Puppy en zwanger?

Een pup voedt je minstens een jaar op, geen drie vier maanden. En je krijgt geen tweede kans om het goed te doen. Dingen afleren of opnieuw aanleren kost je vier x zoveel tijd en energie.
Onze hond moest in het begin wel twintig of dertig keer naar buiten en bleek een zeer moeilijke slaper. Duurde echt weken tot hij een beetje kon doorslapen. Daarnaast weet je niet wanneer je bevalt. Ik raad het je ook echt af. Voor een hond moet je echt de tijd nemen. Zelfs met "gemakkelijkere" rassen ben je de hele dag mee bezig (als die al bestaan, want het is een levend dier en heeft gewoon zorg nodig). En na tien weken heeft je hond ook nog alle aandacht nodig (als je al over tien weken bevalt), die jij dan in je baby moet stoppen. Ik zou echt niet weten hoe ik dat had moeten doen met een kleine baby. En vraag me zelfs nu af, ook 29 weken zwanger en hond bijna 2, hoe ik dat moet doen als de kleine er straks is. Zet je droom op zij tot je er echt echt echt tijd voor hebt. Deze weken zijn niet genoeg om een hond op te voeden, daar doe je hem echt mee te kort. 

Ik zou het je afraden..
Onze hond is 1, was pas na 8 a 9 maanden voleldig zindelijk, had tot die tijd nog wel eens een ongelukje. Je krijgt straks te maken met loopsheid,
En nu is ze echt aan t puberen. Banenen in dr oren, hele trossen!
Ik zou nu echt geen pup nemen...

Het is wel een voordeel dat dit ras niet groot is. Ze zijn veel sneller volwassen, dan grote rassen, vaak al met 6 maanden. Maar het zijn ook drukke hondjes en qua opvoeden weet ik niet zo goed, maar zo te horen hebben jullie je goed verdiept wat ook heel goed is om die beslissing te kunnen nemen. 
Vraag iig aan je fokker dat ze jullie wat stabielere en rustige pup aanraadt. Bij mijn pups zag ik heel goed wie wat wordt. Als je fokker dat niet weet en je zelf een pup mag kiezen, google even naar die temperamententests in het Engels. Je zal dan zelf snel kunnen zien met wat voor pup je te maken hebt. 

Groetjes, Julia 

Sorry, maar als je veel werkt en daardoor straks geen tijd hebt voor een hond, dan ben ik van mening dat je überhaupt geen hond in huis moet halen. Blijft de hond dan alleen? Waar is je kindje dan? Een hond kan nog als gemakkelijk worden bestempeld, maar je weet nooit van tevoren hoe het uitpakt. Dat een hond nu opgevoed wordt het kinderen wil helaas ook niets zeggen. Als de hond straks een beetje gewend is en je bent bevallen, dan kan het maar zo zijn dat er jaloezie om de hoek komt kijken. Wellicht gast de hond jullie beschermen. Ik ben pas 8 weken zwanger, maar onze hond beschermd mij al flink. Buiten is ze fel(ler) naar andere honden en de hond die wij in de opvang hebben mag van onze eigen hond niet altijd in de buurt komen. Wij hebben onze hond al lang genoeg om haar door en door te kennen. Je gaat binnen nu en 10 weken bevallen en dan ken je je hond echt niet goed genoeg. Ik ben ook wel benieuwd of de fokker jullie een hondje verkoopt als je zwanger bent. Ik vind het heel goed van Julia dat zij dat met haar honden niet doet. Zeker als je voor de eerste keer een hond neemt is het echt even schakelen.

Wij hebben een pap aangeschaft toen ons dochtertje 1 was ? héérlijk 2 ukkies in huis ? 
Het was veel werk en ik was gedeeltelijk thuis en anders waren mijn ouders het vangnet maar ze zijn nu inmiddels 2 jaar later dikke vriendinnen. Ik ben nu zwanger van de 2e en mijn advies zou zijn nu geen hondje te nemen maar later en geniet nog even van alle rust die jij nu hebt want geloof me het wordt echt wel zwaarder en een puppie is net een extra baby...
Ik vond het ook wel fijn om eerst het kindje en dan de hond te nemen ivm jaloezie

Ik heb een kruising dwergkees. Maar wij hadden hem al voor de kids kwamen. Het is een schatje en jaloers is hij nooit geweest. Is heel gek op onze dochter (nu 3) en ze kan alles met hem doen. 
Ik werk 2.5 dag en de hond gaat altijd mee naar de oppas voor mn dochter. Kortom: hij zit nooit (lang) alleen. 
Een pup is wel druk. Onze hond was vrij snel zindelijk, maar dan nog ben je druk met opvoeden. Keeshondjes zijn ook heel eigenwijs. Dus met dat 'makkelijke' opvoeden ben ik het niet helemaal eens. Ik denk dat ik het niet meer zou doen als ik 29 weken zwanger was... Eerder als je kindje wat ouder is dan. 

Hoi!
Wij hebben een pup van 6 maanden en ben zelf nu 9 weken zwanger. Hoeveel werk je eraan hebt ligt puur aan je opvoeding. Nu je veel thuis bent leert de pup snel en veel. Onze boerboel ( hond van 80 kilo ) was binnen 3 weken zindelijk. Het enige wat echt lastig is, zijn de eerst nachtjes alleen thuis ( in de bench) zonder de broertjes en zusjes.
Een hond brengt leven in de brouwerij en wat is er mooier als je kindje samen opgroeit met een hondje.

Succes!
Aimee.

Hoi!
Wij hebben een pup van 6 maanden en ben zelf nu 9 weken zwanger. Hoeveel werk je eraan hebt ligt puur aan je opvoeding. Nu je veel thuis bent leert de pup snel en veel. Onze boerboel ( hond van 80 kilo ) was binnen 3 weken zindelijk. Het enige wat echt lastig is, zijn de eerst nachtjes alleen thuis ( in de bench) zonder de broertjes en zusjes.
Een hond brengt leven in de brouwerij en wat is er mooier als je kindje samen opgroeit met een hondje.

Succes!
Aimee.

Terug
Bovenaan