van 2 maanden moet je ook s nachts of zeer vroeg d ochtends uitlaten. Ze kunnen maar 4 uurtjes hun plas inhouden, maar dat duurt niet erg lang tot ze de hele nacht doorslapen. Tegen de tijd dat je moet bevallen, kan je pup al zindelijk zijn.
Ik zou toch wachten tot het kindje wat ouder is. Ik zie helaas veel gezinnen die hun dieren die al volwassen zijn en van alles weten wegdoen door een kind.
Groetjes, Julia @huskiesnocturne