Pure johannesbroodpitmeel

<p>Iemand ervaring met pure johannesbroodpitmeel? Dus niet van nutriton? Mijn zoontje raakt verstopt van nutriton. Ik lees wel wat verhalen over de pure maar niet heel veel. </p><p>Hoe zit het met krampjes en verstopping? </p>

Hoi! 

Wij geven de eigen merk Johannes broodpitmeel van de Kruidvat. Ik heb ook tammi (pure Johannes broodpitmeel) geprobeerd, maar 2 keer aan toe weer gestopt na paar dagen. Ze raakte dus nog meer verstopt en kreeg krampjes. Ik snap er niks van want in die andere zit zoveel bende wat ze niet nodig hebben! 
De huisarts en kinderarts hebben forlax voorgeschreven om de verstopping te voorkomen. Elke dag een zakje is genoeg voor 1 a 2 keer per dag ontlasting. Dat scheelt krampjes en verstopping.

Ik geef die van Jumbo huismerk. De eerste keer dat ik het wilde kopen, was nutriton uitverkocht dus maar huismerk meegenomen. En dat gaat goed, dus niet meer gewisseld.
Op dag 3-5 wel veel krampjes en de eerste week moeite met ontlasting, maar daarna was ze er doorheen. Nu gaat het goed! 
Lees dit maar eens!!
http://www.aafkewoudstra.nl/johannesbroodpitmeel-kruidvat-vs-nutrilon/

Ik geef die van Jumbo huismerk. De eerste keer dat ik het wilde kopen, was nutriton uitverkocht dus maar huismerk meegenomen. En dat gaat goed, dus niet meer gewisseld.
Op dag 3-5 wel veel krampjes en de eerste week moeite met ontlasting, maar daarna was ze er doorheen. Nu gaat het goed! 
Lees dit maar eens!!
http://www.aafkewoudstra.nl/johannesbroodpitmeel-kruidvat-vs-nutrilon/

Hier ook jumbo eigen merk en bevalt prima, eigenlijk geen verstopping of meer krampjes door gekregen. Ontlasting is wat dikker dan voorheen, maar gewoon 1 a 2x per dag! 

Een tip: neem johannesbroodpitmeel van de Tuinen (biologisch/puur). Wij hebben maanden zitten aankloten met jbpm van verschillende merken en bij alles raakte hij verstopt. We kregen toen deze tip en geloof me, dat werkt dus wel! Zelfs op de groep van het kdv zijn ze dit gaan adviseren bij andere ouders en die zijn ook enthousiast. 
Succes ermee!

Hoi gebruiker.....
dit bedoelde ik ook idd. De pure/biologische variant. Mijn zoontje heeft al enorm harde ontlastig dus niet de bedoeling dat het nog vaster gaat worden.. soms poept hij zo een week niet! Merk dat hij daar wel veel last van heeft. 

Terug
Bovenaan