Hoi,
Mijn kleine heeft als we de hele dag thuis zijn gebleven, zijn wat ik dan noem " huiskleding" aan. En soms als ik vind dat hij niet gestoord moet worden laat ik hem lekker doorslapen 'snachts in ze huiskleding. Maar dat komt niet heel vaak voor, je moet er ook geen gewoonte van maken. Je moet een baby ook een vast ritme aanleren.
Maar... Als we buiten zijn gaan wandelen bijvoorbeeld, of als we op visite zijn geweest of als hij inderdaad veel gepuugd heeft of door de dag heen hele vieze bahluiers heeft gehad, dan verwissel ik zijn kleding. En veeg ik ze hoofdje en daarna ze billetjes met een lauwwarme washandje. En krijgt hij ze pyama of trappelzak aan.
Een pyama heb ik ook gebruikt vanaf 6 weken, onder ze pyama krijgt hij een romper met korte mouwtjes, en wijde sloffe sokjes. Zo blijft hij lekker warm.
Wat ik ook vaak doe is een hem in ze trappelzak zetten, zijn al verkrijgbaar vanaf 0 maanden. Hij krijgt dan een romper met lange mouwen (met wat dikke stof geen badstof!) en dan een broekje (kan je bij de hema kopen) en wijde sokjes. Zo blijft hij goed warm. Hierbij toch nog een dekentje tot ze middel doen!
Groetjes,
Sharon