Pyama?!

Kun je toch zien dat het erg verschilt wat iemand handig vind. Ik vind die kruippakjes met voetjes helemaal nix. De voetjes zitten steeds halverwege de broekspijp, maar nooit echt in de daarvoor bestemde voetjes. En het openen en sluiten van zo'n pakje bij verschonen vind ik ook niet zo handig. Dat gehannes met al die drukkers. Ik heb gewoon van die makkelijke trico broekjes van de hema. Staat leuk en vind ik zelf erg praktisch en comfortabel voor de kleine. En bij verschonen heb je zo'n broekje in een tel aan en uit. Ander voordeel vind ik dat met het huidige weer het soms benauwend warm kan zijn, dan trek ik mijn zoontje gewoon zijn sokjes uit, want via zijn voetjes kan hij makkelijk wat warmte kwijt. Maar daar heb je in november minder behoefte aan denk ik.
Trouwens voor mijn oudste van 3 gebruik ik in de zomer ook geen pyama. Hij slaapt gewoon in zijn onderbroek en tshirt. Daar gebruik ik de tshirtjes van vorig jaar voor, gaat prima.

Ik vind die boxpakjes wel weer heel handig. Lotte heeft ze ook. (die is nu 16 weken). Soms heeft ze ook wel eens een broekje met een truitje. Oh, en overslagrompertjes heeft ze ook. Zeker in het begin waren die erg makkelijk ivm het niet over het hoofd hoeven trekken. Ideaal! Neem ze alleen wel met drukkers, want die met touwtjes gaan vaak los. Ze hebben ze o.a. bij Prenatal.

Baby's worden  moe van verkleden, dus vandaar dat ze vaak gewoon de hele dag in dezelfde kleertjes spelen en slapen. En als je ze gaat badderen trek je ze wat schoons aan.

Groetjes, Marisa

Nog een kleine opmerking: hier hebben we nooit boxpakjes e.d. gebruikt want die passen helemaal niet!! Mijn zoontje heeft een lange rug en lange benen, het was ronduit zielig om hem iets met vaste voetjes aan te trekken... Kon zijn beentjes absoluut niet vrij bewegen. Ben heeeeel erg blij dat ik er dus niet 10 van gekocht had, ha, ha! En persoonlijk vind ik een los broekje ook veel makkelijker uit te trekken.

Nou, ik heb inmiddels van alles wat in huis, behalve een trappelzakje daar ga ik nog over nadenken.

Maar kwam net bij het nakijken van de kleertjes ook heerlijke luchtige zachte broekjes tegen die voor een baby volgens mij ook fijn zitten.

Ik ga maar gewoon eens wat uitproberen denk ik straks.

Als iemand nog ervaring heeft met het inbakenen van de baby hoor ik daar ook graag nog wel het één en ander over!

Gr. G.

Inbakeren hoef je alleen maar te doen als je het idee hebt dat je kind dat echt nodig heeft, zomaar inbakeren ben ik zelf geen voorstander van. Je moet het later ook weer afbouwen he. Maar daar hebben ze tegenwoordig handige hulpmiddelen voor zoals bij www.pacco.nl of je kunt kiezen voor de bakerzak bij www.bakerzak.nl

Hoi!

En in sommige gevallen wordt inbakeren zelfs afgeraden.
Zoals in mijn geval; een stuitligging... ivm de heupjes.
Achteraf ben ik blij dat het niet mocht, zoals de dame voor mij al zegt; het afbouwen..
Ik heb het hier opgelost door strak in te stoppen, dat kán in sommige gevallen al voldoende zijn.

Groetjes Debby

Begin daar idd pas aan als je echt denkt dat het nodig is.
Ik ken gevallen van kinderen die met een jaar nog ingebakerd sliepen, omdat het niet lukte om het af te bouwen..
Sil

Okay, goed dat ik het weet allemaal!

Aantal collega's van mij zweren nl bij het inbakenen, maar laten we eerst maar eens zien hoe ons kindje het straks doet!

Kan iig van de lijst met aankopen van vóór de bevalling af dus!

Joepie, nog een paar maandjes en dan is het zo ver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan