puregon en pregnyl spuiten!!???

hoi damens

sommige van jullie kennen mij mischien wel.
ik moet in nov puregon en pregnyl gaan spuiten omdat wij dan met iui gaan beginnen.
mijn vraag is eigenlijk of je hier bijwerkingen van hebt.
ik heb laats al een topic geopend bij zwanger zijn of mensen mij een beetje uit mijn onzekerheid konden halen omdat het slagingspercentage niet zo hoog is bij iui dus alle positieve beichten zij ook welkom.

succes allemaal kim

Hoi Kim,

Ik heb zelf tot nu toe Gonal F en Pregnyl gebruikt. lage dosering (75 IE/dag) voor IUI. Ik heb nooit bijwerkingen opgemerkt, behalve af en toe een blauwplekje. Spuit de pregnyl rustig in, want deze prikt een beetje :-s (gelukkig is het maar 1 prik)
Ik stap nu over op menopur met pregnyl, moet morgen weer beginnen...
helaas nog geen goed nieuws van mijn kant. Wij gaan rustig door er vanuitgaande dat het echt wel een keer gaat lukken...
succes!
Krista

Hoi Kim,

Ik heb nu twee maal puregon en pregnyl gespoten.
Ik spuit zonder IUI dus daar kan ik je niets over melden.
De spuiten vallen mee vooral de puregon voel je na een paar maal niets meer van. Begin ben je toch gespannen. De pregnyl prikt idd maar als je heel langzaam gaat niet meer.
Heel veel succes

Liefs Tjoller

Hoi Kim,

Ik heb nog nooit met puregon gespoten, maar wel met pregnyl. Van pregnyl wordt ikzelf iets emotioneler, maar verder heb ik er geen bijwerkingen van. In mijn IUI cyclussen heb ik helemaal geen bijwerkingen gehad (Gonal-F) en nu in deze cyclus (1e IVF) viel het eigenlijk ook best mee. Af en toe een klein beetje hoofdpijn, maar verder eigenlijk niets. De hoeveelheden tijdens een IUI zijn niet zo heel hoog, dus waarschijnlijk valt het heel erg mee. Aan het spuiten ben je zo gewend.
Groetjes en succes,
Esk

dank jullie voor de reacties.
ik begrijp wel dat jullie dus nog niet zwanger zijn door iui. ik weet dat het slagingspercentage niet erg hoog is dus moet mezelf echt oppeppen om positief te blijven.
was alles goed bij jullie of is er een oorzaak waarom het niet spontaan lukt?

groetjes kim

Ik heb endometriosecysten waardoor het waarschijnlijk niet wil lukken, maar dat weten we niet zeker. IUI is gewoon een extra zetje, soms is het net wat mensen nodig hebben en soms dus ook niet. Ik ben van mening dat zo lang er geen aanwijsbare reden is waarom het niet wil lukken (wij zijn heel lang onverklaarbaar geweest en pas sinds de cysten weten we dat het waarschijnlijk aan de endo ligt), je nog altijd kans hebt om zwanger te worden via IUI:
1) je timing is precies goed
2) je wordt geholpen met medicijnen om alles in optimale conditie te brengen
3) alleen de beste zaadjes worden erbij gedaan
4) en die worden ook nog 's voor de deur afgezet om het zo maar te zeggen.
In mijn optiek had IUI dus best gekund bij ons en heb ik geen spijt dat ik het geprobeerd heb. Na 5 keer IUI bleek dat de cyste steeds groter werd en dat de kansen met IVF gewoon beter waren en dus doen we nu IVF.
Overigens, ik vond de overstap van IUI naar IVF al minder erg omdat ik in ieder geval al ervaring had met spuiten.
Succes! Esk

hoi,

ik heb eigenlijk geen bijwerkingen van de puregon en pregnyl. wel als je langer moet spuiten gebruik je ook langer decapetyl maar dara heb ik wel van gemerkt dat ik minder kon hebben. de decapetyl legt je eigen hormoonhishouding plat. maar al met al valt het allemala erg mee.

succes, audrey

Ik ben zwanger geraakt dmv iui. De 4e poging (eerste 3 zonder hormonen) met clomid 50mg en pregnyl. Ik heb er geen bijwerkingen van gehad. Wel een zwangerschap van nu 19weken!! Dus er zijn wel positieve berichten!! En je moet maar zo denken als het echt niets meer zou zijn dan bevruchting tussen de laken zou iui ook niet bestaan!!! Dus wel hoop houden.

Bij ons was bij beiden geen oorzaak te vinden en we hebben er uiteindelijk 3,5 jaar over gedaan.

Groetjes

Terug
Bovenaan