Pyama?!

ook hier hebben we zon ritueel voor het slapen en overdag gordijnen los en savonds dicht   alleen trek   ik mijn meissie geen pyamaatfe aan maar ze sliep al wel vanaf 3 weken hele nachten door maar dit is per kind natuurlijk weer verschillend

Euh, ik heb laatst pas voor het eerst een pyama gekocht en Christian is nu 6 maanden...
Hij slaapt nu in rompertje (evt + shirtje) in slaapzakje onder lakentje en als koud is onder 1 dekentje. In het begin ging hij met alle kleren aan, inclusief sokjes onder een dubbel deken (was toen februari...). De slaapzak zijn we gaan gebruiken toen hij beweeglijker werd en zichzelf loswoelde.

Groetjes, Karin

Hmmm, ok, dat van die gordijnen zit wel wat in, maar baby's vinden het toch fijn in het donker?

Licht vinden ze ook fijn, maar kan mij voorstellen dat met slapen gaan een donkere ruimte ook wel fijn is, vooral omdat ze dat gewend zijn en ons bio ritme toch ook bepaald wordt door licht - donker.

Gr. G.

ja, maar het gaat erom dat ze het verschil tussen dag en nacht gaan maken.
Als je het overdag net zo donker maakt in de kamer als dat het s'nachts is... bestaat de kans dat ze het om gaan gooien. Dus een nacht-ritme overdag maken, en dat is niet de bedoeling.

Groetjes Debby

Ja, zo heb ik het ook altijd gehoord gekregen.
Zo weten ze het verschil tussen dag en nacht, en slapen ze hierdoor sneller 's avonds door. Althans dat was wel bij ons het geval.

gr CJ

Hey,

Als mama van drie begin je te weten wat je kindje het leuks vind om aan te doen. Dat zijn luierpakjes. Heel gemakkelijk om aan te doen. Eerst doe je een onderhemdje aan, zo'n overslag hemdje (dan moet je niet liggen trekken over dat hoofdje) en dat zo'n luierpakje (pyama). Lekker leuk. Met voetjes, moet je niet aan kousen denken. En als je bezoek krijgt, kan je van die leuke kleedjes aan doen. Mijn kindjes (vooral mijn derde) heeft alleen de eerste maanden in zo'n luierpakje gelegen. Dan spant er ook niks op het buikje.

Hopelijk heb je er wat aan, Tasha X

Terug
Bovenaan